הנערות עם המאמנות אינה בוליס ורוני חלפון (צילום: לימור פרימרמן)
הנערות עם המאמנות אינה בוליס ורוני חלפון (צילום: לימור פרימרמן)

אינה בוליס: "כשהקמנו את בית הספר להתעמלות אמנותית ברחובות ידענו שההתעמלות היא אמצעי והמטרות הן חינוכיות וחברתיות"

בית הספר להתעמלות אמנותית של חוויות שוויץ המדע סיים שנת פעילות בשני מופעי ראווה. כתבת "ערים" פגשה את המאמנת הראשית ומנהלת בית הספר, אינה בוליס, וניסתה להבין איך מה שהתחיל לפני 16 שנים כחוג של כמה ילדות הפך לאחד מבתי הספר המקצועיים והמובילים בארץ להתעמלות אמנותית

פורסם בתאריך: 5.7.19 06:33

-->

השבוע התקיימו שני מופעי סוף שנה של בית הספר להתעמלות אמנותית של חוויות שוויץ המדע. במופע הראשון שהתקיים בהיכל התרבות השתתפו מתאמנות בגילאי גן עד י"ב, ובמופע השני שהתקיים באולם ברזילי השתתפו ילדות הגן שהחלו להתאמן בבית הספר רק השנה. למופעים הגיעו המתאמנות, בני משפחותיהן וחברים. את האירוע בהיכל התרבות כיבדה בנוכחותה ד"ר רוני באום, חברת דירקטוריון רשת חוויות רחובות.

הנושא שנבחר למופע המרכזי השנה היה "רוחות, שדים וכל השאר" ולווה במוזיקה ותרגילים בסגנון מסתורי ומכושף. על הבמה שעוצבה על ידי יעל בוליס עלו המתעמלות כשהן מחופשות לרוחות רפאים, מכסחות שדים, גמדים, פיות פרחים ומכשפות וביצעו תרגילים אישיים וקבוצתיים בסגנון חופשי וגם עם סרטים, כדורים, חישוקים ואלות.

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

 

בית הספר להתעמלות אמנותית מונה היום כ-300 מתאמנות בגילאי גן עד י"ב, ובשנה האחרונה נפתחה גם קבוצה לנשים. כ-50 מתוכן מתאמנות בנבחרת "הפועל חוויות רחובות" הפועלת במסגרת מרכז קהילתי חוויות שוויץ המדע וקיימת מזה 8 שנים. הנבחרת משתתפת במספר תחרויות לאורך השנה והחודש (יולי) תתחרה באליפות הארץ.

בראש צוות המאמנות עומדת אינה בוליס, מנהלת בית הספר. אליה מצטרפות לריסה קליינרמן, מאמנת הטכניקה לנבחרות, ונילי צברי המורה לבלט. יחד איתן עבדו צוות מדריכות צעירות שגדלו והתאמנו בבית הספר. עוד נתנו יד להפקת ולהצלחת המופע דוד בוליס, המנהל המוזיקלי והיועץ אמנותי, ולימור פרימרמן, רכזת החוגים ובית הספר להתעמלות אמנותית.

אינה בוליס: "היה מופע מרגש שהציג את היכולות המופלאות של הבנות, תוצאה של עבודה קשה ואימונים רבים. אני גאה בהן מאוד. השנה בפעם הראשונה בוגרות כיתה י' שיוצאות בקרוב לקורס מדריכות בוינגייט עזרו בהכנת התרגילים למופע ועשו זאת בהצלחה מרובה".

אוסנת לוי, מנהלת מרכז קהילתי חוויות שוויץ המדע: "הבנות המקסימות הצליחו להציג את מה שהן למדו לאורך השנה במופע מושקע, מרהיב ומרגש. אנחנו גאים בבנות ובאינה שמובילה אותן להישגים מרשימים כל כך. בית הספר להתעמלות אמנותית של חוויות שוויץ המדע בניהולה של אינה הינו בית הספר הגדול באזור ומאופיין בהקפדה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים, הקניית יסודות לתלמידות אשר צומחות בו מגיל 4 במסגרת פעילות חוג, ובהמשך כמשתתפות בנבחרת. בית הספר מביא גאווה בזכות ההישגים המדהימים בתחרויות הספורט לנשים ובזכות הטיפוח למצוינות אישית".

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

 

מספר ימים לאחר המופע המסכם, כתבת "ערים" פגשה את המאמנת הראשית ומנהלת בית הספר אינה בוליס וניסתה להבין איך מה שהתחיל לפני 16 שנים כחוג של כמה ילדות הפך לאחד מבתי הספר המקצועיים והמובילים בארץ להתעמלות אמנותית, עם כ-300 ילדות ונערות ועם נבחרת שמשתתפת באליפות ישראל.

אינה, מה עולה לך בראש כשאומרים התעמלות אמנותית?

"משהו מהילדות. כשהייתי ממש קטנה, אולי בת שבע, גרתי בקישינב וראיתי סרט בטלוויזיה שבבית בשחור לבן, על התעמלות אמנותית. זה מה שהדליק אותי. כל התחום אז עוד היה בחיתולים. בגיל 18 התחלתי להדריך וזו הייתה ממש תחושה של התעלות. בשבילי עד היום זה חלום שמתגשם".

איך התפתח בית הספר שלך לכאלו ממדים, עם מאות מתעמלות שחלקן הגיעו לרמה מקצועית וחלקן כבר מדריכות בעצמן?

"זה כמו תינוק שנולד וגדל משנה לשנה. הגעתי לחוויות שוויץ בערך בשנת 2003 והתחלנו מקבוצה אחת. בהמשך פתחנו עוד קבוצות ולאט לאט התחילו לגדול אצלינו בנות מוכשרות ופתחנו קבוצות ייצוגיות שמתאמנות יותר מאשר בחוג רגיל. הבנות היו כל כך טובות, שההורים בעצמם פנו אלי לפתוח נבחרת ולעבור להתמודדות תחרותית. כיום יש לנו 50 בנות בנבחרת שרשומות באיגוד ההתעמלות הישראלי על פי כל מה שנדרש. אנחנו חייבים למשל להשתתף במספר מסוים של תחרויות רשמיות בשנה. ב-2011 נסענו בפעם הראשונה לאליפות הארץ והבנו שחייבים שיהיו גם שעורי בלט. מאמנת אצלנו לריסה שהיא מדהימה ושגם בזכותה התקדמנו מאוד, ויש גם את נילי המורה לבלט".

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

מה מייחד את בית הספר להתעמלות אמנותית ברחובות?

"הייחודיות היא שבית הספר לא הוקם לשם ההתעמלות, אלא לשם הילדות והנערות שמתעמלות בו. כבר כשהקמנו את בית הספר, ואפילו כשהקמנו לפני כשמונה שנים את הנבחרת המקצועית, ידענו שההתעמלות היא אמצעי והמטרות הן חינוכיות וחברתיות. בכך אנחנו שונות מבתי הספר האחרים שמה שחשוב להם הוא הצד המקצועי בלבד. אנחנו עובדים בשביל שיהיה לבנות מקום למצות את הפוטנציאל שלהן, אבל לא על חשבון דברים אחרים. הן מתאמנות פחות שעות וימים מאשר בנבחרות אחרות, רובן תלמידות טובות ויש להן גם חיים מעבר להתעמלות, וחברים וחברות. זה מלמד אותן להתפתח כבני אדם להרבה כיוונים ולא להתמקצע רק בכיוון אחד".

לאן את שואפת שהמתעמלות תגענה?

"השמחה והביחד זה מה שחשוב לי. כמובן שההתעמלות גם חשובה וכן יש את התקדמות המקצועית, כי אי אפשר אחרת, אבל במופע שלנו היה אפשר לראות שהבנות שמחות ושיש להן הנאה מכך. גם כשאנחנו מגיעות לתחרויות תמיד הבנות שלנו שמחות, עליזות, מבסוטיות להופיע, ואם הן עושות טעויות הן אומרות 'טעינו, לא נורא, ממשיכים הלאה'.

"גולת הכותרת בשבילי היא שהבנות שגדלו איתנו מדריכות אצלנו ועוזרות לי המון עם הקטנות. הכל כאן בנוי על זה שאנחנו ביחד, וגם בקייטנת הקיץ הן יעזרו. מופע הסיום לא היה מתקיים בלעדיהן, הן פשוט מדהימות והן הגאווה שלנו. אנחנו מעבירים קורס מדריכות משלנו בחטיבה, ומכיתה י' חלק מהבנות הולכות לוינגייט ומקבלות תעודה של מדריכות מוסמכות. העבודה בבית הספר היא לא רק שלי, היא של צוות שלם. כל המשפחה שלי עוזרת, בעלי הוא מוזיקאי ועשה את הניהול המוזיקלי של המופע. בלעדיו לא הייתי יכולה לעשות את כל זה".

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

סיום שנת הפעילות של בית הספר להתעמלות אמנותית של רשת חוויות

 

איך נולד הרעיון לפתוח גם קבוצת נשים?

"היה לי חלום גדול לעשות תרגיל אימהות למופע. לפני כ-8 שנים התחלנו לעשות מופעים לפי נושאים, כי זה ממקד את המופע ועושה אותו מעניין. הגענו לנושא של העצמת נשים ולצורך המופע הזה אספתי אימהות. הכנו תרגיל, הן הופיעו וזה היה שוס. לאחר מכן קיבלתי מלא תגובות חמות מנשים שרצו להצטרף. כמובן שהחוג מותאם לנשים וליכולות שלהן, ואלו נשים שיש להן רקע – לאו דווקא ברמה המקצועית, אבל כאלה שהתאמנו או רקדו בעבר. אנחנו מתמקדות הרבה במתיחות ומתקדמות בהתאמה לגיל. חלקן כבר עושות שפגטים. אנחנו רק בתחילת הדרך ואני רוצה להמשיך לפתח ולהגדיל את החוג".

את בטח עוקבת אחרי ההצלחה יוצאת הדופן של הישראליות ברמה הבין לאומית, שהבולטת בהן היא לינוי אשרם מראשון לציון.

"התעמלות אמנותית בנויה על בסיס בלט. איזדורה דנקן, הרקדנית המפורסמת, עשתה שינוי מהבלט הקלסי ומשם התפתחו התחומים של הבלט המודרני וההתעמלות האמנותית. בתחילת המאה ה-20 בברית המועצות לקחו את התחום מאוד ברצינות ופיתחו את המודל שאנחנו רואים היום. לארץ ההתעמלות האמנותית הגיעה בזכות העליות מברית המועצות. בשנות ה-70 הגיעו לארץ מתעמלות ואף אחד לא ידע פה מה זה. בשנות ה-90, עם העלייה הגדולה, כבר הגיעו מאמנות ברמה מאוד גבוהה והיום הגענו בארץ למצב שלינוי אשראם כבר יותר טובה מהרוסיות. במדינה בלי כסף, בלי תשתיות, צמחה לינוי אשראם שנמצאת באותה רמה של התאומות הרוסיות ששולטות בתחום. בכל ישוב בארץ יש התעמלות אמנותית ועדיין אנחנו לא מקבלים תקציבים כמו כדורגל וכדורסל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר