קהל הפועל מרמורק בגמר גביע הטוטו (צילום: יוסי סוריק)
קהל הפועל מרמורק בגמר גביע הטוטו (צילום: יוסי סוריק)

"יותר מדי דקות נתנו לקטמון כבוד"

מרמורק הפסידה בגמר גביע הטוטו 1:0 להפועל קטמון. המאמן אלדד שביט: "את רוב האנרגיה השקענו בהגנה וזה חבל, כי בדרך כלל אנחנו אופנסיביים יותר"

פורסם בתאריך: 25.9.18 23:09

-->

התואר הראשון של העונה בליגה הלאומית בכדורגל חולק הערב (שלישי), ולצערם של אוהדי מרמורק הגביע – גם אם מדובר רק בגביע הטוטו – לא עושה את הדרך לרחובות. הקהל שהגיע מהשכונה הרחובותית עד לאצטדיון רמת גן סיפק כהרגלו תצוגה יפהפייה ביציע, אלא שהשחקנים על כר הדשא לא התעלו לאותה הרמה, במיוחד בשני השלישים הראשונים של המשחק, שבהם היה נראה כי שחקני מרמורק בעיקר מחכים לפנדלים.

הפתיחה התנהלה בשליטה מוחלטת של קטמון, בעוד מרמורק אפשרה ליריבה שלה להחזיק בכדור עד 30 מטר מהשער שלה. עדי תמיר היה קרוב עם בעיטה שגילחה את הרשת העליונה, אבל לא יותר מכך. אחרי 42 דקות משמימות, לחץ טוב של הירושלמים הביא לאיבוד כדור של מרמורק, שרם מצא את אגדה ברחבה, אבל הבעיטה שלו הלכה מחוץ למסגרת.

במחצית השנייה דהן שנכנס כמחליף בשורות קטמון שלח את שרם, אבל קלנופסקי הדף את הבעיטה של החלוץ. דקה לאחר מכן גם אגדה ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק והשוער, שהיה מהמצטיינים בשורות מרמורק, שוב היה מוכן. בסופו של דבר גם הוא לא הושיע והקבוצה מירושלים מצאה את הרשת. התקפה מצד שמאל התחילה אצל בן שמעון ועברה לשרם, שהמשיך לאגדה וזה בעט לפינה בצורה מדוייקת בשקה ה-62.

בשלב זה מרמורק התעוררה ושלוש דקות בלבד לאחר השער באלה היה צריך לאזן, אבל בעט ישר לגופו של לוי מחמישה מטרים. מרמורק המשיכה לנסות ובדקה ה-68 שינה שלח בעיטה חזקה, אבל שוב השוער הציל את קטמון משוויון. הלחץ של מרמורק נמשך ובדקה ה-80 שוב היה זה ברק לוי שעצר את באלה עם יציאה טובה מהשער. עד הסיום התוצאה נותרה בעינה וקטמון חגגה תואר ראשון והיסטורי בליגה מקצוענית.

קהל הפועל מרמורק בגמר גביע הטוטו (צילום: יוסי סוריק)

 

השליש האחרון של המשחק רק אושש את תחושת האוהדים, שחבל שבמהלך כל המחצית הראשונה מרמורק נתנו לקטמונים לשלוט במשחק ברגל רמה, בקושי יצאה להתקפות ושמרה בדבקות על מערך הגנתי. רק לאחר שהקטמונים הבקיעו המאמן אלדד שביט עשה שינוי במערך וגם ערך חילופים שייצרו התקפות יפות ושלוש החמצות נדירות. אם במחצית הראשונה נרשמה מתפרצת אחת בלבד למרמורק, כשהמגן השמאלי דניאל בורחל עבר שני מגנים והרים כדור שכמעט ונחת בשער אבל נהדף לקרן ברגע האחרון על ידי ברק לוי, במחצית השנייה, לאחר ההבקעה, נרשמו בזו אחר זו ארבע מתפרצות של מרמורק. בדקה ה-66 אליקו בלה מצא את עצמו לבד במרחק של מטרים בודדים מהשוער, בעט חזק מהאוויר, אבל לוי עצר את הכדור. דקה לאחר מכן פריירה המחליף העביר מסירת רוחב לבלם יקיר שינה שבעט, אבל לוי שוב קלט. בדקה ה-74 בלה פרץ כל הדרך עד לרחבת ה-16, אבל הכדור שלו עלה מעל המשקוף. בדקה ה-80 בלה חדר עד חמישה מטרים מהשער, אבל לוי עצר את הכדור ברגלו ואז קלט אותו.

אלדד שביט סיכם: "אנחנו מאוד מאוכזבים מהתוצאה. במחצית הראשונה נראינו לא טוב, המשחק היה נרפה ודלוח מאוד. תכננו על מתפרצות, אבל לא הצלחנו לייצר. במחצית השנייה השתפרנו, הגענו להמון מצבים אבל לא הצלחנו להבקיע. היינו ראויים לשוויון".

מה גרם ליכולת הפושרת במחצית הראשונה ובפתיחת המחצית השנייה?

"את רוב האנרגיה השקענו בהגנה. השחקנים היו מאוד לחוצים לשמור על השער וזה חבל, כי בדרך כלל אנחנו אופנסיביים יותר. במחצית השנייה שיננו שיטה, שלחנו יותר כלים קדימה, שחקנים שנכנסו מהספסל נכנסו טוב ומצחיק אולי להגיד, אבל גם הגול של קטמון איכשהו דרבן את השחקנים".

אחיקם עותמי, יושב ראש חוג האוהדים: "יותר מדי דקות נתנו לקטמון כבוד וכשקיבלנו את הגול ראינו איך בחצי שעה מגיעים ל-4 מצבי כיבוש, מה שמוכיח שיש לנו קבוצה טובה שיכולה 'לתת בראש' ולגרום לקבוצות אחרות לעשות לנו כבוד".

כמו אחיקם, רבים מהאוהדים לא מסתירים את אכזבתם, אך תומכים ואוהבים: "השחקנים רצו, השתדלו והתאמצו, במחצית השנייה הם היו קרובים, אבל לא מספיק. לא נורא, יש להם הזדמנות לפצות על זה בגביע המדינה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר