חניכיו של יוסף שוקרון
חניכיו של יוסף שוקרון

"בעבר הייתי משקשקת. בעקבות האימונים אין לי חשש"

מועדון האגרוף התאילנדי והקיקבוקס של יוסי שוקרון הוא מוסד רחובותי ותיק שחניכיו מעידים עליו כעל מקום שמכין אותך לחיים, הרבה מעבר ללימודי אמנות הלחימה והאימונים הפיזיים. אסף: "בהתחלה אתה מפחד לחטוף מכות. אתה למעשה מת מפחד. עם הזמן אתה לומד לסמוך על עצמך וזה נכון גם לתחרויות באגרוף וגם לחיים"

פורסם בתאריך: 13.9.18 08:01

-->

רבים חושבים שאגרוף תאילנדי וקיקבוקס הם שמות נרדפים לסוג של מכות. ביקור במועדון הרחובותי של יוסי שוקרון – מוסד מקומי ותיק ועתיר הצלחה, מעלה שהאמת רחוקה מכך, ושמדובר באמנות לחימה שהיא בראש ובראשונה אמצעי הגנתי פיזי ונפשי ומקור לביטחון.

שוקרון: "המוטו של ההדרכה שלי היא כי המטרה היא לא לנצח בתחרות כלשהי בישראלי או בזירה הבינלאומית, אלא להעניק כלים שיעזרו למתאמן ולמתאמנת ביום יום".

לא לשווא שוקרן, מאמן לאגרוף תאילנדי וקיקבוקס, הפך למוסד ברחובות והכלל הארץ. דורות של אנשי עסקים מצליחים, נערות במצוקה וילדות וילדים בכל הגילאים צמחו, התחזקו וגדלו אצל שוקרון, שמאמן את כולם במרתף הצנוע שממוקם בבית הספר דה שליט כבר למעלה מ-25 שנים. גם שוקרון עצמו מודה שזו משימה כלל לא פשוטה לשרוד כמאמן כל כך הרבה שנים, בטח אל מול אין ספור החוגים והפעילויות שמוצעים לצעירים בימינו מכל עבר.

שוקרון: "האמת היא שאני נופל מהרגליים. בכל יום אני מאמן עד 11 בלילה. האימונים מתחילים בילדים, מגילאים רכים של ראשית הלימודים בבית ספר, דרך נערות שמגיעות מהרווחה, וגברים ונשים בכל הגילאים. לפעמים פשוט כואב לי כל הגוף. מרוב שאני מאמן קבוצות על קבוצות עד אמצע הלילה, קורה שאין לי אפילו זמן להתאמן בעצמי ולשקם את גופי".

מה מושך כל כך הרבה אנשים לספורט הזה?

"העיקרון של האגרוף התאילנדי הוא לעמוד על שלך בכל המובנים. בלי להיסחף לגחמות של היריב מצד אחד, או לתחושות ולפרצי האגרסיות וההתלהבות של עצמך מצד שני. אני רואה במשך השנים שמי שמתאמנים הופכים יותר שקולים, יותר חושבים, יותר מתונים. הם ממש מעצבים במהלך האימונים אישיות חזקה ויציבה יותר".

כל זה בזכות אגרוף תאילנדי וקיקבוקס?

"אתה לומד לעמוד איתן על מקומך ולהשתמש בשמונה כלים: שני אגרופים, שתי זרועות, שתי ברכיים ושתי רגלייים. ובתוך כל זה הכי חשוב כאמור לעמוד איתן ולזכור מי אתה. בלי להיסחף ובלי להתבלבל. להיות שקול, מחושב ויציב למרות כל הסחות הדעת".

יוסף שוקרון

יוסף שוקרון

 

לא רק יוסי מעיד על יתרונות האימונים כבסיס לעמוד שדרה פנימי-נפשי וחיצוני-פיזי. גם המתאמנים מעידים על כך. אחד מהם הוא מתן, בן 45, אב לשלושה והנדסאי בניין במקצועו. "אם יש משהו שלמדתי באימונים אצל יוסי זה לא ללכת מכות", הוא מפתיע. "בעבר, אם מישהו היה מעיר לי או כלפי אשתי הערה מרגיזה הייתי מגיב בתוקפנות, אבל לאחר האימונים עם יוסי השתניתי. אני גם מחנך את ילדיי לחוסר אלימות, לשיקול דעת ומתינות".

מה עשו לך האימונים מבחינה פיזית?

"מרגע שהצטרפתי לאימונים ירדתי במשקל 10 קילו. כשבאתי לפה לא האמנתי שאהיה מסוגל לרוץ, אבל קיבלתי כאן מוטיבציה. בטקס ההשבעה של הבן שלי בגולני הבטחתי לו שאת המסע האחרון ארוץ איתו. לא היה לי מושג איך אצליח, אבל בזכות האימונים אצל יוסי רכשתי ביטחון ביכולותיי וקיימתי את ההבטחה לבן. רצתי איתו את מסע הכומתה ומאז, בזכות האימונים אצל יוסי, אני רץ 3 קילומטר בכל יום. אני לא מפסיד אף אימון אצל יוסי. אני לא אשכח לעולם את הקשר שהוא איפשר ביני לבין הבן שלי ואת הקשר ביני לבין כוחותיי".

אסף, בן 32, בעל תואר שני ובעל חברה מצליחה ברמה הארצית בתחום המדיה, זכה כבר שלוש פעמים בתואר אלוף הארץ באגרוף תאילנדי, פעמיים כנער ופעם כבוגר. בהתאם למשנתו של שוקרון, אסף דווקא לא מחשיב את ההצלחות, אלא שם דגש על החוויה ותרומתה.

אסף: "בהתחלה אתה מפחד לחטוף מכות. אתה למעשה מת מפחד. עם הזמן אתה לומד לסמוך על עצמך וזה נכון גם לתחרויות באגרוף וגם לחיים. חלק מהתקדמות המקצועית שלי אני זוקף לזכות האימונים אצל יוסי".

אסף ומתאמנים אחרים מספרים שהאימון חולף מבלי משים ובקלילות, למרות האתגר הפיסי הרב. נדמה שבגלל שהאימון עובר בכיף וללא תחושת כפייה, מתאמנים שבים וחוזרים לשוקרון גם לאחר שנים של הפסקה.

אסף: "אני התחלתי להתאמן בגיל 14 והמשכתי עד הגיוס לצבא. היום אני בן 32 וחזרתי להתאמן לאחרונה, לאחר שבניתי עסק, כדי לחזור בכיף לכושר. זהו סוג של כושר חד יותר. לא מדובר בלרוץ במעגלים באיזה אצטדיון, אתה אפילו לא מרגיש שאתה מתאמן, אתה מרגיש שאתה נהנה מכל שנייה".

מרטונו האיטלקי, דוקטורנט לביולוגיה המתמחה בחקר הסרטן במכון ויצמן, מחזק את עמדתו של אסף ואומר: "זוהי סביבה כיפית ואנשים נחמדים אחד לשני למרות האתגר הרב. אני מרגיש חזק יותר ובכושר טוב יותר. האימונים כאן גם תורמים גם להתפקסות שלי כדוקטורנט בתחום חקר הסרטן במכון ויצמן".

כפי שהוזכר, שוקרון מלווה מתאמנים מגיל רך ועד בגרות. חלק מהחניכים מתחתנים, מביאים ילדים לעולם ומגיעים איתם למועדון כדי להמשיך את המסורת המשפחתית.

שוקרון מודה בהתרגשות כי הקשר חוצה הדורות שהוא מייצר עם חניכיו מאוד משמעותי מבחינתו: "אין חתונה של ילד שאימנתי מגיל שבע שאני לא מוזמן אליה ומתייצב כשהילד מגיע לגיל 30. ישנם מתאמנים שהגיעו אלי כילדים והיום הם חוזרים עם התינוקות שלהם, מניחים אותם על המזרן ומתאמנים. הקשר ארוך השנים הזה מרגש אותי".

ואם חשבתם שאגרוף תאילנדי הוא רק לגברים, ההפך הוא הנכון. במועדון הרחובותי מתאמנות דרך קבע נשים, לרבות אימהות ונערות שמגיעות מהוסטלים, כאלה שעברו חוויות לא קלות בחייהן.

יסמין, אחת מבין 12 אימהות שמתאמנות במקום פעמיים בשבוע בלי להחמיץ דקה, מספרת: "האימונים אצל יוסי מעלים לי את הביטחון. כאם ואישה אני מסתובבת יום יום גם בשעות הערב לבד. בעבר, כשגבר היה מופיע מולי בשעות הערב במהלך מטלה שגרתית כמו הליכה לסופר, הייתי משקשקת. בעקבות האימונים אין לי חשש. אני מסתובבת בתחושה שאני חזקה ואני לא מפחדת יותר. יש לי את הכלים להתמודד ואת הביטחון".

חברה של יסמין לקבוצה, מוסיפה: "בהתחלה לא רציתי להתאמן, אבל חברות דחפו אותי לכך. מאז שהתחלתי מצבי הגופני השתפר פלאים. בעבר הייתי מקבלת התקף אסטמה מסתם לעלות במדרגות עם מצרכים מהסופר, כיום כבר לא. אנחנו בקבוצת הנשים מרגישות כמו משפחה. יוסי מדרבן אותנו, מעודד וגורם לנו האמין בעצמינו. אין מצב שאני מפסידה אימון, ולא משנה מה יש לי על הראש בבית או בעבודה".

חניכות של יוסף שוקרון

 

שוקרון מסכם: "הכי מספק מבחינתי זה להעניק למתאמנים כלים לחיים. המציאות שלנו בארץ מורכבת, יש צבא, אנשים שואפים לתואר ולמקצוע, ואני מרגיש שהאימונים באגרוף התאילנדי מועילים להם בכל שאיפותיהם. מקרים שקורים לי והכי מרגשים אותי, זה למשל כשנער שהתאמן אצלי חוזר מהצבא ומגיע במיוחד לספר לי: 'לא תאמין באיזה מצב מסוכן הייתי, אבל הרגשתי שהגוף שלי פועל לטובתי אינסטינקטיבית', או נערה מהוסטל שאומרת לי: 'הלכתי בלילה ברחוב ומישהו צעד אחרי, ובפעם הראשונה בחיים שלי לא פחדתי כי הרגשתי שיש לי כלים להתמודד איתו אם תצוץ סכנה'. זה הסיפוק הגדול והאמיתי שלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר