תלמידי דה שליט בטקס במחנה אושוויץ
תלמידי דה שליט בטקס במחנה אושוויץ

המסע לפולין מתנגש עם הבחירות המקומיות

תלמידי דה שליט צפויים לצאת למסע בפולין דווקא ביום הבחירות המקומיות. יקיר הרן שמתמודד למועצה פנה במכתב למנהל קרית החינוך בנושא. יושב ראש ההנהגה ההורית בדה שליט, שאול אטיאס: "דובר על הקמת קלפי ניידת עם מעטפות כפולות באולם הטיסות היוצאות בנתב"ג"

פורסם בתאריך: 22.6.18 09:19

-->

יקיר הרן, אשר מתמודד למועצת העיר רחובות בבחירות הקרובות, פנה השבוע למנהל קרית חינוך דה שליט, אבי קיש, וביקש את התערבותו בסוגיה שהגיע לאזניו, ולפיה תלמידי שכבת י"א צפויים לצאת למסע בפולין ביום הבחירות המקומיות, ובכך נמנעת מהם הזכות לממש את זכותם הדמוקרטית.

בין היתר מציין הרן במכתבו: "בתאריך 30.10.2018 תתקיימנה בחירות בכל הרשויות המקומיות בארץ, ובכלל זה גם בעיר רחובות. ביום זה יוכלו תושבי ותושבות העיר שמלאו להם 17 שנה להצביע לחברי מועצת העיר ולראש העירייה. תאריך זה נקבע מבעוד מועד ובוודאי היה ידוע לכל העוסק במלאכת החינוך במוסד ממלכתי. בשיחה עם בני נוער משכבת י"א מקרית החינוך דה שליט על יציאתם המתוכננת למסע לפולין, התברר לי להפתעתי שהמסע נערך ביום הבחירות. אני מאמין שחלה טעות כלשהי, שכן עבור תלמידים רבים יום זה הוא ההזדמנות הראשונה לממש את זכותם האזרחית והדמוקרטית להצביע לנבחרי הציבור שייצגו אותם בכל הקשור לעיר בה הם חיים ולומדים. הבחירות הן אבן היסוד של השיטה הדמוקרטית, ואני סמוך ובטוח שאתה רואה כמוני ערך חינוכי רב מעלה בהשתתפותם של תלמידיך לראשונה בתהליך הדמוקרטי בעירם. דווקא מאנשי חינוך, ובעיקר ממנהלי בתי ספר, מצופה לעשות הכל למען מימוש זכויותיהם הדמוקרטיות של התלמידים. המסע לפולין הוא כמובן דבר חשוב ומבורך, אך עם זאת המסע וההשתתפות בבחירות כמובן שאינם צריכים לבוא אחד על חשבון השני. אני מאמין שתצליח למצוא תאריך חלופי, כך שיתאפשר לתלמידים להצביע בבחירות וגם לצאת למסע לפולין זמן קצר לאחר מכן".

יקיר הרן

יקיר הרן

יושב ראש ההנהגה ההורית בדה שליט, שאול אטיאס, הגיב לדברים: "כבר עם ההכרזה על מועד הבחירות וקבלת התאריך על ידי מינהלת פולין במשרד החינוך, העלו בהנהלת דה שליט ובאגף החינוך בעיריית רחובות את הבעייתיות שנוצרה באי מימוש זכות ההצבעה הדמוקרטית של התלמידים, על אחת כמה וכמה כשמדובר על הצבעה ראשונה בחייהם במסגרת החוק. במינהלת פולין במשרד החינוך טענו שמשיקולי ביטחון לא ניתן לדחות את מועד הטיסה וכי הסיור עלול להתבטל. על כן, במפגש שנערך ביום ראשון השבוע בפורום ועדי ההורים הארצי, דובר על הקמת קלפי ניידת עם מעטפות כפולות באולם הטיסות היוצאות בנתב"ג, כדוגמת קלפי לחיילי צה"ל. יש לציין כי בטיסה המדוברת משתתפים מאות תלמידים מכל רחבי הארץ. אצלנו משתתפים כ-150 תלמידים ואנחנו יותר מנשמח אם יימצא פתרון הולם לבעיה, כך שילדינו יוכלו לממש את זכות בחירתם בפעם הראשונה בחייהם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר