מפגש האוהדים במגרשה של שעריים (צילום: ישראל סרנגה)
מפגש האוהדים במגרשה של שעריים (צילום: ישראל סרנגה)

אלי מוזס: "אני קורא לכל אוהד מכבי שעריים שהסמל חשוב לו: תנו יד להצלת המועדון החשוב הזה"

יו"ר הקבוצה החדש מבהיר: "עד לחודש ינואר נצטרך להתקיים מאומדן משוער של קרוב ל-350-400 אלף שקלים, כולל כל ההוצאות הנלוות לפתיחת הליגה. זהו סכום שעלינו לגייס באופן דחוף. הקבוצה שתיבנה היא קבוצה שמטרתה הישרדות בליגה"

פורסם בתאריך: 1.7.17 10:18

-->

יו"ר הקבוצה החדש מבהיר: "עד לחודש ינואר נצטרך להתקיים מאומדן משוער של קרוב ל-350-400 אלף שקלים, כולל כל ההוצאות הנלוות לפתיחת הליגה. זהו סכום שעלינו לגייס באופן דחוף. הקבוצה שתיבנה היא קבוצה שמטרתה הישרדות בליגה"

ביום חמישי נערך באצטדיונה של מכבי שעריים מפגש אוהדים עם הנהלת הקבוצה החדשה, שבראשה עומדים מנהל הקבוצה כפיר קירט והיו"ר אלי מוזס. במפגש עלו נושאים רבים, ובעיקרם מצבה הכספי של הקבוצה ותכנון התקציב השנתי שלה לקראת העונה הקרובה.

לאחר עזיבתו של בעלי הקבוצה אלדד פרי, חברי העמותה שנשארו במערכת הם: אלי מוזס, כפיר קירט, אביחי לוי, שמחה גד, משה כהן ומוריס שביט. הם מבינים כי אין ביכולתם להרים את האגודה מהקרשים מבחינה כלכלית, ועל כן יש להסתייע בגורמים חיצוניים. בין היתר, סגן הראש העיר מתן דיל מנסה לעזור לקבוצה למצוא רוכש או משקיע בזכות קשריו, אלא שבמקביל לחיפושים אחר משקיעים החלה להיבנות כוורת של אנשים שהתנדבו לסייע לעמותה במציאת פתרון מהיר על מנת ששעריים תוכל לפתוח את העונה. בין האנשים הללו ניתן למצוא את יו"ר מכבי רחובות בכדורסל, רון וורוטיצקי, ואת מנהל מחלקת הספורט בחברה העירונית, איציק עובדיה.

קצת פחות מ-50 אוהדים נענו ביום חמישי להזמנה למפגש האוהדים, ועשו את דרכם אל המגרש הביתי שראה ימים יפים יותר. למרביתם היו לא מעט שאלות שהופנו לכיוונו של היו"ר הנכנס אלי מוזס, שהבהיר כבר בהתחלה: "אני לא מוכן לחזור על טעויות עבר. אני פה כדי שהעמותה תתנהל נכון. אם אין כסף, אין קבוצה. אני לא לוקח על עצמי אחריות בגלל שאיפות ופנטזיות של אוהדים לגבי מאמנים או שחקנים. כל אנשי העמותה והוועד המנהל עובדים ללא שכר, וגם אפסנאי שיעבוד פה לא יקבל שכר על פועלו. בגלל זה פנינו לאוהדים".

לדברי מוזס, נכון לעכשיו תקציב המועדון יחולק לשני מקטעים, כאשר חלקו הראשון מתייחס לפתיחת העונה עד לחודש ינואר, וחלקו השני יהיה מחודש ינואר עד לסיום הליגה. מוזס, שדוגל במדיניות שקופה מול האוהדים, הסביר: "החלק הראשון הוא הבעייתי, משום שלא יתקבלו כל מקדמות משום גורם או ארגון עד לחודש ינואר. דהיינו, אנו סומכים על הבאת הון עצמי מאוהדים, ספונסרים או תרומות. כל הכספים הללו יבססו את אומדן שכר המאמן והשחקנים למעמד חוזה החתימה, כאשר עד לחודש ינואר נצטרך להתקיים מאומדן משוער של קרוב ל-350-400 אלף שקלים, כולל כל ההוצאות הנלוות לפתיחת הליגה. זהו סכום שעלינו לגייס באופן דחוף, משום שלא נחרוג מהשכר והתקציב ונכנס לבור כספי מבלי לדעת שהמשכורות והתפעול עד לינואר מופקדות בבנק. האחריות שלי היא לניהול תקין של כספים, ובמיוחד בכספי ציבור שעליהם הזכות לדעת בשקיפות מלאה".

בימים אלה יותר מ-15 מאוהדי הקבוצה מתנדבים ומתקשרים בזמנם החופשי ועל חשבונם ליותר מ-300 אוהדים, על מנת להשיג את התקציב המיוחל לפתיחת העונה. בכל שיחה שכזו מבקשים האוהדים 1,000 שקלים כתרומה "למען הצלת מכבי שעריים".

מוזס: "אנחנו חייבים לעמוד ביעד הזה. מפה אני קורא לכל אוהד מכבי שעריים שהסמל חשוב לו: תנו יד להצלת המועדון החשוב הזה. שימו את כל המחלוקות בצד. כל האנשים, מהראש עד הזנב, עובדים בהתנדבות מלאה בכל תפקיד שהוא במועדון. על כך ההערכה עצומה לכל אחד ואחת שמתחילים להבין את המצב אליו נקלענו".

באשר לאלדד פרי, למוזס אין מילה רעה אחת לומר על בעלי הקבוצה לשעבר: "אלדד פרי הציל את מכבי שעריים ותרם תרומה לקיום הקבוצה. עידן זה נגמר וכיום אנו תלויים רק בעצמנו. אין לנו למה לצפות לתמיכה או התחייבות כל שהיא כלפי אלדד. הוא עשה מעל ומעבר, מחק חובות, מחק תביעות, השקיע בנכסים והכל לטובת יישור קו פיננסי עבור המועדון. לא נשאר לנו אלא להגיד תודה שמצבנו הכספי באפס עם חשבון נקי מחובות. זה נותן לנו יתרון קל, אך זה בעייתי במימון ראשוני וגיוס הון עצמי, שבו אנו תלויים בכל אחד מהאוהדים.

"אני אחד האנשים שהצליח באופן אישי להגיע ולדבר עם אלדד פרי בניסיון להבין מה הבעיה. למה בגלל 10-15 אוהדים שמקללים הוא החזיר את המפתחות. לא קיבלתי תשובות, וזו זכותו. עם זאת שאלדד עזב, מכמה סיבות, אם אנחנו לוקחים את המכלול הוא הציל את שעריים במשך שנתיים והרים אותה מעל המים. אני חושב שכעת פרי מסתכל מהצד ושואל את עצמו איפה כל האוהדים שדיברו בגנותו או כנגד איש אמונו, ניר שלום. בכל מקרה אני אנסה לעשות את המקסימום למרות שאין לי אפילו 100 ימי חסד. לא סתם אני בראש המערכת, כי כל מישהו אחר שהיה ניצב במקומי היה גורם לכאוס. אני בא מעבר נקי ואין לי אינטרס עם אף אחד. אני מסתכל רק על טובת מכבי שעריים".

כמה כסף הצלחתם לגייס עד עכשיו?

"נכון לרגע זה יש 15-17 אוהדים שעובדים יום ולילה במטרה אחת – לאסוף כסף למועדון. תוך חמישה ימים הצלחנו לגייס 40 אלף שקלים. זה לא מספיק. מי שירצה להיכנס לעמותה צריך להבין שיש לזה מס לפי חוק, ומי שרוצה להיכנס ישלם את אותו מס פעם בשנה, לא בגלל שאנחנו רוצים לגבות כסף אלא כי זה החוק של משרד המשפטים".

החודשים הקריטיים ביותר מבחינת המועדון הם החודשים שעד תחילת שנת 2018, משום שרק בחודש ינואר צפוי המועדון לקבל את התקציב השנתי מעיריית רחובות, שנאמד בכ-400 אלף שקלים. זאת לצד כספים שיתקבלו מהטוטו, בסך של כ-60 אלף שקלים. לנוכח הדברים הללו, הקבוצה עדיין לא נרשמה בהתאחדות לכדורגל ועדיין לא ברור באיזה מחוז היא תשחק בסופו של דבר. מאחר והיורדת הנוספת מהלאומית – הפועל ירושלים – צפויה להגיש בקשה לשחק במחוז הצפוני, ומכיוון שמכבי שעריים מוגדרת כקבוצה דתית, רוב הסיכויים שבסופו של דבר היא תשחק במחוז הדרומי.

מוזס: "במשך כל הזמן, מעכשיו ועד סיום העונה, נמשיך עם השיווק בכל האמצעים לגיוס כספים נוספים למועדון. מטרתנו היא, עם כל המשתמע מכך, לסיים את המאזן התקציבי ביתרה לטובת שנת הפעילות הבאה. זו מטרה לא קלה אך היא יעד לנגד עינינו".

ומה באשר להכנות המקצועיות ולמטרות המקצועיות לעונה הבאה? על כך אומר מוזס: "הקבוצה שתיבנה היא קבוצה שמטרתה הישרדות בליגה. כל שינוי אחר במאזן ובהכנסת כספים ממקורות בלתי צפויים יכולים לשנות את מצב הקבוצה ויעדיה לכיוון אחר, אבל בל נחשוב ולו לרגע שאנחנו באיזה חלום לעלות ליגה במצבינו כיום. בשבוע האחרון התקיימו פגישות עם מספר מועמדים לאימון הקבוצה. היעד התקציבי לשכר מאמן בלתי ניתן לשינוי ולא נחרוג ממסגרת התקציב, שכן זה יהווה בעיה וישליך על סגל השחקנים המיועד. נכון שמאמן יהווה בורג מרכזי בהקמת קבוצה מאפס, אך נצטרך להגיע לטוב ביותר באמצעים הכלכליים שברשותנו".

צרה נוספת שנחתה על הקבוצה בשל הבעיות הכלכליות היא מצב המגרש, שלא מאפשר קיום משחקים באצטדיון הביתי. בשנה החולפת מגרשה של שעריים שינה את ייעודו לטובת מגרש אימונים ומשחקים למחלקות הנוער של המועדון, שכוללות תשע קבוצות ילדים ונוער שמתאמנות על המגרש.
מוזס: "תיקון וסידור המגרש יעלה הון שאין לנו כרגע. בשבוע שעבר בוצע סקירה על ידי חברת בטיחות מקצועית ובימים הקרובים יוגש דו"ח ליקויים בצד המנהלי של תחומי המגרש (יציעים, כיבוי אש, גדרות, בטיחות, שערי חירום ועוד). הדו"ח הנ"ל לא יכלול הזזה או פירוק של עמודי תאורה שהותקנו לטובת אימוני הערב של מחלקות הנוער, שהזזתם משטח המגרש מוערכת בכ-40 אלף שקלים. גם משטח הדשא נמצא במצב שלא מאפשר כל משחק. טיפולו והחזרתו למצב טוב מוערך בכ-150 אלף שקלים. לאור כל זאת מובן שלא נוכל לפתוח את העונה במגרש הביתי. זה נכון שביתינו הוא מבצרנו, אך כדאי להיות ריאליים ולמרות שהנכס הוא שלנו נצטרך לקבל החלטות חשובות על ההשקעה הכרוכה בהשבת המתקן לקדמותו.
אי לכך ובהתאם לזאת אנו פועלים למציאת מגרש חלופי לפתיחת העונה, כשהברירות המונחות על שולחננו במצב הכספי של היום הן לשחק במגרש הסינטטי – המתקן החדש שיימסר לידינו בימים הקרובים. המגרש חייב לעבור התאמה לטובת הכנסת אוהדים לתחומי המגרש: כיסוי כל הגדרות מסביב והצבת קופות בכניסה. אפשרות אחרת היא לשחק במגרש הפועל ולכך דרושה הסכמה של בעלי המתקן וניסיון לקבל את המגרש ללא עלויות כספיות כבדות. האפשרות השלישית היא לשחק מחוץ לרחובות, כשהחסרונות הם העלויות הגבוהות ואובדן הביתיות שאנחנו כל כך זקוקים לה בשנה כל כך קשה".

בעניין מחלקות הנוער והילדים, אלה הועברו לידי הנהלת הקבוצה וכעת בודקים במועדון מה ניתן לעשות לגביהן – האם להמשיך להחזיק את המחלקה הצעירה במצב הכלכלי הנוכחי, או להעביר אותה לגוף חיצוני או עירוני.

מוזס: "הנהלת מכבי שעריים לא תוכל להחזיק את הוער במצב הזה. יש תשע קבוצות שמחכים שמישהו ייקח אותן. בישיבות שעשינו עם העירייה יש שתי אופציות שנבדקות כרגע. אנחנו עושים מה שטוב בשבילנו, כדי שהילדים יישארו במסגרת כמה שיותר מהר. האופציה הראשונה היא להעביר את מחלקת הנוער לעיריית רחובות, שתהיה אחראית עליה לזמן מוגבל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר