סיור הוותמ"ל בקרית משה
סיור הוותמ"ל בקרית משה

בקרית משה נערך סיור מקצועי של הוותמ"ל לקראת דיון בהפקדת תכנית ההתחדשות העירונית

ראש העיר רחמים מלול הוביל את הסיור שנערך בהשתתפות חברי מועצה, גורמים מקצועיים ופעילים חברתיים, ואמר: "זוהי עוד אבן דרך בתהליך לחידוש פני השכונה בפרויקט דגל ברמה ארצית"

פורסם בתאריך: 24.1.18 08:22

-->

 

לפני כחודש וחצי קבינט הדיור של הממשלה אישר את בקשת עיריית רחובות להכריז על שכונת קרית משה כעל מתחם מועדף לדיור. מדובר בתכנית הפינוי-בינוי הראשונה לעבור לאישור מואץ של הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), בניגוד להליכים הארוכים המוכרים בוועדה המחוזית. במסגרת התוכנית הזו תיהרס השכונה בשלמותה ותיבנה מחדש, כאשר במקביל היא תגדל מ-1,300 ל-9,200 יחידות דיור.

לאחר מספר ישיבות ופגישות שהתקדמו עד כה בנושא, תכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה נכנסת בסוף החודש לדיון לקראת הפקדה בוותמ"ל, שמשמעותה למעשה היא אישור להוציא לפועל. לאחר האישור, שנעשה בהליך מואץ, אפשר יהיה לבקש היתרי בנייה לפרויקטים של פינוי בינוי בשכונה. לקראת הדיון חברי הוועדה ביקשו לעשות סיור בשטח, לראות את המקום, להתרשם ממה שקיים ומהתכנית.

בסיור השתתפו חברי הוותמ"ל, ראש העיר רחמים מלול, חבר המועצה ומחזיק תיק התחדשות עירונית אמיר ירון, חבר המועצה אבאי זאודה, שגיא תמרי מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל ההנדסה, נציגי משרד השיכון, גורמים מקצועיים נוספים, פעילים חברתיים בשכונה, ועוד. הסיור כלל סיור רגלי וכן סיור באוטובוס שהקיף את השכונה, על מנת שיוכלו להתרשם מכל המאפיינים שלה.

 

ראש העיר רחמים מלול: "מדובר בסיור חשוב לקראת הדיון הצפוי בתוכנית התחדשות העירונית. זוהי עוד אבן דרך בתהליך לחידוש פני השכונה בפרויקט דגל ברמה ארצית. אני בטוח כי חברי הוועדה התרשמו מחשיבות התוכנית לשכונת קרית משה ואני שמח על כך שגם התושבים השתתפו בסיור ובתהליך בכלל והביעו את דעתם על התכנית".

חבר המועצה אמיר ירון, מחזיק תיק התחדשות העירונית: "קיימנו היום סיור מקיף בקרית משה במהלכו נפרשו כל התכניות של ההתחדשות העירונית בשכונה , אנחנו מצפים בעליון עיניים להחלטת הותמ״ל בדבר הפקדת התכנית. זהו מהלך היסטורי משמעותי לכל תושבי השכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר