מימין: אביחי לוי, כפיר קירט ומשה כהן עם צלחת האליפות של ליגה א'
מימין: אביחי לוי, כפיר קירט ומשה כהן עם צלחת האליפות של ליגה א'

כפיר קירט: "אנחנו מקבלים עשרות טלפונים ביום מאוהדים שמעוניינים לתרום"

שעריים צפויה לשחק במחוז הצפוני של ליגה א', מאחר שמ.ס. כפר קאסם נשארה בליגה א' דרום בסיום משחקי המבחן. נמשכים המגעים להקמת קבוצת משקיעים בתיווכו של סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל

פורסם בתאריך: 7.6.17 12:34

-->

במכבי שעריים הרוחות מסרבות להירגע לאחר הנשירה לליגה א'. לאי השקט המקצועי תורם לאמעט גם הבעלים אלדד פרי, שעדיין לא הודיע באופן רשמי על כוונתו לעזוב את הקבוצה ועל ההשקעה הצפויה בה בכל אחד מהמקרים. בינתיים מסתמן פתרון למקרה שפרי אכן יודיע על עזיבה, כאשר סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל כבר שוקד על ארגון קבוצת משקיעים שתנסה להחזיר את המועדון לליגה הלאומית. פרי עצמו הוא זה שהחליט להעביר לסגן ראש העיר את האפשרות לבנות קבוצת ניהול ראויה. מתן דיל היה גם זה שאירגן קבוצת משקיעים למכבי רחובות בכדורסל, במה שסייע להעלות אותה לליגה הלאומית ולקבוע בה יתד. בכוונתו של דיל לעשות דבר דומה גם במכבי שעריים לא מן הנמנע שהוא יבקש מאלדד פרי להישאר כספונסר משמעותי.

מתן דיל

מתן דיל

מתן דיל: "הספורט מאוד קרוב לליבי, וגם דרך היותי מחזיק תיק הנוער והצעירים אני יודע מה המשמעות של קבוצות בוגרות ברמה הגבוהה ביותר. המטרה שלי היא כמובן לנסות לעזור לייצר לרחובות חלון ראווה בדמות של קבוצה בוגרת שתהיה ברמה הגבוהה ביותר בכל התחומים. מכבי שעריים נקלעה לסיטואציה מורכבת, כשאחרי שנתיים שאלדד פרי השקיע סכומים אדירים הוא עוזב, אז אני רוצה לנסות לעזור לעבור את פרק הזמן הקרוב ולבנות קבוצה יציבה ורצינית שרק תתרומם ותמשיך את המומנטום הטוב שהיא נמצאת בו, למרות הירידה. אני לא עוזר רק בגלל שזו מכבי שעריים, אני מבחינתי בכל הספורט".

איך תהליך צפוי להתבצע?

"אני כרגע מלווה אותם בתחילת הדרך החדשה. זה לא אומר שאני הולך לנהל את הקבוצה ולהוביל אותה, אני לא מתכוון להיות חלק מהעמותה או הוועדה. הרצון שלי הוא לתת להם את הדחיפה הראשונית בדרך החדשה שלהם אחרי אלדד פרי, כדי לבנות קבוצה טובה. השלב הראשון שבו אני מסייע להם הוא להעביר את המפתחות מאלדד פרי לחברי עמותה שמכבי שעריים חשובה להם ויקרה לליבם. כאלה שמתכוונים להשקיע בה לאורך זמן. אני ארצה לעזור להם מבחינת התקציב, אם זה לקשר אותם למשקיעים כמו שאני עושה במכבי רחובות כדורסל, או לכל מי שיוכל לסייע. זה ספורט רחובותי ובמקום הזה אני נכנס".

במהלך העונה האחרונה למרות הכסף הגדול העמותה נכשלה. זה לא מדליק נורה אדומה?

"זה ספורט, זה לא כספומט או מוצר מדף שאתה קונה בהלימה להשקעה. בספורט לפעמים אין קשר בין הדברים. חשוב כמובן שיש תקציב, אך לצדו לא פחות חשוב הרבה מאוד מזל ורצף של קבלת החלטות נכונות. בנושא הזה היה כמובן חוסר מזל כי עובדה שכשאלדד פרי השקיע כסף הקבוצה עלתה ליגה ולמרות שעדיין היה כסף הקבוצה גם ירדה ליגה. אין לי ספק שהיו שם החלטות מקצועיות שהתקבלו שהיו צריכות להתקבל אחרת, אך אני לא זה שישפוט על קבלת ההחלטות כי המטרה של כולם הייתה בוודאי שמכבי שעריים תצליח. אני לא רואה קשר ישיר בין הכסף לתוצאה.

"לגבי העמותה, אני לא מכיר כל כך את קבלת ההחלטות שהייתה במשך העונה, כך שאני לא יכול לחוות דעה. אני יכול לומר שכל מי שלקח חלק בצוות הניהולי מן הסתם רצה לקחת את הקבוצה הזאת צעד אחד קדימה ולצערנו זה לא קרה".

ובעוד העתיד הכלכלי של הקבוצה הרחובותית עדיין לוט בערפל, ישנם אוהדים שמתנחמים בעובדה ששעריים צפויה לשחק עונה הבאה בליגה א' צפון שנחשבת לחלשה יותר ממקבילתה הדרומית. זאת מאחר שמ.ס. כפר קאסם לא צלחה את משחקי המבחן מול הפועל נצרת עלית ונשארה בליגה א' דרום. יחד עם זאת, עדיין קיימת אפשרות ששעריים תשחק בסופו של דבר בליגה א' דרום, אך בשביל שזה יקרה קבוצה אחרת מהמחוז הדרומי תצטרך להחליפה מרצון.

"ליגה א' צפון היא ליגה קלה יותר מליגה א' דרום. הקבוצות שם חלשות יותר, אבל החיסרון היחיד זה הנסיעות הארוכות במשחקי החוץ", אומרים האוהדים.

מנהל הקבוצה כפיר קירט התייחס השבוע לעתיד הקבוצה: "אם שעריים תגיע לידיים של צעירים העתיד שלה יהיה מאוד ורוד. אוהדים ותיקים יחד עם האוהדים החדשים נרתמים לעזרה בכל רגע. אביחי לוי, משה כהן ואני מקבלים עשרות טלפונים ביום מאוהדים שמעוניינים לתרום ולעזור. יש הרבה דברים על הפרק וכמו שאמרתי, אם הקבוצה תגיע לידיים של צעירים נמרצים יש לא מעט רעיונות מה לעשות עם הקבוצה, איך לשייך אותה לקהל כמו שלא היה אף פעם".

מימין: אביחי לוי, כפיר קירט ומשה כהן עם צלחת האליפות של ליגה א'

מימין: אביחי לוי, כפיר קירט ומשה כהן עם צלחת האליפות של ליגה א'

אתה לא מאוכזב מפרי שלא מצהיר שהוא נשאר ברגעים הקשים?

"אלדד פרי לקח אותנו לפני כשנתיים כשהיינו במצב מאוד קשה. אז נשארו חובות מאוד גדולים שאלדד סגר בעצמו, עוד מתקופתו של היו"ר לשעבר צביקה סגל. מדובר בחובות של מאות אלפי שקלים שהצטברו במשך עשרות שנים. הוא השקיע בקבוצה 15 מיליון שקל בשנתיים והחזיר אותנו לתודעה בכלי התקשורת. שחקנים גדולים ודמויות מוכרות הגיעו לכאן. כל האישים הכי גדולים בכדורגל היו אצלנו. הוא הגשים לנו חלום של 23 שנה לעלות לליגה לאומית וזכינו איתו בתואר היסטורי למועדון – גביע הטוטו".

"היה לנו חוסר מזל גדול"

דובר הקבוצה אביחי לוי סיכם את העונה מהזווית שלו: "זה ידוע שהיה לנו חוסר מזל גדול. כמה שניסו להציל את הקבוצה ולעשות את הכי טוב זה לא הלך. קיבלנו המון גולים בדקות האחרונות. אם היינו משחקים עד הדקה ה-87 היינו מסיימים את העונה במקום הרביעי, אבל כדורגל משחקים 90 דקות. זו הייתה הבעיה. כנראה זה גם חוסר מזל ואולי גם בעיה מנטלית אצל השחקנים".

אלדד פרי תכנן להישאר כבעלי הקבוצה אבל לא לנהל אותה בפועל, ולכן מינה את איש אמונו ושותפו ניר שלום. לדבריו האוהדים לא הביעו בו תמיכה ולכן פרי נאלץ לעזוב את הקבוצה. בין השורות גם נרמז שהתמיכה שלו תלויה בהרבה במי שיהיו אנשי הניהול בשעריים בעונה הבאה.

אלדד פרי (צילום: רולנדי ברנשטיין)

אלדד פרי (צילום: רולנדי ברנשטיין)

"יש למכבי שעריים קהל טוב שלא שונה מהרבה קבוצות בארץ. הרוב הגדול תומך וכמו בכל קבוצה בארץ יש תמיד את היוצא מן הכלל. למזלנו אלו כמה אוהדים בודדים שאין שום טעם להתייחס אליהם. הרוב הגדול תומך ומעודד ואפילו כשירדנו ליגה האוהדים מחאו כפיים לשחקנים ואמרו להם תודה רבה על המאמץ. לבוא להתייחס לשלושה-ארבעה אנשים שרוצים לעשות נזק ולהרוס את כל מה שנבנה? עדיף לא לתת להם את הבמה הזו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר