פרויקט רחובות elite של חברת יצחקי (הדמיה: evolve)
פרויקט רחובות elite של חברת יצחקי (הדמיה: evolve)

רחובות משתלמת ביחס לחוזק האוכלוסייה

מחקר חדש מתבסס על מחירי הדירות בערים השונות ביחס למדד הסוציואקונומי שלהן. הנתונים בשפלה לפניכם

פורסם בתאריך: 18.5.17 13:18

-->

רחובות נמצאת במקום ה-14 בדירוג הערים שבהם האוכלוסייה החזקה ביותר ומחירי הנדל״ן המשתלמים ביותר. נס ציונה נמצאת שני מקומות לפניה, בעוד ראשון לציון ניצבת במקום ה- 23. כך עולה ממחקר שביצעה מחלקת המחקר באלדר, המבוסס על מחירי הדירות בערים השונות ביחס למדד הסוציו אקונומי של אותו העיר. באמצעות המדד, ניתן למצוא מספר ערים שבדירוג סוציואקונומי גבוה ומחירי דירות משתלמים, לכאורה.
המחקר בדק את הערים שלהן דירוג סוציו אקונומי של 7 ומעלה, שלהן בנייה חדשה של פרויקטים הכוללים דירות ארבעה חדרים. מכאן בוצע הניתוח – כמה שקלים ממחיר דירת ארבעה חדרים חדשה ״עולה״ כל נקודה סוציואקונומית לרוכשי דירות באותו ישוב.
על פי המחקר, ברחובות מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים מסתכם ב-1.683 מיליון שקל, עם דירוג סוציואקונומי של 7. כלומר מחיר של כ-240 אלף שקל עבור כל נקודה. בנס ציונה מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים מסתכם ב-1.904 מיליון שקל, עם דירוג סוציואקונומי של 8. כלומר מחיר של כ-238 אלף שקל עבור כל נקודה. בראשון לציון מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים מסתכם ב-1.912 מיליון שקל, עם דירוג סוציואקונומי של 7. כלומר מחיר של כ-273 אלף שקל עבור כל נקודה.
לשם השוואה, מהמחקר עולה כי הערים המשתלמות ביותר בישראל מבחינת החוזק הכלכלי של האוכלוסייה ומחירי הדירות נמצאות צפונה לתל אביב. כך למשל, העיר הכי משתלמת לרכישת דירה בישוב עם דירוג סוציואקונומי גבוה היא נשר, עם 23.4 אלף תושבים ודירוג סוציואקונומי של 7. בישוב נשר כל נקודה סוציואקונומית בדירת ארבעה חדרים ממוצעת עולה 184.14 אלף שקל בלבד, כאשר מחיר דירת ארבעה חדרים ממוצעת עומד על 1.289 מיליון שקל.
רוני טננבאום, סמנכ"לית השיווק בקבוצת יצחקי, המקימה ברחובות את שכונת רחובות elite, מציינת: "בשנים האחרונות שינתה רחובות את פניה, היא הופכת להיות אטרקטיבית לקהלים מגוונים ורחבים שמגיעים אליה גם מחוץ לעיר ובכך מגדילה את הביקושים לעיר. כמו כן, פתיחתם לשיווק של פרויקטים של בניה רוויה בתקופה האחרונה הובילה לביקושים גבוהים בקרב אוכלוסייה חזקה מתוך רחובות עצמה וגם בקרב תושבים מחוץ לרחובות. כמו כן, גם העובדה כי רחובות נמצאת במיקום מושלם בפאתי גוש דן מביאה אליה בכל שנה אוכלוסייה חזקה חדשה".
שכונת "רחובות elite" כוללת 188 יחידות דיור בשני בניינים בני 24 קומות כל אחד. בהמשך צפויה החברה לפתוח לשיווק את יתר השלבים בשכונה, שתכלול בסך הכל 620 יחידות דיור על פני שבעה בנייני מגורים. מחיר דירת ארבעה חדרים אחרי הנחת פריסייל מתחיל ב-1.589 מיליון שקל. בשכונה החדשה יוקם פארק ירוק בשטח של 12.5 דונם, גני ילדים, בית ספר, מרכז מסחרי שישלב משרדים ומרפאות ופיתוח סביבתי שישרת את תושבי השכונה והסביבה. מיקום השכונה החדשה הוא באזור דרך הים והוא נמצא בנגישות גבוהה לכביש 411,42, וחיבור עתידי ל-431, מה שיגדיל משמעותית את הנגישות אליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר