דני זיצרמן בילדותו
דני זיצרמן בילדותו

האופניים הצילו את חייו של דני זיצרמן מהאנטישמיות בברית המועצות. בסוף השבוע הוא ירכב ב"גראן פונדו ישראל"

דני זיצרמן מנס ציונה מגלה מחדש את חוויות הילדות המאוחרות, כשהוא עולה על אופניים ומצליח לטשטש את הזיכרונות מברית המועצות כילד יהודי שעבר התעללויות ואף חשב לסיים את חייו. בסוף השבוע הוא ידווש בטור "גראן פונדו ישראל ערבה"

פורסם בתאריך: 26.2.19 08:17

-->

דני זיצרמן מנס ציונה, בן 46 ואב ל-4, הוא קבלן בתחום הביו פרמה. זיצרמן נולד בברית המועצות, אביו היה מאמן ראשי להתעמלות קרקע ובקושי היה בבית, ואמו עבדה בשתי עבודות. בפועל, הילד גדל לבד בבית סבא וסבתא.

"בילדותי גדלתי בבית סבי וסבתי מאחר והוריי היו אנשי קריירה עסוקים. אמי עבדה בשתי משרות ואבי אימן את נבחרות האולימפיאדה. כשהגיע היום הראשון בכיתה א' יצאתי מהבית לחברת הילדים לראשונה. יום שלעולם לא אשכח כל חיי, כי בו נורתה יריית הפתיחה לילדות רצופת כאב, השפלות, אלימות וסבל" מספר דני.

את החוויה של כיתה א' דני לעולם לא יצליח למחוק מהזיכרון. באותו יום קראה לו המורה לעמוד מול הכיתה והיא הודיע לכולם כי הוא יהודי ולכן יש להתרחק ממנו. עוד היא הוסיפה שלעולם אין לסמוך על דני, כי יהודים הם בוגדים. באותו רגע דני לא ממש הבין מה קורה, אך זמן קצר לאחר מכן השמועה עברה מהילדים למשפחותיהם, לאחים, לחברים, לשכנים ודני מצא את עצמו הופך לקורבן הנבחר של קבוצת ילדים אלימים. "לא היה לי למי לפנות ובניסיון להימנע מהעימותים היום יומיים הייתי מוצא דרכים עוקפות ומאחר קבוע לבית הספר. לא הייתי פנוי ללימודים, הייתי תלמיד גרוע ובלתי נראה להורים שהלכו והתייאשו ממני. חלום אחד היה לי, שיהיו לי אופניים משלי, אבל גם לכך לא זכיתי".

ההתעללות נמשכה שנים ובגיל 10 היא הגיעה לשיא. יום אחד עבר דני השפלה קשה שבסופה גם שברו לו את האף. באותו הרגע החליט דני לסיים את הסבל ולקפוץ אל פסי הרכבת במטרה לסיים את חייו. בדרך לרכבת חלה תפנית, כאשר הוא נתקל בחלקי אופניים שבורים זרוקים בצד הדרך. "מיד אספתי אותם בהתרגשות והלכתי אל שכן שידע לתקן אופניים".

כשפניו עדיין מגואלות בדם מהמכות ששברו את אפו, הגיע דני למקום בו עבד אותו שכן, בצמוד לאולם ספורט בו התאמנו בהאבקות קלאסית. במזל גדול תפס אותו מאמן קבוצת ההיאבקות שראה אותו עם דם על הפנים וחשב שהוא יכול להתאים לתחום, וכך התחיל דני להתאמן. "למכות כבר הייתי רגיל. לא גיליתי בבית הספר על האימונים ונשבעתי לעצמי שיום יגיע ואנקום במנהיג חבורת הילדים האלימה שהרס את חיי".

בגיל 16 הגיע הנקמה המתוקה של דני. אותו הילד שהתעלל בו במשך שנים, הגיע לנשף הריקודים וניסה להרשים את אחת הבחורות. כשראה את דני החל לקלל אותו כהרגלו, אבל הפעם דני בחר להגן על עצמו ולהגשים את המטרה שלו. דני עשה לו תרגיל בהאבקות לעיני כל החברים והצליח להשפיל את הילד המתעלל עד עמקי נשמתו. האירוע הזה היה אירוע המפנה בחייו.

בגיל 18 עלה דני לישראל לבדו. תהליך הקליטה זכור לו כחוויה לא קשה במיוחד לעומת הילדות שכבר הייתה לו. את שירותו הצבאי העביר במשמר הגבול ורק אחרי 7 שנים הוריו עלו לארץ.

"את התמונה של אותם אופניים אני נושא עמי עד היום, כשאני כבר אב ל-4 ילדים משלי ובעל כושר גופני גבוה שבעזרתו אני מנצח כל אתגר שאני מציב לעצמי" מעיד דני.

דני זיצרמן בילדותו

דני זיצרמן בילדותו

 

כחייל בודד התגורר ברחובות והיה רוכב כל יום על אופניים עד גבעתיים כדי לראות את החברה שהייתה לו אז. הוא עבר בבגרותו קואוצ'ינג והבין שהבעיה שלו מהילדות הקשה שעבר, היא שחסרה לו אהבה. בעקבות אהבתו לאופניים עוד מילדותו, החליט לקנות אופניים ולעשות טיולים בשבת. לפני שנה נכנס לקטע המקצועי של תחרויות ועשה חצי איש ברזל ומרתונים, אבל אז הבין שהכי נוח לו ברכיבה על האופניים והתחיל להתמקד רק בזה.

בסוף השבוע הקרוב זו תהיה הפעם הראשונה שבה הוא יעשה את מרוץ גראן פונדו, שזה חלום מבחינתו. דרך האופניים הבין שהוא מתחיל להכיר את עצמו יותר טוב, לחשוב על החיים, להיות ילד מחדש שנהנה מהחיים והכל בזכות האופניים. דני מוכן לקום בארבע בבוקר בקור ובגשם, הוא מתאמן 4 פעמים בשבוע ולפני 8 חודשים אף הצטרף לנבחרת של שוקי סרויה – נבחרת שעוזרת לאנשים להגשים חלומות ולפרוץ גבולות. הוא רוכב במסגרת הנבחרת בקבוצת הרכיבה בשם Team Seroya בראשון לציון.

דני זיצרמן (צילום: שוקי סריוה)

 

דני זיצרמן (צילום: שוקי סריוה)

בימים אלו דני מתאמן כאמור לקראת הגראן פונדו הערבה התיכונה שיתקיים ב-1-2.3.19 (שישי-שבת) עם מסלול שבחלקו ייחשף זו הפעם הראשונה של 161 ק"מ.

"גראן פונדו ישראל ערבה טור", אחד מאירועי רכיבת כביש הייחודיים ביותר במזרח התיכון, הינו אירוע רכיבת אופני כביש אתגרי בהפקה וניהול מקצועי של חברת גראן פונדו ישראל, ובשת"פ מקצועי עם איגוד האופניים. הטור ייערך באזור המועצה האזורית הערבה התיכונה, פארק ספיר, מכתש ירוחם ומפעלי ים המלח. ישתתפו בו עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל שיתחרו במשך יומיים בשלושה קטעים לבחירתם: גראן פונדו – למרחק של 161 ק"מ הכוללים 2,050 מטר של טיפוס מצטבר. מדיו פונדו – 128 ק"מ עם 1,500 מטר טיפוס מצטבר. מיני פונדו – 54 ק"מ מישוריים. מסלולי הגראן והמדיו פונדו יעברו דרך מעלה עקרבים ובהמשך במקטע גראבל ייחודי העובר דרך מפעלי ים המלח, מסלול שטרם נרכב בשום אירוע רכיבה רשמי בישראל, מעין מחווה קצרה למרוץ ה'סטראדה ביאנקה' האיטלקי.

פרטים באתר הבית של המרוץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר