אנסטסיה קיריליוק ושלל המדליות בהן זכתה לאורך הקריירה
אנסטסיה קיריליוק ושלל המדליות בהן זכתה לאורך הקריירה

אנסטסיה קיריליוק הרחובותית, שזכתה במדליית זהב נוספת באליפות העולם באו-שו: "שואפת להמשיך להביא כבוד וגאווה לישראל"

אנסטסיה קיריליוק, תושבת רחובות בת 24, זכתה במדליית זהב נוספת באליפות העולם באו-שו (קונג פו) שהתקיימה בשנגחאי. ל"ערים" היא אומרת: "המאמן שלי אלכסנדר פרנקל עובד יותר קשה ממני והמדליה הזאת שלו לא פחות"

פורסם בתאריך: 1.11.19 06:28

-->

אליפות העולם ה-15 בענף או-שו התקיימה בעיר שנגחאי שבסין ב-19 באוקטובר, בהשתתפות ספורטאים מ-80 מדינות בעולם. את מדינת ישראל ייצגו באליפות זו 2 ספורטאיות, אנסטסיה קיריליוק (24) מרחובות ושלי מובשוביץ.

או-שו, הידוע יותר לקהל הרחב כ"קונג פו", הוא אומנות לחימה סינית ייחודית המשלבת כוח, גמישות, זריזות וקואורדינציה. אנסטסיה קיריליוק זכתה במדליית זהב בקטגוריה של נשק זוגי – שונג דזיין.

אנסטסיה קיריליוק על הפודיום

אנסטסיה קיריליוק על הפודיום

 

מזה 16 שנים, מאז שהייתה בת 8, מתאמנת אנסטסיה באולם הספורט של בית הספר סמילנסקי ברחובות. במהלך הקריירה הספורטיבית שלה היא זכתה בכ-15 מדליות זהב באליפויות אירופה וב-6 מדליות זהב באליפויות עולם. בזכות הישגיה, נשמע המנון התקווה במדינות שונות בעולם.

גם במקרה זה האימונים לאליפות היו אינטנסיביים, כאשר גורמים רבים עזרו ותמכו בהכנות לקראת האליפות, ובהם עיריית רחובות, התאחדות איל"ת (לענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים), מרכז תרבות סין בת"א ושגרירות סין בישראל.

מאמנה של אנסטסיה, אלכסנדר פרנקל: "ההכנות לאליפות העולם היו קשות והאימונים היו מפרכים, אך אנסטסיה עמדה במשימה בגבורה ובזכות העבודה הקשה שלה הצליחה להגיע עד למקום ה-1 ולעמוד על הפודיום עם מדליית זהב פעם נוספת. תודה מיוחדת נתונה גם להתאחדות איל"ת, אשר תומכת באנסטסיה ובספורטאים נוספים בענף".

כאמור, אנסטסיה התחילה להתאמן כבר בגיל 8, אז המאמן אלכס פרנקל זיהה את הפוטנציאל ולקח אותה ישירות לקבוצה מתקדמת, שם הפכה מהר מאוד למובילה בקבוצה. התחרות הרצינית הראשונה שלה, אליפות אירופה לילדים ונוער, נערכה כשהייתה בגיל 10 והיא זכתה בה במדליית ארד. לאחר מכן זכתה באליפות אירופה ב-3 מדליות זהב ונכון להיום היא אלופת אירופה יותר מ-15 פעמים, בנוסף ל-6 אליפויות עולם.

אנסטסיה קיריליוק ושלל המדליות בהן זכתה לאורך הקריירה

אנסטסיה קיריליוק ושלל המדליות בהן זכתה לאורך הקריירה

 

אנסטסיה, איך הגעת לספורט יוצא דופן שכזה?

"הגעתי לענף כשהייתי בת 8. ההורים שלי הביאו אותי לנסות חוג חדש, התלהבתי משיעור הניסיון וכל השאר היסטוריה".

כמה אימונים יש בשבוע ואיך נראים האימונים?

"האימונים מתקיימים 6 ימים בשבוע, פעמיים ביום, כולל בחגים ובחופשות. כל אימון נמשך כ-3-4 שעות בהתאם לתוכנית האימונים של המאמן. בהקשר הזה חייבים להגיד שההישגים שלי הם תוצאה של העבודה הקשה של המאמן מאחורי הקלעים. הוא בונה את תוכנית האימונים, מרכיב את התוכנית התחרותית, משנה את רמת העומס והמנוחה. אני חושבת שהוא עובד יותר קשה ממני והמדליה הזאת היא לא פחות שלו מאשר היא שלי, אולי אפילו יותר".

כל אחד יכול להיות תותח בקונג פו?

"בגלל שזה ענף כל כך מיוחד ומורכב, צריך לעבוד על הרבה דברים כמו טכניקה, קפיצות, גמישות, כוח ועוד. צריך לדעת לשלב הכל תחת עומס נכון".

אנסטסיה קיריליוק

אנסטסיה קיריליוק

 

כמה עולה לעסוק בספורט הזה באופן מקצועי?

"אני לא כל כך מתעסקת בצד הכלכלי, כי המועדון והאיגוד נושאים בהוצאות, אבל רק לשם דוגמא, החליפה שהופעתי בה באליפות העולם עולה יותר מ-1,000 דולר. לשמחתי ישנו סיוע במימון תחרויות, כולל טיסות, ציוד מעיריית רחובות, מהתאחדות איל"ת, ממרכז תרבות סין בת"א ומשגרירות סין בישראל. כולם נרתמים לעזור ובלעדיהם התחרות הזאת לא הייתה בכלל מתקיימת מבחינתי".

אבל זה בטח לא משהו שאפשר להתפרנס ממנו בארץ.

"לצערי זה לא מספיק ובנוסף לעיסוק בספורט עצמו אני עובדת. אני מדריכה ילדים אצלינו במועדון. המתחרות שלי מסביב לעולם עוסקות בזה בצורה מקצועית. יש להן תנאים, מימון מלא והן לא עובדות אלא מקדישות הכל לאימונים שלהן".

מה השאיפות בעתיד?

"להמשיך להתחרות, לגדול, להשתפר, להמשיך לייצג את המדינה ולהביא כבוד וגאווה לישראל".

יש סיכוי שהענף הזה יהפוך לאולימפי?

"כרגע או-שו הוא לא ענף אולימפי, אך אם בעתיד הוא יהיה בין הענפים האולימפיים, אני מאוד מקווה שאני אוכל לקחת חלק בזה".

רועי שרעבי, מחזיק תיק הספורט בעיריית רחובות: "יותר ויותר ספורטאים מרחובות מביאים לנו גאווה עירונית ולאומית. הפעם זה בתחום הקונג פו ואנו גאים בבת רחובות, אנסטסיה, שהגיעה להישג המופלא של מדליית זהב. נמשיך לתמוך בקידום כלל ענפי הספורט בעיר".

איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "מדליית זהב באליפות העולם בשנגחאי זה הישג אדיר אשר מביא גאווה גדולה לעיר רחובות. אנסטסיה מהווה דוגמא נהדרת לשילוב בין כישרון, אמונה, חריצות והתמדה, ונותנת השראה לספורטאים הצעירים בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר