אבנר יאור

הנהלת מכבי רחובות על הפרידה מאבנר יאור: "אחרי שלוש שנים הגענו לתחושה של מיצוי הדדי. נפרדנו ברוח טובה"

הנהלת קבוצת הכדורסל של מכבי רחובות הפתיעה רבים מאוהדיה כשהודיעה כי המאמן המצליח, אבנר יאור, לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. יאור עצמו מגיב: "זו לא הייתה החלטה שלי, אלא של המועדון. לא תכננתי לסיים והתכוונתי להמשיך, בשאיפה עד לליגת העל. עשינו ביחד דרך יפה מאוד. אני מודה על השנים הטובות שהיו לי עם הקבוצה ומאחל לה הצלחה"

פורסם בתאריך: 6.6.18 11:34

-->

הנהלת מכבי רחובות בכדורסל הפתיעה רבים מאוהדיה ומאנשי כדורסל בליגה הלאומית ובכדורסל הישראלי בכלל, כשהודיעה כי המאמן אבנר יאור לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. זאת למרות שיאור הוביל את הקבוצה להישגים מרשימים שכללו עלייה מהליגה הארצית לליגה הלאומית, התמודדות מרשימה על הכרטיס לליגת העל ואף זכייה שלו בתואר המאמן המצטיין של הליגה הלאומית לעונת 2017/2018.

אז מה באמת היה שם, שגרם לרומן המוצלח הזה להסתיים? על כך משיב יאור: "זו לא הייתה החלטה שלי, אלא של המועדון. לא תכננתי לסיים או לעזוב, התכוונתי להמשיך, בשאיפה עד לליגת העל".

הצטרפת לקבוצה כשזו הייתה בליגה השלישית, למרות שתמיד אימנת קבוצות בליגה גבוהה יותר. למה מלכתחילה הסכמת לאמן קבוצה שהייתה בארצית?

"הציגו בפניי פרויקט ארוך טווח שנועד לקדם את הקבוצה בשלבים, במגבלות התקציב כמובן. הפרויקט הזה משך ואתגר אותי".

מכבי רחובות הפכה העונה לאחת הקבוצות הכי משודרות בערוץ הספורט וצברה קהל אוהדים גדול. הרגשתם את הבאזז הזה?

"במהלך העונה הקבוצה הרימה בגדול את רף הציפיות ממנה. היא יצרה באזז תקשורתי ומצב שבו מדברים על מכבי רחובות. היו לנו כמות שידורים רבה יותר בהשוואה לשאר הקבוצות בעונה הסדירה, וזה לא שלקבוצה היה תקציב שעלה על זה של שאר הקבוצות בליגה, ממש לא. גם כמות האוהדים הלכה וגברה בקצב מסחרר".

מה הפך את הקבוצה לאטרקטיבית כל כך?

"אני חושב שהשחקנים, בחיבור ביניהם, הצליחו ליצור איזשהו תלכיד חזק שהצליח לייצב אותנו בחלק העליון של הטבלה. אני מאוד מעריך את מה שהשחקנים הצליחו לעשות בסופו של דבר בינם לבין עצמם. הם מיצו כל טיפת פוטנציאל ואני חושב שזוהי הגדולה האמיתית. לא פחות חשוב היה החלק של ההנהלה המאוד שאפתנית והאמביציוזית בראשות רון וורוטצקי, של הצוות המאמן וכמובן של הקהל. לכולם הייתה היכולת הזאת להתגייס למען המטרה, לגלות הרבה תשוקה והרבה מחויבות ולייצר משהו שהוא באמת גדול יותר מסך החלקים שלו".

אז אולי ההחלטה לסיים איתך את ההתקשרות נבעה מכך שעם האוכל בא התיאבון? יכול להיות שהיו מי שחשבו שהפרויקט נכשל ושהייתם אמורים לעלות כבר השנה לליגת העל?

"עשינו ביחד עם השחקנים, הצוות המאמן וההנהלה דרך שהתקדמה יפה מאוד. בכל שנה עשינו עוד צעד, אפילו מעבר ליכולת שלנו".

הופתעת מהמהלך של הנהלת הקבוצה?

"כמו שאמרתי, זו לא הייתה החלטה שלי, אלא של המועדון. אני תכננתי להמשיך כאן עד לליגת העל. בכל מקרה אני מודה על השנים הטובות שהיו לי עם הקבוצה ומאחל לה הצלחה".

מה התכניות שלך להמשך?

"עדיין לא הספקתי לתכנן תכניות, כי רק לפני כמה ימים שמעתי מההנהלה על ההחלטה שלה".

"נפרדנו ברוח טובה"

לשאלה מה הייתה הסיבה להחלטה להיפרד מיאור, עונה אבי גוטריימן, מנהל הקבוצה: "אחרי שלוש שנים הגענו לתחושה של מיצוי הדדי. לא הייתה לכך סיבה ספציפית או ריב חלילה, יאור באמת עשה עם הקבוצה צעד אחד קדימה והיום זו קבוצה אחרת לגמרי. נפרדנו ברוח טובה".

ההנהלה תמשיך במאמצים שבהם היא נקטה בשנים האחרונות במטרה להגיע לליגת העל?

"אנחנו עובדים מאוד קשה כדי למצוא מאמן חדש ולהמשיך לקדם את הקבוצה. אחרי שנמצא מאמן נתחיל לתכנן את העונה הבאה. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה".

אבנר יאור ורון וורוטיצקי (צילום: באדיבות מכבי רחובת)

אבנר יאור ורון וורוטיצקי (צילום: באדיבות מכבי רחובת)

 

גור פורת, ששיחק בשלוש העונות האחרונות ברחובות בעמדת סמול פורוורד, מסכם את התקופה עם יאור: "עצם כך שאבנר יאור הוא המאמן שהייתי איתו הכי הרבה שנים במהלך הקריירה שלי, זה אומר הכל על מה שאני חושב עליו גם בתור מאמן וגם בתור בן אדם. הוא עשה איתנו שלוש שנים מדהימות וראו את טביעת היד המקצועית שלו בכל משחק שלנו. גם היה חיבור מאוד מיוחד עם הקהל, בין השחקנים, עם הצוות המקצועי וההנהלה. זו הייתה עונה מאוד חשובה להתפתחות של מכבי רחובות. קרה באמת משהו מיוחד השנה ברחובות. זו הייתה אחת העונות הכי טובות ומהנות שהיו לי בקריירה שלי".

לדעתך מכבי רחובות תמשיך להצליח גם בלי יאור?

"אני בטוח שהמטרה של ההנהלה היא שהקבוצה תשתדרג ותתקדם. כשהמועדון חושב קדימה ובצורה נכונה, אז הקבוצה תצליח גם בלעדיו וגם בלעדי ולא משנה מי יאמן אותה ומי ישחק בה".

גור פורת (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

גור פורת (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

 

כאמור, בשלוש השנים האחרונות מכבי רחובות עשתה עם יאור ועם ההנהלה הנחושה כמה קפיצות דרך גדולות. עד לפני שלוש עונות, במשך 17 שנים דשדשה הקבוצה בליגה הארצית. בשלוש העונות האחרונות הקבוצה זינקה לליגה הלאומית (2015/16), את עונת 2016/17 סיימה במקום השישי בליגה ובעונה החולפת העפילה לחצי גמר הפלייאוף וסיימה במקום השלישי כשהפסידה למכבי קרית גת 3:0 בסדרה.

קובי חסון, רכז הקבוצה הוותיק, אומר: "בתור מי שמשחק בקבוצה כבר 13 שנים, והיה בזמנים שבהם דשדשנו בליגה השלישית, מה שהשגנו כעת הוא מה שרק יכולתי לחלום עליו".

המאמן, אבנר יאור, זכה בתואר מאמן השנה במשאל שנערך בין כל שחקני ומאמני הליגה. איך הייתה העבודה איתו?

"יאור הצליח עם השיטה והגישה שלו להוביל את הקבוצה למקום שאף אחד לא האמין. בזכותו שיחקנו כדורסל שאנשים אהבו לצפות בו. בכל סיבוב אנשים שאלו, נו מתי רחובות יפסידו, מתי הם כבר יפסידו? אבל ביחד עם המאמן הצלחנו לעמוד בציפיות, נגד התחזיות הפסימיות, ולהתקדם בכל עונה עוד שלב אחד קדימה. הגענו למצב שאנשים הגיעו למשחק ולא נשארו להם כרטיסים. הכול נמכר מראש".

אבל עם כל ההישגים והצלחות, בתום העונה בכל זאת לא עליתם לליגת העל והפסדתם בגדול בסדרה מול מכבי קרית גת.

"לא הגענו מוכנים לקרית גת. לא היינו שם בכלל. בפלייאוף צריך לעשות התאמות ולהגיע יותר מוכנים. באנו ישר מהליגה והמשכנו כמו בליגה, אלא שבפלייאוף צריך להיות יותר אגרסיביים וצריך קצב יותר חזק. בסופו של דבר הגענו לחצי הגמר ולא הצלחנו להביא לידי ביטוי את הכדורסל שלנו. אם היינו משחקים כמו מה שהצגנו כל השנה היינו יכולים לעבור שלב ובטח שלא להפסיד לקריית גת 3:0".

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

קובי חסון (צילום: באדיבות מכבי רחובות)

 

גור פורת: "לי אישית היה מאוד חשוב לעשות עוד צעד קדימה מהעונה שעברה. לשמחתנו, מצד אחד עשינו את הצעד הזה, אך לצערנו מצד שני הרגשנו שהיינו יכולים לעשות עוד איזה צעד או שניים קדימה".

ומה עכשיו?

פורת: "צריך להסתכל קדימה ולהתפתח בתור מועדון בכללותו. בשלוש השנים שאני נמצא ברחובות, בכל שנה ההנהלה והצוות המקצועי והניהולי עשו התאמות נכונות וזה הצליח. הביאו שחקנים יותר מתאימים, נכנס לתפקיד אפסנאי שדואג לנו לכל, מנהל הקבוצה דואג שהכול יתוקתק. אני בטוח שההנהלה והצוות ימשיכו בקו הזה גם בעונה הבאה".

קובי חסון: "קודם כל צריך להמשיך בקו ובעבודה המצוינת שעושים כל האנשים שקשורים בקבוצה, בין אם זה להמשיך למצוא ספונסרים, ובין אם זו המודעות לקהילה ולאוהדים. מוקדם מדי לומר מה יהיה בשנה הבאה, אבל כיום המון שחקנים בכירים רוצים לשחק בקבוצה. כל מאמן ושחקן שיגיע יודע שהוא מקבל את התנאים הכי טובים שישנם, ואני חושב שזה מספיק בשביל להעפיל לליגת העל".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר