האליפות האזורית בשיטת "דניס הישרדות" (צילום: אודי בן לולו)
האליפות האזורית בשיטת "דניס הישרדות" (צילום: אודי בן לולו)

אליפות אזורית מרשימה בשיטת "דניס הישרדות" נערכה ברחובות

550 משתתפים, ביניהם מתאמנים עם צרכים מיוחדים, לקחו חלק באליפות האזורית רחובות בשיטת דניס הישרדות. התחרות מהווה הכנה לאליפות הארץ שתתקיים בדצמבר 2019

פורסם בתאריך: 27.5.19 08:20

-->

השבוע התקיימה האליפות האזורית של רחובות והסביבה בשיטת דניס הישרדות. האירוע התקיים באולם ברזילי בעיר ובמסגרתו ערכו המשתתפים תחרויות ומופעי ראווה. לאירוע, בניהולו של המאסטר אריק לירם עבדוש (דרגה דאן 7 בדניס הישרדות), הגיעו התלמידים, בני משפחותיהם וחברים רבים מקהילת דניס הישרדות בארץ. את האירוע כיבד בנוכחותו צביקה מדהלה ממלא מקום מנכ"ל רשת חוויות.

באליפות שמתקיימת זו השנה ה-22 לקחו חלק מעל ל-550 משתתפים שמתאמנים במרכזים הקהילתיים חוויות שוויץ המדע, חוויות רחובות החדשה וחוויות קרית משה. האליפות האזורית מהווה הכנה לאליפות הארץ שתתקיים בדצמבר 2019 והמתחרים שהגיעו להישגים הגבוהים ביותר ישתתפו בה.

האליפות האזורית בשיטת "דניס הישרדות" (צילום: אודי בן לולו)

 

אריק לירם עבדוש, מנהל בית הספר דניס הישרדות: "משך האליפות היה כארבע שעות והיא חולקה לשני חלקים. בחלק הראשון נערכו קרבות ובחלק השני נערכו מופעי ראווה והדגמות. לצורך הקרבות חולק האולם לשמונה זירות שונות ובכל אחת התנהלו קרבות במקביל. בסך הכל נערכו במסגרת האירוע מעל 200 קרבות שונים, כאשר כל אחד נמשך דקה וחצי עם אופציה לשתי הארכות של חצי דקה כל אחת. בכל זירה נכחו שני שופטים ושני אנשי צוות שהיו אחראים לדאוג לרווחת המתחרים".

עם סיום הקרבות, החלו מופעי הראווה עם הדגמות של התלמידים את תחומי אמנויות הלחימה שלמדו לאורך השנה, ובכללם תרגילי קארטה, ג'ודו, ג'יוג'צו, אאיקידו והגנה עצמית, כולל טכניקות בסיסיות כמו בלימות, גלגולים, אגרופים ובעיטות של קארטה. בהמשך הוצגו תרגילים מורכבים של הגנה עצמית כנגד התקפות אלימות ברחוב, בשילוב הגנה כנגד אלות, סכינים, אקדחים ומקלות. השנה נערכו לראשונה גם הדגמות של הורים וילדיהם אשר מתאמנים במסגרת בית הספר. בסיום שלב ההופעות התקיים טקס חלוקת גביעים ל-50 תלמידים מצטיינים.

האליפות האזורית בשיטת "דניס הישרדות" (צילום: אודי בן לולו)

 

בתחרות לקחו חלק גם מתאמנים עם צרכים מיוחדים. אריק לירם עבדוש מסביר: "בית הספר מייצר עבורם הזדמנות מיוחדת להתחרות ולהשתתף באליפות שאינה מוגדרת לבעלי צרכים מיוחדים. לכל מתאמן רמת תפקוד משלו ולכל אחד מותאמת הדרך להשתלב".

את שלב הקרבות באליפות פתחה השנה מרים כהן בת ה-17, עם אוטיזם בתפקוד בינוני שמתאמנת אצל אריק כבר שנתיים. מרים, שלקחה חלק פעיל הן בקרבות והן בהדגמות הראווה, לא יכולה לדבר ומתקשרת באמצעות הקלדה על אייפד. בסוף האירוע היא כתבה לנו: "חיפשתי חוג ולא מצאתי כי לא רצו אותי כי אני אוטיסטית, ואז בחוג הישרדות נהיו לי חברים ופעם ראשונה בחיים שלי אני כמו כולם".

על ההשתתפות בתחרות הוסיפה: "זה טוב לנסות ולהעז גם אם לא תמיד מצליחים".

בית הספר לדניס הישרדות רחובות הוא היחיד בארץ שמחזיק כ-20 שופטים וכ-20 מדריכים. בין השופטים וצוות המדריכים שלקחו חלק באירוע היו אלופי ישראל שמחזיקים בתואר כמה שנים ברציפות ומתאמנים ומדריכים באופן קבוע בחוויות שוויץ המדע, וביניהם: המדריכים טל צדוק, אוהד מזרחי, אילי פטרומוליו, עילם ברנע, גור טודר והילה רודיק, והשופטים נתנאל חסיד, טמיר שרי, אייל וייסלר, אודי שאבי, וגל קסטל.

אמא לילד שמתאמן בבית הספר שיתפה בסוף האירוע: "היה אירוע שלא מבייש אירוע ספורט ברמה בינלאומית. שאפו. אין מילים לתאר את מידת ההתרגשות".

אמא נוספת לשני ילדים שמתאמנים אצל אריק, ציינה: "זה מפעל אריק. מאות ילדים, עשרות מדריכים ואדם אחד עם מיקרופון מנהל הכל בשקט בשלווה ועם המון אהבה. תודה על הזכות להיות חלק מהמפעל".

עוד אם ביקשה להודות לאריק בסיומה של האליפות: "תודה רבה על אליפות בלתי נשכחת ועל החוג הכי מדהים שיש. נתת לבן שלי כל כך הרבה שאני לא יכולה להסביר במילים".

אריק לירם עבדוש הנרגש סיכם בסוף האירוע: "כתלמיד המילה תחרות עשתה לי רע. הפחד להפסיד, הלחץ שאאכזב את הסביבה, גורמים לי היום כמאמן להיות רגיש יותר למעמד ולתחושות התלמידים ולייצר הזדמנויות של הצלחה והתגברות על פחד, חשש ומתח. עצם הניצחון על כל אלה הופך כל מתחרה לאלוף. מדובר באירוע מרכז של שנה שלמה של אימונים וזה הזמן לתת למתאמנים את הבמה להפגין את הכישורים והיכולות שלהם. בעיניי זו פלטפורמה גם עבור ההורים שזוכים לתת לילדים את הפירגון וההערכה על ההתמדה וההשקעה שלהם באימונים לאורך השנה. אני אישית כמאמן כל כך גאה בהם".

האליפות האזורית בשיטת "דניס הישרדות" (צילום: אודי בן לולו)

 

אוסנת לוי, מנהלת המרכז הקהילתי חוויות שוויץ המדע: "בית הספר להישרדות קיים אליפות מהגדולות בארץ. מדובר בנקודת שיא חזקה ומשמעותית לפעילות המקצועית שנעשית כאן לאורך שנה שלמה. לאריק ולבית הספר לדניס הישרדות יש מקום גדול כאן במרכז והיה מרשים לראות את כל טווח הגילאים על המזרונים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר