מהנדס העיר ראשון לציון קיריל קוזיול
מהנדס העיר ראשון לציון קיריל קוזיול

אל תיפלו: בואו לגלות היכן מבני הפלקל בראשון לציון

בעיר היין 26 מבנים אשר נבנו בשיטה המסוכנת אשר הביאה ל'אסון ורסאי' בירושלים

פורסם בתאריך: 21.6.17 12:17

-->

בראשון לציון קיימים 26 מבנים אשר בעת הקמתם נעשה שימוש בבנייה בשיטת הפלקל. שיטה זו גרמה ל'אסון ורסאי' שבו קרסה בקומה השלישית רצפת אולם האירועים בירושלים במהלך חתונה, אירוע בו נהרגו 23 אורחים ומאות אחרים נפצעו. על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים משנת 2007, על בעלי נכסים בהם קיים חשד כי נבנו בשיטת פלקל מוטלת האחריות למנות מהנדס אשר יבדוק את המבנה ויתווה את דרך הפעולה הנדרשת, לרבות חיזוקו במידת הצורך. זאת תחת בקרה של העירייה. העירייה פועלת בהתראה וביידוע מול בעלי הנכסים.

מהנדס העיר, קיריל קוזיול: "במנהל ההנדסה בעיריית ראשון לציון מונתה מהנדסת 'מבנים מסוכנים' שתפקידה, בין היתר, לפנות לבעלי הנכסים ולהתריע בפניהם בדבר החשד לקיומו של מבנה פל קל ולנהל מעקב בהתאם לחוזר מנכ"ל".

כל תושב יכול להיכנס לאתר העירוני ותחת "הנדסה, תכנון ותשתיות" להיכנס ל"לאתר הוועדה לתכנון ובניה ו-GIS". לחיצה נוספת על מפת GIS תפתח בפניכם את מפת העיר עם אפשרות להוספת שכבות רבות כמו ייעודי קרקע, פארקים לכלבים, אתרי פינוי פסולת, חניות נכים ועוד. תחת "הנדסה" ניתן להוסיף שכבות תמ"א 38 כדי לאתר מבנים הנמצאים בתהליך חיזוק מבנים, מגרשי ספורט, מקלטים ציבוריים ועוד. כעת ניתן לאתר גם את כל המבנים שבהם נעשה שימוש בבנייה בשיטת הפלקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר