פארק המדע ברחובות
פארק המדע ברחובות

עיריית רחובות תקים מינהלת לקידום אזורי תעסוקה ועסקים בעיר

במסגרת התכנית האסטרטגית להפיכת רחובות למוקד עסקים מוביל באמצעות פיתוח אזורי מסחר ותעסוקה והגדלת ההיצע התכנוני במיליוני מ"ר, החליט ראש העיר רחמים מלול על הקמת מינהלת לקידום הנושא, באמצעות ה.ל.ר – החברה לפיתוח רחובות בע"מ

פורסם בתאריך: 18.3.18 15:11

-->

בעיריית רחובות שואפים לענות על צרכי האוכלוסייה ולספק לה תעסוקה ומסחר בגבולות העיר, וכן לשמר את מצבה הפיננסי של העיר ואף לשפרו. לפיכך, בחודשים האחרונים עסקה בנושא ועדת ההיגוי שכללה את ראש העיר רחמים מלול, את המשנה לראש העיר יניב מרקוביץ', את סגן ראש העיר מתן דיל ואת חבר המועצה אבי קינד, וכן את חיים כץ והמתכנן האסטרטגי בעירייה, רזי בארי. בין היתר, נבנתה תכנית ארוכת טווח להפיכת רחובות למוקד מוביל של מסחר ותעסוקה באמצעות הגדלת שטחי המסחר והעסקים בעיר. לצורך כך, קיים תכנון ארוך טווח להגדלה משמעותית של זכויות הבניה באזורים קיימים למסחר ותעסוקה, ופיתוח אזורים פוטנציאליים ורלוונטיים בעיר. כל אלה יגדילו את ההיצע התכנוני של שטחי תעסוקה ומסחר במיליוני מ"ר (בסך הכל הכוונה היא כי יהיו למעלה מ-3 מיליון מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר), ויביאו להכנסת עסקים וחברות נוספים לרחובות.

בעיריית רחובות שואפים לענות על צרכי האוכלוסייה ולספק לה תעסוקה ומסחר בגבולות העיר, וכן לשמר את מצבה הפיננסי של העיר ואף לשפרו. לפיכך נבנתה תכנית ארוכת והעסקים בעיר. לצורך כך, קיים תכנון ארוך טווח להגדלה משמעותית של זכויות הבניה באזורים קיימים למסחר ותעסוקה, ופיתוח אזורים פוטנציאליים ורלוונטיים בעיר. כל אלה יגדילו את ההיצע התכנוני של שטחי תעסוקה ומסחר במיליוני מ"ר (בסך הכל הכוונה היא כי יהיו למעלה מ-3 מיליון מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר), ויביאו להכנסת עסקים וחברות נוספים לרחובות.

במסגרת התוכנית להגדלת שטחי המסחר והתעסוקה, מתוכננת הגדלה של זכויות הבנייה במתחמים קיימים: פארק הורוביץ, פארק המדע (תמר א') , קרית משה ואזור התעשייה רכטמן. כמו כן מתוכננת הקמת מתחמים חדשים: פארק המדע – תמר ב', הכניסה לעיר – שער העיר ושער המדע, נווה חבצלת ומזרח העיר.

במסגרת דיונים ליישום התכנית בפורום לקידום כלכלי של העיר רחובות, ראש העיר רחמים מלול קיבל את המלצות הצוות המקצועי והורה על הקמת מנהלת לקידום ופיתוח אזורי התעסוקה והעסקים בעיר. המנהלת תמוקם בחברת ה.ל.ר. – החברה לפיתוח רחובות בע"מ, והיא תפעל לאיתור חברות ויזמים ומשיכתם לעיר רחובות, טיפול ממוקד בבעיות של חברות, יזמים ועסקים, מיתוג ושיווק אזורי התעסוקה, וכן להקמת פורום עיר-אקדמיה-יזמים לשדרוג המרחב העסקי ברחבי העיר. המנהלת תטפל באופן ממוקד בשיווק המתחמים הקיימים ובסיוע לעסקים וחברות בעיר, וכן באיתור, משיכה וליווי של חברות ועסקים פוטנציאליים.

ראש העיר הביע תודתו לחיים כץ, תושב העיר שבעברו המקצועי ניהל את מינהלת אזורי התעסוקה בחולון, על תרומתו לפורום הכלכלי ולהקמת מינהלת אזורי התעסוקה ברחובות.

מלול: "ברחובות כ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ועוד שטחים רבים נמצאים בתהליכי תכנון, כך שהעיר תיהפך למוקד עסקי ראשי במדינת ישראל. לשם כך בנינו תכנית להגדלת שטחי המסחר והעסקים, אשר יספקו תעסוקה לתושבי העיר ויביאו לכאן תושבים נוספים. הקמת המינהלת לקידום הנושא באמצעות הלר תאפשר לנו לשווק את העיר לחברות ועסקים גדולים ולממש את התכנית".

סגן ראש העיר מתן דיל: "העתיד של רחובות תלוי בהכנסותיה ממסחר ותעשייה. ככל שנשכיל ונדאג להאיץ בפיתוח עתודות הקרקע המניבות ביותר של העיר – אזורי התעסוקה שלנו, ונפעל להגברת הביקושים בתכנון נכון ושיווקה של בירת השפלה בפני משקיעים פוטנציאלים, כך נבנה את עתידנו בצורה מיטבית. הקמת המנהלת היא פעולה חשובה שתאפשר להגשים את החזון ולהפוך את המשך הצמיחה והשגשוג למציאות. אני מבקש להודות לחיים כץ, תושב רחובות שעשה מהפכה בחולון בתחום התעסוקה ועתה יסייע לנו לעשות זאת גם ברחובות".

מנכ"ל הלר, ניסים סלמן: "לעיר רחובות יש פוטנציאל ענק למימוש בכל הקשור למגזר העסקי. אנו רוצים להפוך אותה למוקד מסחר ותעסוקה מוביל. כבר היום ישנם עוגני ביו-טק משמעותיים בעיר וחברות ומפעלים נוספים. עלינו להרחיב פעילות זו ולתת שירות ברמה אחרת לחברות השוכנות בתחומינו. אני מאמין שלאורך שנים נוכל לראות את הפירות של המנהלת שתוקם בה.ל.ר, למשיכת עסקים וחברות, וכן עובדים איכותיים שיחליטו למקם את ביתם בעיר הצומחת שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר