אתר בנייה (צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר)
צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר

הוועדה המחוזית צמצמה משמעותית את תכנית "לב העיר" ברחובות

חבר המועצה אמיר ירון: "בכוונת העירייה לערער. זהו קרב נוסף מבין קרבות רבים שמתקיימים לעיתים קרובות מול הוועדה המחוזית"

פורסם בתאריך: 28.6.17 11:57

-->

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה התכנסה בשבוע שעבר לדיון בדבר ההתנגדויות לתכנית תמ"א 38 ברחבי העיר, וקביעת זכויות והוראות בנייה במתחם "לב העיר". מדובר בתכנית שהופקדה בשנת 2015, שביקשה לשנות את הוראות תמ"א 38 על תיקוניה, ואת תכנית רח/2000/טז לעניין מבנים שגובהם אינו עולה על שתי קומות ושטחם הבנוי אינו עולה על 400 מ"ר.

לאחר ששמעה את המתנגדים ואת הוועדה המקומית, החליטה הוועדה המחוזית לתת תוקף לתכנית בתנאים שכובלים בצורה משמעותית את ידיה של העירייה. בין היתר, רחובות שרוחבם קטן מ-12 מטר לא יכללו בתוכנית, ובכל הקשור לזכויות הבנייה גודל המגרשים המינימאלי יקבע ל-700 מ"ר בצפיפות של 18 יחידות דיור לדונם. על פי תנאים אלה, מכח התכנית ניתן יהיה להוציא עד 600 יחידות דיור לכל היותר, וזאת לעומת אלפי יחידות דיור שבעירייה קיוו להקים במסגרת התכנית המקורית.

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"העירייה תערער". חבר המועצה אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

חבר מועצת העיר המחזיק בתיק ההתחדשות העירונית, אמיר ירון, הגיב השבוע לדברים וציין: "אני חושב שהוועדה המחוזית צריכה להיום גורם מדרבן, ולא גורם בולם של ההתחדשות העירונית. ההחלטה שהתקבלה פוגעת בתוכנית 'לב העיר' ולכן בכוונת העירייה לערער עליה. זהו קרב נוסף מבין קרבות רבים שמתקיימים לעיתים קרובות מול הוועדה המחוזית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר