טורניר כדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין
טורניר כדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין

"אין עיר במדינת בישראל שמנציחה את אסון הכרמל ואת טופז כמו רחובות"

טורניר כדורסל מרגש מאוד נערך ביום שישי בשבוע שעבר לזכרה של טופז אבן-חן קליין, תושבת רחובות שנספתה באסון השריפה בכרמל בשנת 2010. אביה, ניצב בדימוס זאב אבן-חן: "אומרים שבן אדם מת פעמיים. פעם אחת כשהוא מת ופעם שנייה כששוכחים אותו. עם החלק הראשון אין מה לעשות, אבל החלק השני בידינו והאירוע של מכבי טופז רחובות הוא אחד החשובים"

פורסם בתאריך: 30.5.18 11:50

-->

טורניר כדורסל מרגש מאוד נערך ביום שישי בשבוע שעבר לזכרה של טופז אבן-חן קליין, תושבת רחובות שנספתה באסון השריפה בכרמל בשנת 2010. הטורניר, שכלל גם טקס מרגש, נערך באולם הכדורסל על שם אוסי וזוהר ברחובות, שהיה מלא עד אפס מקום בבני משפחה, חברים ותלמידים, ובהם ניצב בדימוס במשטרת ישראל זאב אבן-חן, אביה של טופז, ראש העיר רחובות רחמים מלול, דורון מילברג מנכ"ל העירייה, זוהר בלום מחזיק תיק החינוך בעיר, אינה בוטנקו, שחקנית העבר האגדית ומאמנת קבוצת הנשים מכבי טופז רחובות בהווה, רות זלוף מנהלת הקבוצה, ונציגות רחבה ומרשימה מטעם שירות בתי הסוהר, לרבות דובר השב"ס גונדר משנה אסף ליברטי וסגניתו סגן גונדר ניקול אנגלנדר.

טופז, שהייתה בת 28 במותה, גדלה ברחובות ולמדה בתיכון דה שליט. אחיה שיחק בקבוצת הכדורסל של מכבי רחובות וטופז עצמה הייתה מאוד מחוברת לספורט. בתמיכת המשפחות קליין ואבן-חן, ובתמיכת העירייה, קבוצת הילדות, הנערות והנשים של מכבי רחובות בכדורסל נקראת על שמה – 'מכבי טופז רחובות'. בטורניר לזכרה נערך בין היתר משחק בין קבוצת הנערות מתיכון דה שליט לזו מהתיכון למדעים.

טורניר כדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין

טורניר כדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין

 

האב, זאב אבן-חן, נשא דברים מרגשים שבהם תיאר עד כמה ראש העיר והעירייה תרמו להנצחת בתו: "אומרים שבן אדם מת פעמיים. פעם אחת כשהוא מת ופעם שנייה כששוכחים אותו. עם החלק הראשון אין מה לעשות, אבל החלק השני בידינו. אמנם טופז מונצחת בהרבה מאוד מקומות, אבל לדעת המשפחות שלנו האירוע הזה של מכבי טופז רחובות הוא אחד החשובים. אנחנו מאוד גאים על כך ומעריכים שהקבוצה נקראת על שמה, ועל כך שההישגים הספורטיביים של הקבוצה הלכו והשתכללו במשך השנים. הגענו למצב שהקבוצה מהווה תשתית לקיום מגמות כדורסל בכל בתי הספר בעיר".

בדבריו ציין זאב את אינה בוטנקו, שמאמנת מבוקר עד ערב את ילדות, נערות ונשות מכבי טופז רחובות, וכן את רות זלוף, מנהלת הקבוצה שפועלת ללא לאות למען כדורסל הנשים בעיר ולמען הנצחת בתו.

בסיכום דבריו אמר: "אני רוצה לומר תודה באמת אישית לראש העיר רחמים מלול. אין עיר במדינת בישראל שמנציחה את אסון הכרמל כמו רחובות. ראש העיר הזה, מעבר לדברים המרגשים שהוא נשא לזכר טופז בפתיחת גן טופז ברחוב גורדון, גם חנך ופתח את גשר 44 לזכר חללי אסון הכרמל. בנוסף לכך הוא גם עוזר ודואג וממשיך לתמוך בקבוצה על שם טופז".

רחמים מלול וזאב אבן-חן התחבקו חיבוק חם ובהמשך דיבר מלול על טופז ואישיותה יוצאת הדופן, כמו גם על משמעות הנצחתה: "להנצחות שנעשו בעיר לזכר טופז שתי משמעויות. הנצחה הינה גם מלשון נצח וגם מלשון ניצחון, לנצח את האסון ולשדר לכולם שהחיים נמשכים. טופז הייתה באמת אישיות מיוחדת במינה, באצילות נפשה, באהבת האדם ובהענקה לזולת. תמיד אזכור אותה בהתרגשות ככזו. כאבה של המשפחה הוא עצום ובלתי נתפס. כיצד ייתכן שאב יאמר קדיש על בתו בניגוד למנהג העולם? עם זאת, המשפחות היקרות אבן חן וקליין דואגות כל כך להנציח את זכרה של טופז ועל כך באמת תבורכו. כך כולם יזכרו מי הייתה טופז ויוכלו לדבוק בתכונות שלה, ללמוד ממנה משהו. ככה תגדל לנו חברה יותר טובה ונוער טוב יותר למען עתידה של מדינת ישראל. יהי זכרה של טופז ברוך וקדוש".

רחמים מלול נושא דברים על טופז אבן-חן קליין ז"ל

רחמים מלול נושא דברים על טופז אבן-חן קליין ז"ל

 

רות זלוף: "אנו עומדים כאן היום על מנת לזכור ולא לשכוח, ולהעצים את שמה של טופז אבן אבן-חן קליין בטורניר כדורסל לזכרה. אנו כמחלקה נמשיך לשאת את שמה של טופז ולייצג אותה כאשה משכמה ומעלה, מוכשרת ומצטיינת שאהבה את האדם והסביבה. כל השנים מכבי כדורסל רחובות מגיעה להישגים וזכתה לשם של מחלקה מקצועית ומובילה בכל הארץ. הקבוצה גדלה ומתפתחת, נערות וילדות מהמחלקה מצטרפות לקבוצה הבוגרת וממשיכות להיות חלק מהחזון. אנו רוצים להביע את תודתנו העמוקה למשפחות קליין ואבן-חן על התמיכה בקבוצה ואנו מקווים להמשך שיתוף פעולה. תודות לעיריית רחובות ולחברה העירונית בשיתוף עם איציק עובדיה והצוות שלו. השנה בחרנו לקיים טורניר בין בתי ספר תיכוניים שבו נוטלות חלק נערות מצטיינות שרוצות להנחיל בעיר מסורת של צעירות הנושאות את שמה של טופז. הלוואי שנזכה לראות אנשים נוספים שבאים לראות ולעודד את המחלקה ולייצג את טופז ואת העיר רחובות".

משפחתה של טופז ז"ל עם רות זלוף ונציגי שירות בתי הסוהר

משפחתה של טופז ז"ל עם רות זלוף ונציגי שירות בתי הסוהר

סגן גונדר ניקול אנגלנדר משרות בתי הסוהר, שהכירה את טופז אישית, ציינה: "טופז היא חלק מאתנו. אנו היינו עמה מרגע שהתגייסה ועד שקרה האסון ומאז אנו מלווים גם את משפחתה בכל הזדמנות וסיטואציה. טופז שירתה גם במחלקת הדוברות והיא תישאר עמנו תמיד".

גונדר משנה אסף ליברטי, דובר השב"ס, דיבר על משמעות הנצחתה של טופז דרך הספורט: "מי שהכיר את טופז אהב אותה ומכבד את זכרה, ומי שלא הכיר שמע את הסיפורים ועדיין חי את הדמות שלה. אני חושב שמאוד מרגש להנציח את זכרה דווקא דרך ספורט וכדורסל. אלו הם עולמות מלאי חיים, שמחה והתלהבות. אני שמח שאנו נמצאים פה כל שנה".

נציגי שירות בתי הסוהר בטורניר הכדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין

נציגי שירות בתי הסוהר בטורניר הכדורסל לזכרה של טופז אבן-חן קליין

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר