מנוף באתר בנייה ברחובות (צילום: מיכל עוזרי)
צילום: מיכל עוזרי

גם לפני תל אביב: רחובות מובילה בתוספת של יחידות דיור

העיר מובילה עם 11,852 יחידות דיור, המוצעות במסגרת שישה מתחמים של התחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 11.5.20 18:18

-->

העיר רחובות מובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, כך עולה מדוח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2019, שפורסם הבוקר (שני). על פי הנתונים הערים בת אביב, בת ים וירושלים נמצאות אחריה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"רחובות מובילה בתוספת יחידות דיור מוצעת בתכניות מאושרות במסגרת פינוי-בינוי, לאחר כמה שנים שבהן הובילה העיר תל אביב-יפו במספר יחידות הדיור המאושרות", כך צוין בדוח.

מהנתונים עולה כי בשנתיים האחרונות הוכרזו 33 מתחמי פינוי-בינוי כמתחמים מועדפים לדיור, וקידומם הסטטוטורי נעשה בוועדת תיכנון מתחמים לדיור. בשנת 2019 לבדה הוכרזו וקודמו בוועדה 21 מתחמים, הכוללים 35,774 יחידות דיור חדשות, שמהן 27,749 יחידות דיור תוספתיות. רחובות מובילה עם 11,852 יחידות דיור המוצעות במסגרת שישה מתחמים של התחדשות עירונית בעיר. כיום קיימות במתחמים אלו 1,682 יחידות דיור, כך שמדובר בתוספת של 10,170 יחידות דיור.

לשם השוואה, תל אביב שניצבת אחרי רחובות ברשימה, מציעה 8,501 יחידות דיור בתוכניות להתחדשות עירונית, אחריה בת ים עם 7,197 יחידות דיור וירושלים עם 6,142 יחידות דיור.

עוד מצוין בדוח כי בשנת 2019 הוצאו ברחובות 685 היתרי בנייה, בשני מתחמים הנמצאים בביצוע וכן 198,659 יחידות דיור נמצאות כיום בתהליכי החדשות עירונית ברחבי הארץ. מדובר ב- 100,552 יחידות דיור שתוכניותיהן נמצאות בתהליכים סטטוטוריים ו-98,107 יחידות דיור שתוכניותיהן אושרו ואף לחלקן ניתן היתר.

ראש העיר רחמים מלול, מסר בעקבות הדוח: "רחובות נושאת את דגל ההתחדשות העירונית בישראל, עם פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה והפרויקטים שיבואו אחריו. אני שמח וגאה לקדם שיא של בניית יחידות דיור באמצעות התחדשות עירונית. התהליך יביא לשיקום פיזי של השכונות הוותיקות, הגירה של זוגות צעירים ומשכילים לעיר ויצירת מתחמי עירוב שימושים, שיעלו את איכות חיי התושבים".

"אני קורא למדינת ישראל לבוא לקראתנו בכל הקשור להסכם הגג, ויפה שעה אחת קודם", הוסיף מלול, "אנחנו מקדמים את תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה מתוך חזון לחיזוק החוסן החברתי של השכונה ושל העיר בכלל".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר