קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)
קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

קובי חסון: "ידעתי שאקריב את דקות המשחק שלי, אבל האחריות שיש לי כקפטן היא ענקית"

בגיל 38 הכדורסלן קובי חסון היה קרוב לעזיבת מכבי רחובות אחרי 14 שנים, אך בסופו של דבר בחר להישאר במועדון עמו הוא מזוהה יותר מכל. בראיון ל"ערים" הוא מבהיר כי השנה השנייה בליגה הלאומית עשויה להיות שנת המבחן שלו ושל חבריו, ומתרגש מכך שהקבוצה הפכה למדוברת בעיר

פורסם בתאריך: 16.11.17 07:26

-->

לעונת 2017/18 הגיעה מכבי רחובות עם סגל חדש כמעט לגמרי. הזרים הוחלפו, ישראלים חדשים הגיעו ומי שנשאר הם צוות האימון, מספר שחקני מפתח והקפטן הלא נגמר, קובי חסון, שסופר כבר עונה מספר 14 במועדון. כבורג מרכזי בקבוצה וכקפטן שלה, חסון יודע שמעבר לתפוקה במגרש התפקיד שלו העונה הוא קריטי בעיקר כדבק שמחבר את כל חלקי הפאזל. עליו לספק את הניסיון, את הכריזמה ואף להיות הפנים של הקבוצה שרוצה להדביק את תושבי העיר בטירוף הכדורסל.

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

 

"הוא האיש של הקבוצה", אומרים במועדון מכבי רחובות, ולא מסתירים את הערכתם כלפי הקפטן שבחר להישאר על אף שידע שמספר הדקות שיקבל על הפרט יהיה קטן בהרבה לעומת שנים עברו.

קובי, פיללתם לפתיחת עונה כזו מוצלחת?

"לא ידענו אם אנחנו הולכים לפתוח במאזן של 4:0 או 3:1. זו קבוצה חדשה, קבוצה שהיה צריך לחבר לשיטה של המאמן ויותר התעסקנו בזה. צריך להזכיר שמשחקי טרום העונה שלנו לא היו הכי טובים, אבל תמיד ידענו שברגע שנתחבר ונתחיל להיות מתואמים אחד עם השני, ונהיה אחד אל מול השיטה של המאמן, אז אנחנו קבוצה מספיק טובה כדי לנצח כל קבוצה אחרת".

פתיחת העונה הזו היא הצהרת כוונות לשאר קבוצות הליגה?

"המטרה שלנו כמובן היא קודם כל פלייאוף. אנחנו לא הולכים להצהיר פה על עליית ליגה או משהו בסגנון הזה. אנחנו מתקדמים, כמו שאומרים, צעד אחר צעד. מה שמעניין אותי זה המשחק הבא. למען האמת תמיד הייתה לנו מטרה להתקדם צעד אחד יותר מאשר העונה הקודמת, שזה להגיע לפיינל פור, אבל מפה ועד להצהיר על אליפות? אני האחרון שיעשה את זה".

בשנה שעברה נס ציונה השקיעה המון משאבים כדי לעלות ליגה. השנה זה נראה הרבה יותר שוויוני. למה אתם חוששים לומר שאפשר ללכת עד הסוף?

"אנחנו, השחקנים במיוחד, עולים לכל משחק במטרה לנצח. אנחנו לא חושבים מי מולנו. עובדה שעשינו את זה נגד קרית גת, שהם עם תקציב פי כמה יותר גבוה משלנו. לא תמיד מי שיש לו תקציב גדול יותר לוקח אליפות ואפשר לראות את זה בליגת העל בכדורגל ובכל מקום. קודם נגיע לפלייאוף ואז נראה מה הלאה. עוד בליגה הארצית אף אחד לא ספר אותנו ולקחנו אליפות".

כמי שכבר עבר כמה עונות ברחובות, איך חדר ההלבשה העונה?

"יש לנו חדר הלבשה בריא. השחקנים החדשים כבר מרגישים בבית וזה משהו שמאוד חשוב לי לעשות כקפטן, כי אני חושב שחיבור של קבוצה בחדר הלבשה זה משהו שהוא לא פחות טוב מתרגיל על המגרש. אני חושב שיכולנו לראות את זה נגד מכבי קרית גת, איך אחד עוזר לשני. כשמישהו על הרצפה כולם קופצים להרים אותו. זו המהות של קבוצה מחוברת. גם הספסל במשחק לא מפסיק לרגע לתמוך בחברים על המגרש, וכל מי שעולה בא לתת מאה אחוז. זה חדר הלבשה בריא וכמו שאמרתי זה חשוב לא פחות מתרגיל או שחקן טוב".

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

 

נראה שהשנה הקבוצה יותר אטרקטיבית. מה הופך אותה לכזו?

"ניצחונות (צוחק). כשמנצחים הכל מתחבר והקהל מגיע, אבל התשוקה של השחקנים היא מה שהופכת את הקבוצה לאטרקטיבית. כל הזמן אומרים 'תראו את הלחימה של השחקנים, כמה אכפת להם', ולדעתי זה מה שמושך. קהל אוהב לראות שחקן כמו ינעם אירם קופץ על הרצפה, או שחקן כמו מרכוס, שהוא זר, משתטח במחזור שלישי על הרצפה ולוקח כדור למרות שהיה לו משחק לא טוב. אני חושב שהקהל לומד להעריך את העבודה הקשה של השחקנים על המגרש".

אתה רואה עתיד לחבר'ה הצעירים בקבוצה?

"בטח. אני חושב שאחד כמו יבגני חולודוב הוא בדרך הנכונה. איך שהוא הגיע אלינו בטרום העונה אמרתי שהוא יתרום לנו המון השנה. עידו בן הרוש שגדל במכבי תל אביב יכול להיות שחקן מצוין בליגה הלאומית ובליגת העל ברגע שיתנו לו קצת דקות. דולב דראפיץ', אני חושב שזו אמורה להיות השנה שבה הוא יתקדם ממש".

מה היו השיקולים שלך לפני פתיחת העונה? היו דיבורים על כך שלא תישאר.

"התלבטתי מאוד השנה האם להמשיך או לא, כי אני שחקן שבמשך שנים היה רגיל לשחק גם כסקורר וגם המון דקות. היו משחקים שאיך שהייתי מבקש חילוף היו אומרים לי למשוך עוד כמה דקות. זה לא סוד שבשנה שעברה לא שיחקתי הרבה, אבל הבאתי חדר הלבשה מאוד בריא והמאמן למד להעריך את זה. בתחילת השנה לא ידעתי אם להישאר והוא מבחינתו רצה שאמשיך".

ובסוף אכן החלטת להמשיך. מה גרם לזה?

"החלטתי להמשיך כי בסוף המועדון הזה מבחינתי הוא מעל הכל. אני פה 14 שנה ואמרתי לעצמי מה אני מעדיף – לשחק בליגה הארצית 30 דקות בקבוצה שאני מגיע אליה אחרי 14 שנה, כשלא ראיתי שום קבוצה אחרת, או להישאר במועדון שלי, שהוא הבית שלי. ידעתי שאקריב את דקות המשחק שלי, אבל האחריות שיש לי כקפטן היא ענקית".

התייעצת עם מישהו מהחברים לקבוצה?

"הייתה לי שיחה עם ינעם אירם בחדר ההלבשה. אמרתי לו 'אמנם אני מחזיק את חדר ההלבשה, שהוא בריא, ובתור קפטן אני עושה עבודה טובה, אבל אני מרגיש כאילו לא מוערך'. הוא אמר לי שבתור שחקן כל מה שקורה בקבוצה הזו מבחינת השחקנים, זה בזכות הקפטן. השחקנים נשארו כי אני פה וזה לא פחות חשוב מ-30 נקודות במשחק. זה עשה את שלו בתחילת השנה".

 

באיזה כושר אתה נמצא היום?

"התחלתי את העונה בצורה טובה. הייתה לי פציעה שהשביתה אותי לשלושה שבועות, אבל חזרתי לאימונים מלאים לפני שבוע וחצי. אני חושב שאני נכנס לכושר יותר מהר ממה שחשבתי. אני עושה היום אימונים מלאים ואישית אני מרגיש כרגע בכושר טוב יחסית לפציעה שעברתי. מתי שיגידו לי לעלות למגרש אני הראשון שיקפוץ".

השנה השנייה שלכם בליגה הלאומית היא שנת מבחן.

"נכון. בשנה הראשונה יש התלהבות, קהל, שחקנים באים נותנים 200 אחוז כי הכל חדש. בשנה השנייה אומרים שזו שנת מבחן ובשנה הזו הייתי חייב והיה חשוב לי להישאר, כדי להחזיק את חדר ההלבשה מחובר, בריא ומחויב. כקפטן זו אחריות מאוד גדולה".

אתה מרגיש שיש התעוררות בעיר מבחינת האוהדים?

"בטח. אמנם גדלתי בנס ציונה, אבל אני גר ברחובות עכשיו. אין מקום שלא עוצרים אותי ומשבחים את הקבוצה שלנו, בין אם זה בסופר, בבית הספר של הבן שלי, או בקניון. ממש אין מקום שלא אומרים לי כמה שזה עשה טוב לעיר. אני חושב שבכל השנים שאני פה אף פעם לא היינו במצב שאנחנו נמצאים בו היום. לפי דעתי היום מבחינת הספורט ברחובות, מבלי לפגוע באף אחד, אנחנו קבוצת ספורט הכי מדוברת בעיר. אנשים רוצים לבוא, מבקשים ממני כרטיסים, דואגים שיהיה להם מקום. אי אפשר להתעלם מזה".

איזה מסר יש לך לקהל?

"שימשיכו ככה, לבוא ולמלא את האולם. אנחנו רוצים ליצור איזשהו מבצר באולם 'קציר', שקבוצות יבואו לשם וידעו שאת המשחק הזה הם משאירים ברחובות, כי הם לא מנצחים פה. אשמח גם אם יהיה יותר קהל שלנו גם במשחקי החוץ של הקבוצה. אנחנו בתור השחקנים מבטיחים שנעשה הכל כדי שהקהל ייהנה וייצא מהאולם שמח".

מכבי רחובות (צילום: אורי שחר)

מכבי רחובות (צילום: אורי שחר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר