רועי חגאי (צילום: שרון בוקוב)
רועי חגאי (צילום: שרון בוקוב)

"זה מסע לא קל לעלות ליגה, אבל לפי הסגל שנבנה אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב"

במכבי רחובות מוכנים לעונה החדשה עם סגל חזק יותר, תקציב גדול יותר ומאמן עם קבלות של עליה לליגת העל. ראיון עם רועי חגאי, המאמן שהקפיץ את נהריה לליגת העל ב-2014 וכמעט שעשה זאת שוב בעונה שעברה עם קרית גת, אותה הקבוצה שעקפה את רחובות ברבע הגמר

פורסם בתאריך: 16.8.18 07:37

-->

קבוצת הכדורסל של מכבי רחובות מכוונת העונה הכי גבוה שאפשר – ישר ללבן בעיניים של ליגת העל. הפעם זו גם לא תכנית סודית, אלא מטרה מוצהרת. המועדון ספר בשלוש העונות האחרונות קפיצת מדרגה מהליגה הארצית עד לפסגת הליגה הלאומית (ומקום שלישי בעונה האחרונה), לאחר קרוב לשני עשורים שבהם התבוססה הקבוצה בליגה הארצית. על ההצלחות ניצחו ההנהלה השאפתנית והחדשה יחסית בראשות רון וורוטצקי, והמאמן המוערך אבנר יאור.

לקראת העונה החדשה המועדון הרחובותי התחזק בתקציב גדול יותר, בסגל שחקנים בכיר יותר ולא פחות חשוב – במאמן רועי חגאי שמחזיק בקבלות של עליה לליגת העל. ב-2013/14 חגאי הוחתם בנהריה במטרה מוצהרת להקפיץ אותה לעל – משימה שבה עמד לאחר ניצחון בגמר מול עפולה. חגאי הוא גם מי שהנחיל לרחובות את ההפסד מול קרית גת בחצי הגמר של העונה החולפת, שבסופה סיימה קרית גת במקום השני אחרי שהפסידה בגמר להפועל באר שבע.

השבוע שוחחנו עם חגאי על המועדון הרחובותי, על הסיכוים להעפיל סופסוף לליגה הראשונה ועל ההיערכות לכך.

רועי, מה דעתך על המועדון הרחובותי?

"הכי חשוב למועדון כמו רחובות הוא החזון, ורואים שיש להנהלה ולעיר בכלל חזון ואת הרצון להיות ברמות הגבוהות ביותר של הכדורסל הישראלי. הצעדים שהם עשו עד כה מראים שהם מכווני מטרה. זו קבוצה שבאה מלמטה, מהליגה הארצית, עלתה ללאומית, תקעה שם יתד והפכה לקבוצת צמרת".

יש סיכוי רציני לעלות השנה לליגת העל?

"זה מסע לא קל לעלות ליגה, אבל לפי הסגל שנבנה, ואם כולנו נהיה בריאים, אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב. השנה המועדון נתנו את הפוש גם תקציבית וגם מערכתית בשביל להביא את השחקנים הנכונים, ואני מקווה שגם את המאמן הנכון בשביל להגיע לאן שאנחנו מכוונים".

מה המתכון לעליית ליגה כפי שאתה רואה את הדברים?

"לבנות את הקבוצה נכון עם השחקנים הכי טובים שיש זה 50 אחוז מההיערכות. זה כמו פאזל שאתה מרכיב ומוצא בכל פעם את החלק הנכון. בינתיים אנחנו עושים עבודה טובה וכל השחקנים שרציתי נמצאים. אחר כך נכנסים לתהליך של להכיר אחד את השני ולהפוך ליחידה אחת, ליצור אווירה משפחתית של ביחד. כששחקנים הולכים למטרה מסוימת, כמו לעלות ליגה, אז הם צריכים לדעת לשים את האגו בצד. שהדברים האחרים, כמו סטטיסטיקה, מספרים ונקודות יהיו פחות מעניינים. אם מצליחים ליצור תלכיד מכוון מטרה אז השמים הם הגבול".

ואכן, ההחתמות האחרונות של המועדון נראות מבטיחות. עם אוריינטציית ליגת על. הטריה שבהן היא החתמתו של שחקן ליגת על מובהק – יובל נעימי. נעימי הגיע מהליגה האיטלקית, אחרי ששיחק בין השאר במכבי תל אביב והפועל ירושלים.

יו"ר המועדון רון וורטיצקי אמר על החתמת נעימי: "אני רואה בהצטרפות של יובל צעד נוסף ומשמעותי בהגשמת החזון שלנו, שהוא בניית מועדון כדורסל איכותי בעיר רחובות. זו תעודת כבוד בכך ששחקן בסדר הגודל של יובל בוחר להצטרף אלינו ואין ספק כי זו תולדה של התנהלות המועדון בארבע השנים האחרונות. בנינו על הנייר קבוצה איכותית ולא נותר לנו אלא לקוות שאוהדי הכדורסל ברחובות יחוו בעונה הזאת קסם וההישגים היסטוריים".

סגן ראש העיר מתן דיל, שמסייע ותומך בקבוצה מזה זמן רב, ושליווה גם את המשא ומתן ואת ההחתמה החשובה של נעימי, מסר: "הספורט הוא נדבך חשוב התורם לגאווה של העיר ומספק מסגרת חינוכית למאות ילדים. בעונה שעברה השקענו וכמעט העפלנו לליגת העל. השנה אין לי ספק שעם יובל וההחתמות הנוספות מצפה לנו עונה חלומית שתעשה היסטוריה בעיר".

מתן דיל, יובל נעימי ורון וורוטיצקי

מתן דיל, יובל נעימי ורון וורוטיצקי

עוד לפני נעימי חתם במועדון אבירם זליקוביץ, גם הוא שחקן ליגת על מובהק ותגלית השנה של ליגת העל בשנת 2014. בגזרת הזרים הקבוצה התחדשה בסנטר המבוקש ארון ג'ונס, ונשארה עם הפורוורד המצטיין מרכוס רלפורד. גור פורת הוותיק והאהוד ממשיך וגם אליאב אוחנון ממשיך לעוד עונה.

מעבר לכך חגאי ממשיך ברחובות עם שלושה שחקנים שאותם הוא כבר מכיר היטב: דודו שמריז הקלעי המצטיין ועידן פז הגארד הצעיר שהיו עם חגאי בעונה שעברה בקרית גת, ואופיר הובר שהיה עם המאמן בנהריה.

רועי, הסברת קודם על חשיבות יצירת התלכיד בקבוצה. איך גורמים לשחקנים מוכשרים שלכל אחד מהם אמביציות אישיות להפוך לבורג במכונה?

"רוב השחקנים חתומים לשנתיים כך שאם נעלה ליגה הם ימשיכו איתנו. זה דבר מאוד קריטי בשביל שהחבר'ה ישימו את האגו בצד וילכו אל המטרה. כמו שאמרתי, זה חשוב גם להפוך למשפחה. אם השחקנים נהיים חברים ונפגשים גם מחוץ למגרש, מה שקרה לי בלא מעט קבוצות, אז בכלל זה הופך את העסק ליותר כיף, כי החבר'ה אוהבים אחד את השני. ברגע שיש אהבה וביחד זה הופך את המשימה ליותר קלה".

בעונה שעברה חגאי התבלט כמי שידע להנהיג שחקנים ולהביא להצלחות למרות התנאים המכשילים שהיו בקרית גת. הקבוצה קרסה כלכלית והמאמן והשחקנים עבדו בחינם מספר חודשים. עד היום משכורות לא שולמו. חגאי מספר על העונה החולפת: "בקרית גת היינו כמו משפחה והתמודדנו עם המון דברים שלא אמורים להתמודד עמם. שחקנים שיחקו בהתנדבות כמה חודשים, אבל עדיין הביחד שלהם והחברות שלהם הצליחה להביא אותנו למקומות גבוהים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר