מנופים באתר בנייה (צילום אילוסטרציה)
מנופים באתר בנייה (צילום אילוסטרציה)

גלי אפל: "פערים של כ-29% במחירי דירות חדשות בין שכונות שונות ברחובות"

זו השנה ה-6 ברציפות שבה רחובות שומרת על נתוני הגירה חיובית. הביקושים מביאים איתם גם עליות מחירים הבאים לידי ביטוי באופן שונה בהתאם לשכונה ולאזור בעיר

פורסם בתאריך: 2.4.20 11:32

-->

דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסם לאחרונה בנושא הגירה בין יישובים, מראה כי הביקוש לדירות ברחובות אינו פוסק. זו השנה ה-6 ברציפות שבה שומרת רחובות (בצוותא עם ערים בודדות כדוגמת פתח תקווה, אשקלון ובית שמש) על נתוני הגירה חיובית, כאשר כמות התושבים שנכנסת אליה גדולה מזו שנוטשת אותה. מדובר בערים שצברו תאוצה בשנים האחרונות מבחינת פיתוח תשתיות ובנייה, כמו גם פיתוח אזורי מסחר ותעסוקה. מעבר לזה, רחובות מובילה בשנים האחרונות במדד שביעות הרצון של התושבים.

לרחובות, אם כן, מאזן הגירה הולך וגדל משנת 2013. אז הוא עמד על כ-712 תושבים והגיע בשיאו לכ-2,292 תושבים ב-2017. בשנה האחרונה שנמדדה על ידי הלמ"ס (2018) המשיך המאזן לעלות אך באופן סולידי יותר, עם 689 תושבים. בסך הכל טיפס המאזן אל מעל ל-8,200 תושבים חדשים בשש השנים האחרונות בעיר. במקביל, מספר התחלות הבנייה (מספר היתרי הבנייה שהתקבלו) עמד על 5,700 דירות חדשות בלבד בפרק זמן זה.

הביקושים מביאים איתם גם עליות מחירים הבאים לידי ביטוי באופן שונה בהתאם לשכונה ולאזור בעיר. גלי אפל, שמאית מקרקעין ומנכ"ל חברת השיווק ותיווך הנדל"ן הרחובותי דיור פלוס, וחברת מועצת העיר לשעבר, ערכה לאחרונה סקר של מחירי דירות חדשות בעיר. הנתונים שמצאה מציגים פערים דרמתיים של כמעט 29% בין המחירים הממוצעים לדירות 5 חדרים בפרויקטים חדשים בשכונות שונות ברחבי העיר. להלן הממצאים:

שכונהמחיר ממוצע דירה חדשה 5 חדרים
מערב רחובות1.92 מיליון שקלים
דרום רחובות2.08 מיליון שקלים
מרכז העיר2.25 מיליון שקלים
רחובות המדע2.38 מיליון שקלים
צפון רחובות2.47 מיליון שקלים

 

אפל: "בסופו של דבר מדובר בפערים הנובעים מהיצע וביקוש לסוג זה של דירות (5 חדרים). במרכז ובצפונה של העיר היצע הדירות החדשות קטן באופן יחסי וישנו ביקוש גבוה לדירות 5 חדרים. המחירים הנעים סביב כ-2.5 מיליון שקלים בממוצע מעידים על כך. לעומת זאת, בדרום העיר ובעיקר במערבה קיים היצע גדול וביקוש יחסי מועט לדירות גדולות, כך שמחירן של הדירות שם אטרקטיבי, כ-2 מיליון שקלים בממוצע".

גלי אפל קסטל

גלי אפל קסטל

 

אחת הדוגמאות לדירות היקרות במרכז העיר הוא פרויקט המגורים החדש RENE של קבוצת הנדל"ן ברדוגו גרופ, הנמצאת בבעלות היזם ליאור ברדוגו ושבנייתו כבר החלה. מדובר בבניין מגורים שיתנשא לגובה 8 קומות ובו 30 יחידות דיור. הדירות בפרויקט, אשר תוכננו על ידי משרד האדריכלים בהר-מוסקוביץ', נמכרות בהחל מ-2.39 מיליון שקלים לדירות 5 חדרים עם מרפסת בגודל של כ-19 מ"ר.

ליאור ברדוגו, יו"ר ובעלי ברדוגו גרופ: "בשנים האחרונות מתעורר צורך מצד אוכלוסייה מתבגרת שמעוניינת לחיות במרכז העיר, סביב נותני השירותים המרכזיים, כחלק מאיכות חיים והמגמה של 'הכל מתחת ליד'. בהתאם לכך החלו לקום פרויקטים למגורים בסטנדרטים גבוהים, היקרים בעשרות אחוזים מפרויקטים בשכונות החדשות בפאתי העיר.

"הפרויקטים מוקמים על מגרשים עליהם ישבו עד לאחרונה בתי סוכנות ישנים, ומרווים את הצימאון לבנייה חדשה במרכז העיר. תוך כדי הליך התכנון והרכישה, למדנו כי הביקוש למגורים במרכז העיר קיים הן מצד קהל צעיר ומשפחות משפרות דיור, והן מצד קהל בוגר יותר ומבוסס המחפש סביבה נוחה ומגורים בבניין חדיש ועכשווי. לראייה, בסמוך לפרויקט מגוון שירותים קהילתיים רחב ונגיש מאד, החל מבתי עסק, מרפאות, מרכזי חינוך וכדומה".

פרויקט RENE (הדמיה: סטודיו פיבוט)

פרויקט RENE (הדמיה: סטודיו פיבוט)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר