רחוב גוש עציון
רחוב גוש עציון

תושבי שיכון מזרחי ברחובות דורשים פינוי בינוי

נציגה מוועד הפעולה של המתחם: "יש כאן 124 משפחות ללא אמצעי מיגון, מקלט או חדרי ביטחון והמתחם נמצא בסכנה קיומית עם כל רעידת אדמה, או חס וחלילה טיל שיפגע במקום"

פורסם בתאריך: 6.12.17 10:21

-->

בעקבות הפרסום על קידום תכניות פינוי בינוי בשכונות קרית משה ואושיות, החלו להישמע קולות של תושבים ממזרח העיר שדורשים את התערבות ראש העיר במצבו של שיכון מזרחי ורחוב גוש עציון. לטענת התושבים, הבניינים בהם הם מתגוררים ישנים לא פחות מאלו שבשכונות שצפויות לעבור שדרוג מאסיבי בתמיכת העירייה.

תושבת מוועד הפעולה של המתחם אמרה השבוע: "הזדעזעתי לקרוא בכלי התקשורת שראש העיר הנכבד החליט לקדם תכנית פינוי בינוי בשכונת אושיות, זאת לאחר שהוא נפגש עם ועדת ההיגוי של משרד השיכון בלשכתו וקיבל את ממצאי הוועדה. בשם דיירי שיכון מזרחי אני שואלת כיצד ייתכן שיש מתחם שמאכלס בתוכו 124 משפחות ללא אמצעי מיגון, מקלט או חדרי ביטחון המתחם הזה נבנה לפני שכונות קרית משה ואושיות והוא נמצא בסכנה קיומית עם כל רעידת אדמה, או חס וחלילה טיל שיפגע במקום. לפני למעלה מעשור הובטח לנו על ידי גורמים בעירייה שבמתחם תתבצע תכנית פינוי בינוי לאור הסכנות הקיימות. דיירי המקום פנו ויזמו ישיבות עם ראש העיר דאז מספר פעמים, אך אין באופק אישור לפינוי בינוי שכל כך דחוף ובהול. זה קורה בזמן שמבנים המצויים במצב פי עשר יותר טוב, חזקים ועם ממצאי מיגון, מקבלים את האישור לכך ועוד ביוזמתו של ראש העיר. אנו דורשים מראש העיר לשים גם עלינו דגש ולקדם את שדרוג המתחם המסוכן הזה. אנחנו פונים לכבודו מעל דפי העיתון וקוראים לו להיפגש עמנו ולקדם את התוכנית, כפי שהוא עושה בשכונות קרית משה ואושיות. לפני כארבע שנים הוצב שלט במתחם, לפיו תיתכן במקום תכנית פינוי בינוי. אנו מבקשים שראש העיר ימנף את הנושא בראש ובראשונה בשיכון מזרחי, תוך שהוא נותן מענה מקצועי וישים לקידום הפרויקט. הפכנו להיות הכבשה השחורה של העיר, תוך התעלמות מוחלטת מפרויקט בהול שעשוי להציל מאות חיי אדם במקרה של מלחמה חלילה".

רחוב גוש עציון

רחוב גוש עציון

 

רחוב גוש עציון

רחוב גוש עציון

מהעירייה נמסר: "עיריית רחובות יזמה ואישרה את תכנית בניין עיר על תיקוניה, המגדילה את זכויות הבניה הניתנות במסגרת תמ"א 38 באופן שתיתן מענה לצרכי העיר ותושביה. התכניות שהוזכרו בפנייה הינן תכניות כלל עירוניות למרחבי תכנון גדולים בקנה מידה של שכונה/רובע ונעשות בשיתוף משרד השיכון. במרחבי העיר שאינם כלולים בתוכניות הנ"ל ניתן להגיש בקשה להיתר מתוקף תכניות מאושרות. באם סל הכלים הקיים אינו נותן מענה לבניין זה או אחר, אין מניעה ליזום תכנית בנין עיר פרטנית להתחדשות עירונית בסמכות הוועדה המחוזית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר