כיצד קונים דירות מכונס נכסים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
כיצד קונים דירות מכונס נכסים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

כיצד קונים דירות מכונס נכסים – משרד תיווך ברחובות

כל מה שצריך לדעת על רכישת דירה מכונס נכסים, ברחובות בפרט ובכל המדינה בכלל: כיצד נקבע מחירו של נכס נדל"ן בכינוס נכסים, יתרונות וחסרונות ברכישת נכס כזה, ואיפה מוצאים מאגר של דירות בכינוס נכסים בעיר רחובות

פורסם בתאריך: 24.6.20 20:58

-->

תהליך של כינוס נכסים מאפשר למי שנקלע למצוקה כלכלית למכור את הנכסים במהירות ולהפוך אותם לכסף נזיל, כשהאדם נמצא בחובות (למשל מול גופים ציבוריים או בהליך משפטי) ונדרש לשלם את חובותיו ללא דיחוי. כונס הנכסים מציע את הנכסים למכירה, בדרך כלל (אבל לא תמיד) במחירים נמוכים באופן משמעותי ממחיר השוק של הנכס. עם מחירי הדיור שהולכים ועולים בכל הארץ מזה מעל עשור – רכישת דירות מכונס נכסים היא דרך נהדרת לחסוך עשרות אחוזים ממחיר הנכס.

רחובות היא אחת הערים בה זינקו מחירי הנדל"ן בעשור האחרון באופן דרסטי. שפע של מוסדות לימודים אקדמיים, התפתחות מואצת של שכונות יוקרה ואזורי תעשייה, בילוי ובידור, ומשפחות חדשות בשכבות סוציו-אקונומיות גבוהות, הפכו את רחובות לאחת ההשקעות הכדאיות בנדל"ן למגורים. מי שמחפשים המלצות על תיווך באזור רחובות יגלו כי חלק מהמתווכים מציעים גם נכסי נדל"ן בתהליך של כינוס נכסים, שכדאי לשקול. כל מה שצריך לדעת על רכישת דירה מכונס נכסים, ברחובות בפרט ובכל המדינה בכלל – לפניכם.

איך מגיע נכס נדל"ן לתהליך של כינוס נכסים, וכיצד נקבע מחירו?

כיום מוצעים תחת הליך של כינוס נכסים כ–10,000 נכסי נדל"ן בכל הארץ. כל הנכסים הללו מוצעים למכירה בתהליך של גיוס כספים לטובת כיסוי חובות של בעל או בעלי הנכס, ובדרך כלל ישנה הגבלת זמן לגיוס הכספים כך שמחיר הנכס עשוי לרדת על מנת לממשו בתוך זמן קצר.

כל נכס שמוצע למכירה בהליך של כינוס נכסים מיוצג על ידי עורך דין שאחראי לתהליך המכירה שלו. המחיר שנקבע לנכס בדרך כלל נמוך לפחות ב– 10%-20% משווי השוק שלו, זאת על מנת לאפשר מכירה מהירה. מי שיקבעו את מחיר המכירה של הנכס אינם בעלי הנכס אלא עורכי הדין הממונים על מכירתו בתהליך – ובהחלט ניתן למצוא שפע של נכסי נדל"ן למכירה בתהליך של כינוס נכסים שנמכרים במחירים נמוכים משמעותית ממחיר השוק, על מנת לכסות את החובות של בעלי הבית במהירות.

לאחר שפורסם נכס במאגר הדירות מכונס נכסים, או בכל פורום נדל"ן שעוסק בפרסום נכסים והזדמנויות כאלה, המתעניינים ברכישת הנכס מתבקשים להגיש הצעת לרכישתו בצירוף המחיר שהם מוכנים לשלם עבורו. המכירה מתנהלת כמעין מכרז כאשר מי שיזכה הוא זה שהציג את המחיר הגבוה ועומד בדרישות לרכישת הנכס. להגשת בקשה לרכישת הנכס יש לצרף המחאה, בדרך כלל בסכום של 10% משווי העיסקה.

היתרונות והחסרונות של רכישת נדל"ן מכונס נכסים

שני יתרונות משמעותיים הופכים רכישת דירה בתהליך של כינוס לאפשרות שחשוב לשקול: האחד הוא כמובן המחיר הנמוך של כל נכס ביחס למחיר השוק שלו, והשני הוא הגב החזק והתהליך הבטוח והמוגן כלכלית של הרוכש בתהליך רכישת נכס מכונס נכסים. בתהליך הכינוס, באחריות עורך הדין שאחראי על מכירת הנכס לקבל אישור מראש ההוצאה לפועל כי הדירה נקייה מחובות ושעבודים. הנכס בדרך כלל פנוי מדיירים והעסקה מתבצעת במהירות. במקרה של ביטול העסקה מסיבה מוצדקת – הכספים יוחזרו לרוכש במהירות וללא עיכובים.

אבל חשוב לדעת שיש גם אתגרים בתהליך רכישת נכס בהוצאה לפועל. חשוב להכיר את חולשות התהליך על מנת להישמר מפניהם. הנה כמה טיפים:

  • דעו כי על אף המחירים ההתחלתיים הנמוכים של נכסי נדל"ן בהליך כינוס נכסים, נכסים פופולאריים שהתחרות עליהם גדולה, עשויים גם להימכר במחירים שהם מעל מחיר השוק. קבעו מחיר גג שתהיו מוכנים לשלם עבור כל נכס שהגשתם הצעה לרכישתו
  • אמנם הכונס אחראי על ביצוע בדיקת שעבודים וחובות כנגד הנכס – אבל חשוב שגם המוכרים יבצעו בדיקה כזו, כולל בדיקת אישורי בנייה, תקינות הנכס וכמובן המצב הפיננסי של הנכס. אל תשאירו נושאים חשובים כאלה בידי הגורמים הרשמיים, היו בטוחים שאתם מכירים היטב את המאפיינים וההיסטוריה של הנכס שאתם רוכשים
  • דירות מכינוס נכסים נמכרות לעיתים קרובות שלא מתוך בחירת הבעלים שלהם. במקרה של סיפור מורכב במיוחד, כדאי לבדוק שמצבכם אל מול הבעלים הקודמים של הנכס אופטימאלי ושאתם מקיימים את תהליך המכירה בתנאים ידידותיים.

כינוס נכסים ודירות מתיווך באזור רחובות

העיר רחובות התפתחה בעשור האחרון בכל מובן. היא הפכה מרכז אקדמי משמעותי בארץ, אזורי התעשייה ותחנת הרכבת שלה מאפשרים לחברות וארגונים גדולים לקיים פעילות עסקית בה, ושכונות מפוארות מזמינות משפחות צעירות לחיות בה. גם מחירי הנכסים, כמו איכות החיים ברחובות, עלו באופן דרמטי.

עם מחירי נדל"ן גבוהים כל כך, אין פלא שרבים מבין המחפשים לרכוש נכס נדל"ן ברחובות, מחפשים המלצות על תיווך באזור רחובות, הכולל מאגר של דירות שנמצאות בכינוס נכסים בעיר. דווקא בחיפוש אחר נכס נדל"ן למכירה ברחובות, חשוב לזכור כי בעוד רבים מהנכסים המוצעים לרכישה בעיר בתהליך של כינוס נכסים ממוקמים בשכונות החדשות – לרחובות שכונות וותיקות רבות בהן מחירי הנדל"ן נמוכים יותר. מכיוון שרכישת נכס נדל"ן היא בדרך כלל הרכישה הגדולה ביותר שנעשה במהלך חיינו, כדאי להכיר את טווחי המחירים של נכסים באזורים השונים בעיר, ללמוד אודות אפשרויות התעסוקה והבילוי והשירותים החברתיים בשכונות השונות, אם אתם הורים לילדים קטנים – להכיר גם את מסגרות החינוך בכל שכונה. קבעו לעצמכם העדפות ומסגרות מחיר לכל אפשרות – ורק אז הגישו הצעות מחיר לדירות ברחובות מכונס נכסים או למוכרים פרטיים.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר