מוסא בן חיים
מוסא בן חיים

מוסא בן חיים: "ההתנהלות של הנהלת שעריים קטסטרופה"

מוסא בן חיים, מאמן מכבי שעריים היוצא, מדבר על הסיבות להתפטרותו: "הם לא רק אמרו לי לפטר שחקנים, הם גם שמו לי פתק על השולחן עם השמות". כפיר קירט: "לנו יש מטרה אחת ברורה והיא לשמור על מאזן חיובי ולא להיות חייבים לאף אחד שקל. בדרך שלו כנראה שהיינו מסתבכים"

פורסם בתאריך: 4.11.18 08:34

-->

מוסא בן חיים, שהתמנה בקיץ לתפקיד מאמן מכבי שעריים, הודיע בשבוע שעבר על עזיבתו. הרקע: דרישת ההנהלה לקצץ בשחקנים בשל חריגה מהתקציב. מוסא בנה לקראת העונה סגל חדש ומבטיח, ולאחרונה אף גייס את החלוץ המצוין אושרי טוויל. ההתפטרות באה דווקא לאחר רצף ניצחונות, כשהמועדון נראה בנסיקה.

מוסא, למה בעצם עזבת?

"אי אפשר להחתים שחקנים ואחרי חודשיים להגיד להם ללכת. אלו שחקנים שבאו איתי ועם כל הכבוד להנהלה, הם לא הגיעו בגללם ולא בגלל שעריים. ככה לא מתנהלת קבוצה, אז לקחתי כמה ימים להתלבט עם עצמי ועם אנשים שאני מעריך והחלטתי שזה לא המקום בשבילי".

לא ידעת מראש כשהחתמת את השחקנים שאתה חורג מהתקציב?

"ההנהלה ידעה את מי היא מחתימה, אבל כנראה שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. ההתנהלות של ההנהלה קטסטרופה. הם מתנהגים כמו גנון. כל התקופה שהייתי במועדון רק שמעתי את זה מתלונן על זה ואת זה מדבר על זה".

בהנהלה אמרו שהם לא מתערבים למאמן בשיקולים המקצועיים, אלא שהבעיה היא כלכלית.

"הם לא רק אמרו לי לפטר, הם גם שמו לי פתק על השולחן עם השמות. אלו שחקנים שבאו בגללי וסמכו עליי. אני שם את הראש שלי לפני הראש של השחקנים".

כמה שחקנים נדרשת לשחרר?

"ארבעה שחקנים, והשמות די ברורים. אני בטוח שיודיעו להם על עזיבה בשבועיים הקרובים והלוואי שאני טועה. אלו שחקנים שאני אוהב ורוצה בהצלחתם, הם צריכים לפרנס וגם אם אני עזבתי אני מקווה שהם לא יאלצו לעזוב".

היה ניסיון מצדך ללכת לקראת ההנהלה? הרי גם אתה יודע שהמצב הכלכלי של המועדון לא בשמיים.

"בחודש האחרון עזבו שני שחקנים, ליאור היילה שחתם בעירוני אשדוד ושי דוד שחתם בהפועל בקעת הירדן. זה חסך למועדון בסביבות 80 אלף שקלים, אבל הם רצו לקצץ עוד 200 אלף שקלים בערך".

איך אתה מרגיש עם המצב שנוצר?

"זה לא משהו שרציתי בו ולא איך שרציתי שהדברים יתגלגלו. עזבתי את חולון, מקום שהיה לי בו טוב ושהצלחתי בו, בגלל שאני אוהב את שעריים ומזוהה איתה ובגלל שהבטיחו לי שאני באמת אוכל להצעיד את הקבוצה קדימה. ההנהלה לא קיימה את מה שהבטיחה. אני עצבני, כועס ואפילו קצת נסער אבל אני אדם חזק ואני אתגבר".

אתה מפנה כלפי ההנהלה האשמות לא קלות. דיברתם על הדברים?

"אני מוכן להתעמת עם כל אחד מההנהלה, ואפילו עכשיו להעלות אותם לשיחת ועידה. אני עומד מאחורי כל מילה. אמרתי להם הכול בגלוי במהלך פגישה ביננו והם שתקו כי הם יודעים שזו האמת. אני לא בן אדם שהולך מאחורי הגב".

כפיר קירט, מנהל מכבי שעריים, לא נבהל מההתפטרות ומהאשמות שמטיח מוסא בהנהלה ובטוח שהוא וחבריו עושים רק את מה שנכון למועדון.

כפיר, איך אתה מרגיש לגבי עזיבת המאמן?

"זו סערה קטנה, אבל אנחנו עוד מעט מאחוריה. גם במועדונים גדולים מאמנים מתחלפים. מכבי שעריים היתה ותהיה קיימת לפני ואחרי. הרבה שחקנים ומאמנים מתחלפים בהרבה מקומות ולנו יש מטרה אחת ברורה והיא לשמור על מאזן חיובי ולא להיות חייבים לאף אחד שקל. בדרך שלו כנראה שהיינו מסתבכים".

איך זה שפתאום גיליתם חריגה בתקציב והחלטתם לשחרר שחקנים? לא היה עדיף להימנע מהחתמתם מלכתחילה?

"זה לא קרה פתאום. כבר לפני חודש ביקשנו ממוסא לקצץ בתקציב ונתנו לו זמן. הוא אמר שהוא לא מוכן אז החלטנו לקצץ בעצמנו. זה לא היה מקובל עליו והוא החליט לעזוב. אנחנו נפרדנו ממנו יפה ואיחלנו לו בהצלחה".

כרגע מני סוויסה מאמן את הקבוצה. יש מגעים עם מאמנים חדשים?

"בוודאי, אנחנו במו"מ עם שלושה מאמנים. אני לא רוצה להתפשר, אני רוצה לחפש את המאמן הכי טוב למכבי שעריים. אנחנו רוצים להחתים מאמן לפחות לשנה וחצי, לבנות איתו דרך עם שחקנים צעירים ולעבוד עם כסף שיש ולא עם כסף שאין".

מה מצב הקבוצה?

"כרגע כולם מתאמנים ומתכוננים למשחק הבא".

בינתיים, נראה שהזעזוע לא פגע בקבוצה, שרשמה ניצחון יפה על מכבי יבנה בתוצאה 2:0, משערים של רז מזרחי ותום מדהלה בפנדל. כעת יוצאת שעריים למשחק חוץ נגד מכבי יפו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר