מנוף באתר בנייה ברחובות (צילום: מיכל עוזרי)
צילום: מיכל עוזרי

רחובות בין השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי

רחובות נמצאת בין הערים השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור האחרון, עם כ-10,000 דירות המציבות אותה במקום ה-11

פורסם בתאריך: 29.12.19 07:21

-->

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שמתבסס על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

אם מסתכלים על הנתונים לעומק רואים כי רחובות נמצאת בין הערים השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור האחרון. ברחובות, שממוקמת במקום ה-11 ברשימה, נבנו כ-10,000 דירות. בראשון לציון השכנה, שנמצאת במקום ה-6 ברשימה, נבנו כ-12 אלף דירות.

עירמספר דירות שנבנו בעשור הנוכחי
תל אביב30,310
ירושלים27,925
פתח תקווה16,647
נתניה14,205
אשקלון12,869
ראשון לציון12,394
יישובים ביו"ש11,628
רמת גן11,553
באר שבע11,422
חריש10,601
רחובות10,291

 

העלייה בהתחלות הבנייה מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים, שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים. כך למשל בעשור הנוכחי נבנו בראשון לציון 3,524 דירות בבנייני מגורים בני 16 קומות ומעלה, וברחובות 2,590 דירות כאלה.

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים. מסתבר שמרבית הדירות שנבנו ברחובות ובראשון לציון בעשור האחרון היו בנות 4 חדרים ושיעורן עמד על 40% מסך כל הדירות שנבנו, בדומה לשיעורן בשאר הערים בישראל.

יו"ר ארגון קבלני רחובות, דוד סרוגו: ״התחלות הבנייה המוצגות בנתונים מתייחסות למעשה לתכניות שתכנונם החל לפני מספר שנים. כאשר אנו מתסכלים על הצפי בשנים הבאות אנו רואים מעט מדי תכניות הנמצאות בוועדות התכנון בשלבים הסופיים. אמנם התחלות הבנייה ברחובות בעשור האחרון ממקמות אותה במקום יחסית גבוה, אך אותנו מדאיג היום שאחרי תכנית מחיר למשתכן, כאשר היצע הדירות בשוק החופשי יקטן משמעותית.

"על הממשלה לדאוג לא רק לאוכלוסיית מחיר למשתכן, אלא להמשיך לדאוג לפיתוח גם של השוק החופשי, כך שבערים מבוקשות כמו רחובות רוכשי הדירות ימשיכו ליהנות מהיצע דירות ראוי, וגם למנוע את ההשפעה של הירידה בהיצע על העלייה במחירי הדירות״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר