ישיבת מליאת בניין עיר בנס ציונה
ישיבת מליאת בניין עיר בנס ציונה

נס ציונה מתנגדת להקמת האצטדיון של רחובות

מליאת בניין עיר, בפורום חברי מועצת העיר נס ציונה, דנו בהתנגדות להקמת האצטדיון דרומית לשכונת הדגל. סעיפי המחלוקת: ניקוז, אקוסטיקה, תחבורה וסביבה

פורסם בתאריך: 30.8.17 11:24

-->

בתאריך 23.5.2017 הפקידה עיריית רחובות תוכנית שמטרתה הקמת אצטדיון עירוני בשטח פארק המדע תמר ב' ברחובות. מהנדס העיר נס ציונה, אינג' בועז גמליאל, הגיש התנגדות לתוכנית מטעמים שונים וביניהם: התנגדות לביטול מאגר ניקוז להשהיית מי נגר עיליים שתוכנן באזור האצטדיון המוצע; התנגדות על רקע השפעות רעש של הפעילות המתוכננת באצטדיון על שטחים ששייכים לנס ציונה; התנגדות על רקע תנועה תחבורה וחניה והתנגדות על רקע סביבתי ופורגרמתי.

הקהל של הפועל מרמורק באימון פתיחת העונה

ייאלצו לחכות לאצטדיון מקומי. הקהל של הפועל מרמורק

 

קהל שעריים (צילום: רולנדי ברנשטיין)

ימשיכו לקנא בערים השכנות. הקהל של שעריים (צילום: רולנדי ברנשטיין)

 

בנושא הניקוז ההתנגדות נסמכה, בין היתר, על עמדת רשות הניקוז שקבעה כי ביצוע מאגר ויסות חלופי יהיה במקביל לפיתוח שטחי פארק תמר ב' שכוללים את האצטדיון, וחוות דעת יועץ הניקוז של העירייה שקבע כי יש להתנות את תחילת עבודות הפיתוח והבניה של פארק תמר ב', לרבות האצטדיון, בהשלמה והפעלה של מאגר הוויסות החלופי. בעקבות הגשת ההתנגדות ובניסיון להגיע לפתרון מוסכם בין הרשויות, התקיימה ישיבה בלשכת ראש עיריית רחובות רחמים מלול. בישיבה הובהר כי נס ציונה סובלת מהצפות קשות בשל חוסר פתרונות ניקוז מי נגר עיליים מתחום רחובות, ולכן התעקשות עיריית נס ציונה לקדם את הקמתו של מאגר שאמור להקל על בעיות אלו.

בנושא האקוסטיקה, המיקום הנוכחי של האצטדיון תואם עם עיריית נס ציונה. יש בתב"ע התייחסות לנושא האקוסטי וקיימת חוות דעת על ידי יועץ האקוסטיקה של התוכנית. על פי חוות הדעת אין מגבלות אקוסטיות וניתן לקיים במקום אף קונצרט רוק ללא מגבלות.

בנושא החניה, על פי חוות דעת של יועץ התנועה התוכנית מציעה מספר מקומות חניה לפי התקן.

יחד עם זאת, בנס ציונה מתנגדים לתוכנית המוצעת, בטענה כי היא פוגעת בנס ציונה ובסביבה בארבעה נושאים עיקריים:

  1. ניקוז: גרימה להצפת שטחים נרחבים בתחום העיר נס ציונה עקב ביטול הדרישה לביצוע מאגר השהיה בתוכנית.
  2. אקוסטיקה: התוכנית תגרום לעלייה משמעותית במפלסי הרעש לשכונת המגורים, למגרשים למבני ציבור ותעסוקה בתחום העיר נס ציונה, ואינה נותנת פתרונות מתאימים למיגון אקוסטי.
  3. תחבורה: התכנית מוסיפה תנועות רבות של כלי רכב שיגרמו לעומסי תנועה ומפגעים נוספים בתחום העיר נס ציונה. כמו כן חסרים 167 מקומות חניה.
  4. סביבה: התוכנית המוצעת פוגעת בערכי טבע וצורכי ציבור של שטחים פתוחים אשר נמצאים במחסור. בין היתר מדובר על המרחב באזור גבעת הקיבוצים שבו היה אמור לקום פארק עירוני, ופגיעה במעמדו של שביל הטרזינות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רחובותי

    נס ציונה משעמם לכם כמו העיר המשעממת שלכם על אפכם המיגרש יוקם חוצפנים שרציתם לבנות את המגרש ביציאה לכביש מהיר אף אחד לא היתנגד כי עם ככה גם זה מפריעה לתנועה לצומת לב כל הגורמים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור שהם לא רוצים, הם מציעים שאנחנו נשחק א להם וגובים 15,000 ש״ח לכול משחק זה הכנסה יפה מאוד.
    אסור לשחק שם !
    לא להתחשב בהם בגרוש.
    נמאס כבר מהפוליטיקה הזאת פה!!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה הזמן לערב את מירי רגב שהבטיחה לעזור מיגרשי כדורגל ברחבי הארץ הטרקטורים צריכים כבר להתחיל כבר בעבודה

  4. אייל

    ההתנגדות נובעת כדי לתקן את הליקויים ואת מה שדרוש כמובן שתפקידה של העירייה הוא להוכיח שהכל יבוצע לפי התוכנית ולפי התקנים הדרושים ולדאוג לכך שהוועדה המחוזית תאשר את התוכנית אחרת זה יהיה כשלון של העירייה .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר