קהל הפועל מרמורק (צילום: יוסי סוריק)
קהל הפועל מרמורק (צילום: יוסי סוריק)

"אנחנו מועדון שהליגה הלאומית גדולה עליו. הישארות בלאומית היא הישג"

אחרי סדרה של משחקים ללא ניצחון, בהפועל מרמורק מתחילים לאבד סבלנות וגם מעמדו של המאמן אלדד שביט כבר מעורער. שוחחנו איתו ועם מנהל הקבוצה תמיר חופי על המצב ונכון לעכשיו שניהם בטוחים: "כשיבוא הניצחון הראשון הכל ישתנה"

פורסם בתאריך: 24.10.18 13:30

-->

הפועל מרמורק ממשיכה לאבד גובה ומחכה לניצחון הראשון המיוחל. אם במחזור השמיני, במשחק נגד מובילת הטבלה מקטמון, נראו ניצוצות חיוביים כשהקבוצה הרימה ראש וכבשה שני שערים בדרך לתיקו 2:2, הגיעה התבוסה האחרונה לרמת השרון, שרשמה על חשבון מרמורק את הניצחון הראשון שלה לעונה, ועוד עם 3:0 מוחץ. במהלך המשחק חלק מהאוהדים האדומים, שמפורסמים בזכות דרך הארץ שלהם, איבדו סבלנות ופה ושם אף נשמעו קריאות שהופנו למאמן והזמינו אותו ללכת הביתה.

הדעות, כמו בהרבה מקרים, חלוקות. מצד אחד היציע מתחיל להרגיש שהעונה בורחת ושיש לבצע זעזוע, ומצד שני יש את אלו שטוענים כי אלדד מאמן מצוין ושעם התקציב הכי נמוך בליגה אי אפשר לצפות ליותר מדי.

'ערים' שוחחו גם עם מנהל הקבוצה תמיר חופי וגם עם המאמן אלדד שביט, ודנו בשאלות 'פנינו לאן?' ו'איך הגענו למצב הזה?'.

אלדד, כמאמן איך אתה מסביר את סדרת המשחקים ללא ניצחון?

"זו קבוצה חדשה, עם שחקנים חדשים, קבוצה צעירה מאוד. כמו שכולם רואים מה שחסר לנו הוא הגרוש ללירה ובשביל הגרוש ללירה הזה כנראה שצריך עוד טיפה זמן. אנחנו משנים סגנונות, משנים הרכבים, משנים שיטה, ובסופו של דבר אני מקווה שזה יספיק לדבר האמיתי ושנצליח לייצר ניצחונות. אנחנו מסוגלים לגמרי".

עם כל הכבוד לזה שהקבוצה צעירה, מול קטמון היא נתנה פייט ופתאום במחצית השנייה נגמרה לה האנרגיה. איך היא פספסה את המומנטום?

"נאיבי לחשוב שאנחנו קבוצה שיכולה לשלוט על יריבה 90 דקות. בטח שמול קבוצה כמו קטמון, שמכניסה פתאום מהספסל שחקן כמו קובי מויאל, שהוא אולי השחקן החזק בליגה. זה לא שאנחנו מעל רמת הליגה שיכולים לשלוט 90 דקות רצופות במגרש".

רמת השרון זו לא קטמון. מה קרה מולם?

"חטפנו מהלומה קשה. לא רק שלא הצלחנו, אלא גם סוג של הובסנו, מה שלווה בהרבה חוסר אחריות מצד הקבוצה. נכון שהגענו להמון מצבים שבהם יכולנו לחזור ולהביא תוצאה, אבל דווקא כשהרוח נשבה לכיוון שלנו וכשיכולנו לצמק ספגנו שער שלישי. זו תחושה מאוד קשה".

תמיר, אתה מנהל הקבוצה. מה לדעתך עובר על הקבוצה, למה היא לא מצליחה לנצח?

"הסיבה המרכזית היא חוסר ביטחון מאוד גדול וכל הלחץ מסביב. היעדר הניצחון הראשון רק מגביר את חוסר הביטחון. הבעיה היא לא הרמה של הקבוצה, אלדד מייצר אימונים מצוינים, השחקנים מחויבים והוא גורם למערכת להאמין שהיא יכולה להתרומם. זה בא לידי ביטוי גם במשחקים. כמעט בכל המשחקים, אולי חוץ מאשר נגד עפולה, היינו בין שווים ליותר טובים. לפעמים צריך פשוט את הניצחון הראשון כדי לשבור את המחסום. לפעמים זה פשוט חוסר מזל שצריך להתחלף במזל. למשל, אכסאל סכנין עברה שישה משחקים עם שישה הפסדים. בשלושת המשחקים האחרונים שיחק לה המזל, בדקה ה-90 הגיע ניצחון, משחק אחר כך בדקה ה-90 תיקו ואחריו שוב בדקה ה-90 ניצחון. אני מאמין שהניצחונות שלנו עוד יגיעו".

הפועל מרמורק חוגגת עלייה לגמר גביע הטוטו (צילום: יוסי סוריק)

מתגעגעים לתחושת ניצחון. הפועל מרמורק חוגגת עלייה לגמר גביע הטוטו (צילום: יוסי סוריק)

 

ישנה סכנה ממשית לרדת ליגה?

אלדד: "יש עוד 28 משחקים, שזה הרבה זמן לתקן, והליגה עדיין לא ברחה. אני מודה שאם נישאר ליגה נהיה מאוד מרוצים. המטרה הראשונית של קבוצה עם התקציב הכי נמוך בליגה הוא להישאר, וזו לא בושה לומר זאת. כשהביאו אותי, מראש לקחנו בחשבון שאנחנו יכולים למצוא את עצמנו בעונת הישרדות לא פשוטה. לא סתם לי ולכל השחקנים יש מענקי השארות".

תמיר" "אנחנו מועדון שהליגה הלאומית גדולה עליו. הישארות בלאומית היא הישג. הסיבה לכך היא כמובן כלכלית. אנחנו עם התקציב הכי נמוך בליגה וכל עוד זה יימשך אנחנו תמיד נהיה מועמדים לרדת. אם העירייה הייתה משדרגת את התקציב היינו קבוצה לגיטימית בלאומית. אנחנו על תקציב של בקושי 3 מיליון שקלים והקבוצות האחרות מתחילות מ-4 מיליון".

דובר על תמיכה של אייל גולן. מה קרה עם זה?

"אייל היה והלך, הוא לא מעוניין לתמוך כרגע. גם אם יבוא מאמן אחר הוא לא יתמוך, יש לו עיסוקים אחרים כרגע בחיים".

אז זה בעצם לא המאמן, אלא התקציב?

"כן, אבל ידענו שזה התקציב והמאמן אמר שעם התקציב הזה הוא יכול לבנות קבוצה שתשרוד בליגה".

הנהלה רוצה להחליף את המאמן אלדד שביט?

"הנהלה חצויה. אין מי שחושב שאלדד הוא מאמן גרוע. גם מי שחושב להחליף אותו רוצה את זה רק בשביל ליצור זעזוע. לזעזוע יש את האנרגיה שלו והכי קל ליצור זעזוע בעמדת המאמן. כרגע אי אפשר להחליף שחקנים. אני אישית מאוד מאמין באלדד, אני רואה כל יום את העבודה שלו וגם הקבוצה נראית מצוין. כשלא הולך זה נראה אחרת, כאילו הקבוצה לא סומכת על המאמן, המאמן לא מסתדר עם השחקנים, אבל זה בכלל לא המצב. אם נכנסים למועדון אפשר לחשוב שאנחנו בין המקום השישי לתשיעי. האווירה לא מתאימה לקבוצה במשבר".

אלדד מה אתה אומר על הקולות שרוצים להחליף אותך?

"זה עניין שביני לבין ההנהלה. אם יש משהו שצריך להיאמר הוא צריך להגיע מההנהלה".

תמיר, איפה זה עומד היום? מה מונע את אותו זעזוע?

"החלפה של מאמן לא תמיד גורמת לתהליך חיובי. יש לזה גם מחיר, צריך לשלם פיצוים. נצטרף להביא מאמן יותר טוב בפחות כסף, שזה קצת אבסורד ולא מתמטי. לדעתי זה כמעט בלתי אפשרי".

גם האוהדים של מרמורק שידועים כסבלניים כבר מתחילים לאבד סבלנות.

תמיר: "האוהדים רוצים תוצאות וזה בסדר, מותר להם, זה נורמלי וקיים בכל הקבוצות. אוהדים לא תמיד ערים לכל המשמעויות. הנהלה בסוף צריכה לקבל החלטות שקולות שמתאימות למציאות של המועדון".

אלדד, במשחק האחרון נזרקו מהיציע משפטים בסגנון 'רחם עלינו, לך הביתה'. זה בטח לא נעים לשמוע.

"בלי להתייחס להערות ספציפיות כאלו ואחרות, אני מבין לליבם. למועדון יש קהל מדהים ויוצא דופן שהוכיח איפוק וסבלנות עד עכשיו. זו פעם ראשונה שאני חווה התנהגות לא נעימה. תפקידנו הוא להסב להם אושר ולגרום להם נחת".

תמיר: "צריך לשמור על קווים אדומים ולא לחצות אותם. יש מציאות שצריך לחיות איתה. להחליף מאמן זה לשלם פיצוים ולהביא מישהו יותר טוב בפחות כסף".

אלדד, לא קשה לך לספוג את כל הביקורת ולהמשיך?

"אני לא מאמן מאתמול. לצד הצלחות שעשיתי היו לי גם עונות פחות טובות. אני מגיל 5 בתחום ומכיר אותו מכל הפינות והרבדים, ככה שאני איתן ויש לי כתפיים חזקות. אני יוכל לספוג את האש והלחץ. אני יודע לסנן את מה שלא רלוונטי ולהעביר לשחקנים מסרים שאיתם הם יעלו רגועים למגרש ויתנו רמת ביצועים".

תמיר: "לא פשוט להיות במקום של אלדד עכשיו, אבל הוא מכיר את העולם הזה ויודע שכשאין תוצאות התגובות הללו הן חלק מהתהליכים שמתלווים לזה".

אז מה עתיד הקבוצה?

אלדד: "אני מאמין וסמוך ובטוח שנשאיר את הקבוצה הזאת בליגה, גם אם הדרך היא דרך חתחתים".

תמיר: "כשיבוא הניצחון הראשון, ואני מאמין שהוא יבוא, הכל ישתנה. הקבוצה הזאת יכולה לעשות דברים מאוד יפים בליגה. כולנו רוצים שהקבוצה תישאר בליגה ואנחנו נעשה הכול כדי שזה יקרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר