לירן לב וכמה מהצעירים המתאמנים אצלו
לירן לב וכמה מהצעירים המתאמנים אצלו

"הכושר משנה בסוף חיים של משפחה"

לירן לב, מדריך כושר מרחובות, מאמן קבוצות ילדים ומשפחות לשינוי באורחות החיים: "אם ההורה יכניס קולה הביתה הילד ישתה. אם ההורה יתאמן או יעשה יותר פעילות, הילד ילך בעקבותיו. יש את ההשפעה של המשפחה ושל הביחד"

פורסם בתאריך: 29.3.19 07:40

-->

לירן לב הוא מדריך כושר מרחובות, המאמן קבוצות ילדים, גברים ונשים בשכונת רחובות החדשה. לא אחת, משפחות שלמות מתייצבות לאימונים, כשבדרך כלל אחד מבני המשפחה סחף אחריו את האחרים עד שכולם נדבקו בחיידק הספורטיבי.

לדברי לב, הוא רואה שליחות בכך שהוא יכול לסגל הרגלי כושר לצעירים, ובעיקר לילדים וילדות עם עודף משקל.

"יש נתונים ברורים של ארגון הבריאות העולמי, שמצביעים על קשר בין מחלות שונות בילדות, ובהמשך החיים, לבין עודף משקל", אומר לירן. "בכל העולם, מתוך אוכלוסיית הבוגרים (מעל גיל 18) כ-40% סובלים ממשקל עודף, ומתוך אוכלוסיית הילדים כ-18% סובלים מכך. בישראל 64% מהאוכלוסייה סובלים ממשקל עודף וישראל היא במקום ה-27 בעולם באחוזי המשקל העודף. השמנת יתר בכלל, לאו דווקא אצל ילדים, מקושרת למחלות לב ושבץ, שמהווים את הגורם השני למקרי מוות בישראל, וגם לסוכרת שמהווה את הגורם השלישי למקרי מוות בישראל. השמנה גם מביאה לבעיות ניווניות ולכמה סוגי סרטן, ביניהם, סרטן הרחם, השד, הכבד, הכליות והמעי הגס".

עוד עולה מנתוני ארגון הבריאות העולמי על הקשר בין השמנה בילדות למחלות בילדות: "ילדים שמנים חווים קשיי נשימה, סיכון מוגבר לשברים, יתר לחץ דם, סמנים מוקדמים של מחלות לב וכלי דם, עמידות לאינסולין ואפקטים פסיכולוגיים. ילדים שמנים בדרך כלל יגדלו להיות מבוגרים שמנים. הגוף זוכר, השלד נבנה עד שנות ה-20 המוקדמות ואלו שלבים קריטיים בהתפתחות הגופנית. ילדים לא פעילים, או כאלה עם עודף משקל, יהפכו ככל הנראה להיות מבוגרים שבריריים עם סיכוי גבוה יותר לתחלואה מסוגים שונים, מוגבלויות גופניות ומוות בטרם עת".

לב מספר למה נושא הכושר אצל ילדים, ועודף משקל בפרט, נוגע לו במיוחד: "הייתי ילד שמן. בגיל 11 לקחתי את עצמי בידיים אחרי שהתערבתי עם אבא שלי על כסף שאני לא אוכל ממתקים שבוע. המצאתי לעצמי חוקים, כמו לאכול פרוסה במשך חצי שעה, או לאכול רק כשאני רעב. אני מכיר את ה"אפס אנד דאונס" של הדיאטות ואת התסכולים, ואני חושב שאם היו תופסים אותי בגיל צעיר ומרגילים אותי לכושר ולאורח חיים בריא אז החיים שלי היו נראים אחרת".

לב מודע לכך שתמיד היו כאלה שסבלו מעודף משקל, אלא שלדבריו הילדים כיום נמצאים במצב קשה יותר גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה חברתית: "היום הילדים לא פעילים, אז לסיכון של עודף משקל מתווסף עוד פקטור. לגבי הפן החברתי, תמיד היו ילדים רעים שלעגו לכבדי משקל, אבל היום הכול בחוץ כי הכול בווטסאפ ובפייסבוק. הכל יותר טראומטי".

מה הפתרונות שאתה מציע לאורח חיים בריא יותר בנוסף לאימונים?

"להתאמן זה מעולה, אבל צריך לשלב פעילות בשגרה ולהיות פעילים כמה שיותר ביום יום. לעמוד או ללכת כששולחים סמס, ללכת לבית הספר במקום להיכנס לאוטו, לעלות במדרגות במקום במעלית או במדרגות הנעות. זה נשמע זניח אבל זה מצטבר. והכי חשוב -דוגמה אישית. אם ההורה יכניס קולה הביתה הילד ישתה. אם ההורה יתאמן או יעשה יותר פעילות, הילד ילך בעקבותיו. יש את ההשפעה של המשפחה ושל הביחד".

לב, בן 35, אב לשני בנים, הנו קצין כושר קרבי, בעל תואר שני בחינוך גופני במכון וינגייט. הוא מרצה על אורח חיים בריא במוסדות גדולים, ביניהם עיריות וחברות הייטק. באחרונה עזב חברת כושר בה עבד בשביל להגשים את מה שחשוב לו: "אני בן 35 וזו פעם ראשונה בחיי שאני מרגיש שאני באמת עוזר, תורם ומשפיע. הכושר משנה בסוף חיים של משפחה".

עדי גטריידה, גיא אסא, א.מויאל, לירן לב, רועי בלום, עמית תם, אמיר אורן, ירין זנדני

עדי גטריידה, גיא אסא, אליאור מויאל, לירן לב, רועי בלום, עמית תם, אמיר אורן, ירין זנדני


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לירן לב אכן מצליח לשנות חשיבה ולתת מוטיבציה לאמץ אורח חיים בריא
    אין על לירן!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר