הדמיה של שכונת קרית משה המתחדשת, דוברו העירייה
הדמיה של שכונת קרית משה המתחדשת, דוברו העירייה

הפעימה השנייה בקרית משה: המדינה תסבסד ב-80 מיליון ש"ח בניית 400 דירות בשכונה

סבסוד המדינה נועד לאפשר למתחמים שלא נמצאו כלכליים בעת אישור התוכנית לממש את הפרויקט שלהם. בפרויקט הגדול של קרית משה ייבנו כ-11,000 יח"ד בקרקע מדינה, ו-2,000 יח"ד בפינוי בינוי

פורסם בתאריך: 5.1.24 08:35

-->

פעימה שנייה לסבסוד מתחמי פינוי בינוי בשכונת קריית משה: 80 מיליון ש"ח נוספים מהמדינה ליזמים, לבניית כ-400 יחידות דיור בשכונה. מדובר בצעד נוסף למימוש התוכנית להתחדשות עירונית בקרית משה. המדינה תסבסד מתחמי פינוי בינוי בהיקף של 80 מיליון ש"ח, לבנייה של כ-400 יח"ד בשכונה. כמו כן פורסמו הזוכים בקול קורא השני של הקרן להתחדשות עירונית לסבסוד מתחמי פינוי בקרית משה. סבב המענקים הנוכחי הגיע לאחר סבב מענקים נרחב בהיקף של 210 מיליון ש"ח בסוף שנת 2022 בו זכו ארבעה יזמים, שאפשר כלכלית את קידומם של 10 מתחמים נוספים.

תכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה הינה הגדולה ביותר במדינה, ובימים אלה עשתה המדינה צעד נוסף בדרך למימושה. הקול קורא של הרשות להתחדשות עירונית נועד לאפשר למתחמים שלא נמצאו כלכליים בעת אישור התוכנית – לממש את הפרויקט שלהם, ולקדם את ההתחדשות עירונית בשכונת קריית משה. שכונת קריית משה נכללת בהסכם הגג שעליו חתמה עיריית רחובות עם משרד השיכון, לבנייה של כ-11,000 יח"ד בקרקע מדינה, ותוספת של עוד 2,000 יח"ד במודל של פינוי בינוי. מתוך 33 מתחמים בשכונה הוותיקה, רק 10 נמצאו ככדאיים כלכלית והתקדמו למימוש הפרויקט מול הדיירים. על מנת לאפשר את התחדשות השכונה, הוחלט על מודל ייחודי, בו יוקצו כספים משיווק של קרקעות מדינה בשכונה ויעברו לקרן כספית לטובת סבסוד יזמי פינוי בינוי. כלל המתחמים שנמצאו כ-כלכליים נמצאים בהליכי רישוי מתקדמים. רוב מוחלט של היזמים הגיעו להסכמים מול הדיירים ומקדמים את התוכניות שלהם מול הגורמים השונים. הבניין הראשון בתחום הסכם הגג לפינוי בינוי עתיד להיהרס בחודשים הקרובים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר