סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות
סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

סנדי סקורדו: "נוכל לעשות ברחובות דברים גדולים ביחד"

סנדי סקורדו, זוכת מדליית הזהב במשחקי העולם בקראטה שאימצה את המועדון הרחובותי, מספרת ל"ערים" על חוויותיה בביקורה הראשון בארץ ועל עתיד המועדון

פורסם בתאריך: 14.6.17 13:56

-->

בשבוע שעבר פורסם ב"ערים" כי סנדי סקורדו, זוכת מדליית הזהב במשחקי העולם בקראטה, ביקרה במועדון הקראטה הרחובותי עטור ההישגים, ISKA דרום בראשותו של סנסאי מיכאל וילצ'יק, והחליטה לאמץ אותו מקצועית בתקווה להביאו אל קדמת הבמה העולמית.

 

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

סקורדו היא אלופת העולם, זוכת מדליית הזהב במשחקי העולם, פעמיים זוכת מדליית כסף באליפות העולם ושלוש פעמים זוכת מדליית הזהב באליפות אירופה ונציגת צרפת לאולימפיאדה בטוקיו 2020. במסגרת שיתוף הפעולה הגיעה סקורדו לארץ לאימון מקצועי מיוחד שנערך כשלושה ימים, ובמהלכו העבירה ידע מקצועי רב במטרה ללמד את החניכים הצעירים. סקורדו התרשמה מאוד מהרמה הגבוהה של הספורטאים, דבר שקיבל ביטוי בסיכום המקצועי שהעבירה לראש המועדון מיכאל וילצ'יק.

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

שאיפותיה של סקורדו הן להקים את נבחרת החלומות אותה היא תאמן, על מנת לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות. האימונים ייעשו באמצעות מיכאל וילצ'יק בהתאם לתוכנית עבודה והנחיות שלה, כאשר היא עצמה צפויה להגיע מדי פעם לבחון את קצב ההתקדמות וללמד דברים חדשים. דבר זה יצריך גם נסיעה של הנבחרת לצרפת לאימונים אצלה.

סקורדו: "אני חושבת שהעבודה של החניכים יחד עם הסנסאי מיכאל וילצ'יק היא מאוד מודרנית. התרשמתי מאוד מהספורטאים. החבר'ה רציניים ומקצועיים מאוד. אני מקווה שהעבודה שהתחלתי איתם תגרום להם להיות אלופים גדולים".

איך התרשמת מישראל בכלל ומהעיר רחובות בפרט?

"היה לי נורא כיף ונהניתי. במיוחד מהאנשים שפגשתי. הילדים נהדרים ומבחינה מקצועית לא בזבזתי את הזמן שלי כאן. אני חושבת שאם נגיע לסיכום לטווח ארוך אנחנו נוכל לעשות דברים גדולים יחד. אני מאוד אוהבת את ישראל. היו לי כמה דאגות לפני שבאתי, אבל אחרי שהייתי כאן קצת זמן אני מתכננת לחזור ולהביא את בני משפחתי וחבריי לביקור כאן. כולנו חלקנו זמן רב עם הסנסאי וילצ'יק והיה לי כיף גדול. הביקור היה יוצא מן הכלל, מאורגן טוב, עם מלונות נפלאים, סיורים מעניינים ואנשים גדולים שמלווים אותי כל הזמן".

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

סנדי סקורדו במועדון ISKA דרום ברחובות

מיכאל וילצ'יק: "עקב ההתפתחות המקצועית של חניכי המועדון, ההישגים הרצופים בתחרות ארציות, באליפות ישראל וההצלחה בתחרות הכנה בחו"ל, החלטנו לנסות לעלות את הרף המקצועי דרך יצירת קשרים עם מאמן או מאמנת מהשורה הראשונה בעולם הקראטה. בהתחלה לא ידענו למי נגיע. ניסינו ליצור קשר עם מספר התאחדויות מובילות בעולם: בצרפת, בספרד, באיטליה ובטורקיה. קיבלנו תשובות מכולם שבשמחה הם יעזרו לנו. שלחנו לכולם סרטונים של החניכים ובסוף קיבלנו את הקשר הראשוני עם סנדי".

לדבריה היא חששה בתחילה להגיע לישראל.

"היה לנו חיבור מאוד טוב ובאמת היא בהתחלה מאוד חששה לבוא לארץ, אבל דרך דיבורים ועזרה חיצונית היא החליטה שהיא רימה את הכפפה ומגיעה".

איך החיבור איתה אמור להתבצע בפועל?

"היא צפויה לקחת חלק באולימפיאדת טוקיו 2020 מטעם צרפת. תוך כדי זה שהיא מכינה את עצמה, היא רוצה להקים את נבחרת החלומות שלה במספר מדינות שיש לה איתם קשרים מקצועיים. אנחנו אחת המדינות הללו. היא תהיה המאמנת הראשית של המדינות שאיתן היא תעבוד ותוביל אותם לצמרת הקראטה העולמית. אנחנו נבוא אליה, היא תבוא אלינו, יהיו סמינרים, תחרויות בין כל הקבוצות ולאט לאט היא גם תבחר את הקבוצה האיכותית מכל המדינות".

סנדי סקורדו ומיכאל וילצ'יק

סנדי סקורדו ומיכאל וילצ'יק

הספורטאים עצמם מרוצים מהחיבור הזה?

"הקשר הוא לא רק ביני לבינה, אלא בין כל ההורים והילדים במועדון. הילדים יצרו קשרים עם המאמנת. הבאתי את הניסיון הבינלאומי שצברתי במשך 40 שנה באירוח שלה. כולם נרתמו ועזרו. משיחות הסיכום שנעשו הבנתי שישראל היא מדינה שלא מתכוונת לוותר עליה. המדינה מתכוונת לפתח את הקשרים, להרחיב את המימדים, יש פה בסיס רחב של ידע וארגון מקצועי. במועדון החלו להתכונן כבר לאירוח הבא ויש לנו שני תאריכים: באוגוסט ובנובמבר. עדיין לא יצא לנו לשבת על תאריך נוסף, אך אני משער שזה יהיה בנובמבר. סביר להניח שעד אז נחווה נסיעה ראשונה על מנת להתאמן ביחד איתה".

איך אתה רואה את עתיד הקראטה ברחובות ובכלל בארץ?

"הספורט כידוע הוא מאוד דינאמי. היום אנחנו נמצאים בצמרת ומחר למטה. כרגע לפי מעקב של 3-4 השנים האחרונות אנחנו מתחרים בשלושת המקומות הראשונים. בגלל ההישגים הרציפים החלטנו לעשות את המהלך הבינלאומי ולתת את החותמת הסופית שאכן אנחנו הטובים ביותר והמובילים ביותר, עם קשרים מקצועיים בינלאומיים. זה מה שצריך כדי לקחת ספורטאי כשהוא ילד ולהביא אותו להישגים גם באירופה ולא רק בישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר