11 אלף סטודנטים על 520 מיטות במעונות בלבד

במוסדות האקדמאים ברחובות לומדים אלפי סטודנטים המתמודדים עם מצוקת דיור קשה ומחסור בדירות קטנות ומעונות בעיר, ונאלצים למצוא פתרונות מגורים בערים סמוכות

פורסם בתאריך: 25.6.17 11:12

-->

ממחקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי הרגלי המגורים של הסטודנטים בישראל כיום הם ש-6.5 אחוז מהסטודנטים גרים במעונות, 50 אחוז גרים עם ההורים, 21.4 אחוז שוכרים דירה לבד או עם בן / בת זוג ו-17.1 אחוז גרים בדירה עם שותפים. בסך הכל, כ-38.5 אחוזים שוכרים דירה בצורה כלשהי.

על פי הנתונים הללו, עבור 11 אלף סטודנטים ברחובות נדרשים כ-715 מיטות במסגרת של מעונות לסטודנטים. בנוסף לכך, על פי הנתון בו 38.5 אחוזים מהסטודנטים בישראל גרים בשכירות – המשמעות היא ש-4,200 סטודנטים יעדיפו לגור בשכירויות ברחובות, אולם בעיר עדיין אין מלאי מספיק של דירות קטנות ומעונות שיספקו את הצורך.

במכון גיאוקרטוגרפיה בדקו דירות להשכרה במרחק הליכה ממכון ויצמן והפקולטה לחקלאות בעיר, וסקרו 130 דירות פוטנציאליות למגורים. מתוך בדיקה זו עולה כי 17 אחוז מהדירות מתאימות למגורי סטודנט בודד (דירת חדר עד 2 חדרים), 36 אחוז מהדירות מתאימות לשני שותפים (2.5-3.5 חדרים) ו-47 אחוז מהדירות מתאימות לשלושה שותפים (4-5 חדרים). מבדיקת המכון עולה עוד כי במעונות הסטודנטים במכון ויצמן ובפקולטה לחקלאות בסך הכל 520 מיטות, כאשר למוסדות להשכלה גבוהה מרובי סטודנטים אחרים, כגון המרכז האקדמי פרס (3,500 סטודנטים) ומכללת אורט רחובות (1,700 סטודנטים) אין מענה של מעונות כלל.

לסיכום מציינים בגיאוקרטוגרפיה כי המחסור בדירות קטנות ברחובות עשוי אפילו להתגבר בעתיד. רחובות, הנחשבת לעיר מדע והשכלה, צפויה להוסיף אליה בעתיד מוסדות אקדמאים נוספים, וזאת בין היתר בהתאם לתכנית מתאר שנמצאת כיום בהכנה, המעודדת פיתוח של שטחים התומכים במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן מציינים במכון כי יחידות דיור קטנות, המתאימות למגורים בנפרד, יקרות באופן משמעותי בכ-50-75 אחוזים מדירות המתאימות לשותפים בעיר, ולכן קיים צורך בדיור בר השגה לסטודנטים אשר מעדיפים את פרטיותם ובוחרים במגורים לבד.

בשורה לסטודנטים יכולה להגיע מפרויקט גדול שנמצא כרגע בשלבי שיווק מתקדמים, להוספה של מאות יחידות דיור להשכרה לסטודנטים בעיר. כפי שפורסם ב"ערים" בשבוע שעבר, בימים אלו יוצא לשיווק הבניין השלישי והאחרון בפרויקט ״פרי פלייס״ של פרי נדל״ן, שבו צפויים להיבנות סך של 750 דירות להשכרה לסטודנטים. הפרויקט יצא לדרך לפני מספר חודשים לאחר שפרי נדל״ן רכשה את האופציה לקרקע בשטח של 21 דונם בכניסה הצפונית לעיר רחובות, בפינת הרחובות הרצל ודרך אצ"ל, בסמוך למכון ויצמן, הפקולטה לחקלאות, קרית המדע ותחנת הרכבת.

מגורי הסטודנטים בפרויקט "פרי פלייס" הם של 2 חדרים בגודל של כ-35-42 מ"ר לכל יחידת דיור, בתוספת מרפסת של 7 מ"ר, בכשלושה מגדלים בני 24 קומות. המחירים של דירות הסטודנטים בפרויקט הם החל מ-670 אלף שקל, כאשר ההון העצמי הנדרש להשקעה הוא כ-320 אלף שקל בלבד. בנוסף לדירות הסטודנטים יכלול הפרויקט קניון בשטח של 7,500 מ״ר, מרכז קונגרסים ומלון בן 230 חדרים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר