הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות
הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות

אושרה תכנית להקמת אצטדיון ברחובות כחלק מפארק נופש

חזון שהתגשם: התכנית להקמת אצטדיון עירוני ברחובות אושרה חמש שנים לאחר תחילת התהליך, תוך התגברות על התנגדויות ולאחר שהמיקום המקורי הועתק. האצטדיון ישתרע על 40 דונם ויכלול 5,000 מושבים ושטחי מסחר וחניה כחלק מפארק בן 126 דונם

פורסם בתאריך: 18.2.18 10:41

-->

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה למתן תוקף את התכנית של עיריית רחובות להקמת אצטדיון עירוני חדש בעיר. האצטדיון מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על פני 126 דונם, מתוכם 40 דונם יוקצו עבור שטחי האצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון יכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים וכן שטחי מסחר ומתחם חנייה.

מתחם האצטדיון ממוקם בחלק הצפוני של העיר, מצפון לדרך מנחם בגין בסמוך למסילת הרכבת ברחובות. בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ-75 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר להולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים טבעיים לרווחת התושבים. התוכנית תוכננה על ידי אדריכל יוסי בן נעים.

הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות

הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות

 

ראש העיר רחמים מלול הציב לו למטרה כבר לפני מספר שנים לבנות אצטדיון כדורגל בעיר רחובות, נוכח קהל שוחרי הכדורגל הגדול בעיר, וכן על מנת לקדם את הענף בעיר ואת הכשרת הדור הבא בתחום זה. התוכנית המקורית להקמת האצטדיון הייתה בחלק הדרום-מערבי בעיר, שם החלו ב-2012 לבנות את התשתית. עקב התנגדות התושבים, הועתקה התוכנית לפארק תמר ונערכו בה ההתאמות הרלוונטיות. למרות ריבוי המכשולים בדרך, וההתנגדויות בוועדה גם בסיבוב הנוכחי, חתר מלול להקים אצטדיון לקבוצות הכדורגל בעיר ועקב אחרי הנושא מקרוב. בדיון האחרון בטרם החלטת האישור – הוא הופיע בפני הוועדה באופן אישי וטען בדבר חיוניותו של האצטדיון לעיר והצורך באישורו.

כעת מקווים ברחובות כי אצטדיון עירוני ברמה גבוהה יאפשר את קידום ענף הכדורגל בעיר, שכן ההיסטוריה במקומות אחרים מצביעה על כך שתשתיות ברמה גבוהה מסייעת משמעותית במשיכת כוחות חיוביים בתחום.

 

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: "כעת גם בבירת השפלה יהיה אצטדיון מודרני וחדיש. זהו הישג היסטורי. האצטדיון הוא חיוני לעיר ולכן נלחמנו על הקמתו במשך חמש השנים האחרונות, תוך צליחת קשיים והתנגדויות רבות. תשתית ראויה תקדם את ענף הכדורגל ואת הספורט בכלל בעיר רחובות. לציבור הגדול של שוחרי הכדורגל בעיר מגיעה חוויית צפייה איכותית במשחקי כדורגל, ולדור הבא בכדורגל מגיעה הכשרה במתקן חדשני. עם אישור הוועדה המחוזית, המכרז לבניית המגרש צפוי לצאת בשבועות הקרובים".

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין: "חשיבות התכנית מתבטאת בכך שלצד הקמת אצטדיון מודרני לרווחת כלל תושבי העיר והאזור, התוכנית נותנת מענה גם עבור פתרונות ניקוז של מי גשמים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע שבמקום".

תהליך ההקמה צפוי לארוך כשנתיים וחצי. מגרשי הכדורגל הקיימים של קבוצות הכדורגל ברחובות צפויים להפוך למתקני אימונים, והקבוצות יערכו את המשחקים הרשמיים באצטדיון.

בשלוש השנים הקרובות צפויה להסתיים גם בנייתם של שלושה אולמות כדורסל העיר, וצפוי להסתיים שיפוץ אולם נוסף. זאת בנוסף להשלמת שני מגרשים סינתטיים לאימוני כדורגל בדרום-מערב העיר. בנוסף, עירית רחובות מתכוונת לגשת למכרז משרד התרבות והספורט בבקשה לתמיכה בבניית היכל ספורט ארנה לכדורסל.

הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות

הדמיית האיצטדיון העירוני ברחובות

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מוישה אופניק

    באמת יופי- שוב עיריית רחובות הרדימה את תושביה…..ממש יופי המיקום של האצטדיון….מפגע מטורף לתושבי אחוזת הנשיא ודרום מזרח נס ציונה..ועוד עיריית נס ציונה הבטיחה לתושביה שתתנגד בוועדוות….חחח…..עצוב מאוד ואמן שלא ימצא תקציב/גוף מממן…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רחמים מלול ראש עיר נהדר החושב על כל קהל לקוחותיו.

  3. נגעלת מפוליטיקאים ללא נשמה

    מאחלת לראש העיר מפגעי טיסנים מעל ראשו ומגרש כדורגל מתחת לאפו.
    הפגיעה באיכות החיים של תושבי השכונות הצמודות בנס ציונה תתגלל אליו ולכל שאר התומכים כבומרנג מטורף.
    קארמה איז אה ביץ'!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר