משווקים את רחובות בכנס עיר הנדל״ן באילת
משווקים את רחובות בכנס עיר הנדל״ן באילת

רחובות כיכבה בכנס עיר הנדל״ן באילת

נציגי מינהל ההנדסה וה.ל.ר השתתפו בכנס ״עיר הנדל״ן״ באילת ואיישו עמדה שיווקית שהציגה את רחובות ויתרונותיה. המטרה: לחשוף את אזורי התעסוקה והמסחר המתוכננים של רחובות ולמשוך עוד יזמים גדולים בתחום הבנייה

פורסם בתאריך: 4.12.19 19:00

-->

בוועידת "עיר הנדל"ן 2019" שנערכת השבוע באילת מתקיימות במקביל בכל יום 6 ועידות מקצועיות, עשרות פאנלים מקצועיים בהשתתפות כ-300 מרצים מהארץ ומהעולם מתחומים שונים. בוועידה משתתפים כ-3600 איש מהמוסדות והחברות הגדולות והמובילות בישראל בתחום הנדל״ן ובתחומים הרלוונטיים: בתחום המשרדים והנכסים המניבים, דיור מוגן, מלונאות, אדריכלים, חברות גמרים, מעטפות מבנים, ועוד.

כנס עיר הנדל"ן מהווה את המפגש השנתי של כל העוסקים בענף מתוך מטרה ליצור דיאלוג בין גורמי הממשל לסקטור העסקים ולרשויות המקומיות. על מנת לחשוף את יתרונותיה של העיר רחובות ואת האפשרויות הרבות העומדות בפני כל מי שחפץ בהקמת מתחמי תעסוקה ומסחר בעיר, הוחלט להשתתף השנה בוועידה על מנת לייצר נוכחות משמעותית לעיר ולחשוף אותה בפני כל הגורמים הרלוונטיים בתחום הנדל״ן.

ברחובות מתוכננת ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר בארץ, ועל מנת לקיימה חשוב לחשוף את הפרויקט בפני יזמים גדולים. כמו כן, מתוכננים בעיר מספר אזורי תעסוקה ומסחר במתכונת של פארק תמר א', ולכן חשוב כי חברות ויזמים העוסקים בהקמת בניינים למטרה זו יכירו את האפשרויות ברחובות. במסגרת זו, השתתפו בכירים מטעם העיר בפאנלים מקצועיים עם בכירי המגזר העסקי והממשלתי, והוקמה עמדה שיווקית אשר חשפה בפני אלפי באי הוועידה את כל המידע הרלוונטי אודות רחובות. בעמדה עצמה עסקו בכירי מינהל ההנדסה וה.ל.ר בהסברה על העיר ויתרונות הקמת משרדים ומתחמי תעסוקה ומסחר דווקא ברחובות. הם פגשו יזמים ומנהלים רבים, וכחלק מהקשרים שנוצרו צפויות להם עוד פגישות רבות בעתיד על מנת למקסם את החשיפה בכנס ולהביא יזמים לעיר.

העמדה השיווקית של רחובות בכנס עיר הנדל״ן באילת

העמדה השיווקית של רחובות בכנס עיר הנדל״ן באילת

 

ראש העיר רחמים מלול: ״רחובות על המפה. מעבר לעבודה היומיומית בפיתוח העסקי של העיר, אנו פועלים לחשיפה ממוקדת של כל היתרונות הטמונים בבנייה ברחובות. המטרה שלנו היא לקדם את רחובות מבחינה כלכלית גם בעתיד, על ידי יצירת תשתית נוספת של יזמים והבאת חברות ועסקים נוספים לעיר. השתתפות נציגים מטעמנו בכנס עיר הנדל״ן הוא רק אחת הפעולות לקידום הכלכלי של העיר״.

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק פרויקטים והתחדשות עירונית: ״ברחובות פועלים מתחמי תעסוקה מוצלחים ומשגשגים. יש לעיר הרבה מה להציע. יש לנו היצע תכנוני עתידי של קרוב ל – מיליון מ״ר לצורכי מסחר ותעסוקה, וכ-20,000 יחידות דיור מתוכננות. העוצמה הזו אומרת הכל כשמציגים את העיר, וממתגת אותה כאחת מהערים המובילות בישראל בכלל. הנוכחות שלנו כאן ייצרה עניין רב והביאה חשיפה גדולה לעיר וליתרונותיה. פגישות רבות נערכו עם יזמים ומנהלים בחברות הגדולות בתחום, ויהיה לכך עוד המשך״.

מהנדסת העיר וראש מינהל הנדסה, דלית הראל, הוזמנה במסגרת הכנס להשתתף בפאנל בנושא ״עירוב שימושים – אוטופיה או מגדל בבל?״ ואמרה כי ״עירוב השימושים שאנחנו דוחפים אליו הוא לא רק מסחר עם דירות מעל כפי שבנו בעבר, אלא גם שילוב של תעסוקה ומבני ציבור. אנחנו שואפים לנצל היטב את משאב הקרקע ושהשירותים יהיו נכונים ונגישים. לרחובות יש בשורה בעניין הזה: הפקדנו תוכנית חדשה למזרח העיר בוותמ״ל. מדובר בתוכנית עם עירוב שימושים המבוסס על ניתוח התמהיל העירוני המוצלח בדיזנגוף ואבן גבירול בתל אביב. התמהיל שם הוא 40-45% למגורים ויתרת השימושים 55%. בהתאם, תיכננו תמהיל שיאפשר מגוון אפשרויות וחיי רחוב שוקקים. במתחם 6,500 יחידות דיור ושטחי תעסוקה בשימושים מעורבים לאורך רחוב בגין ובמתחם המעגל שהוא אייקון של התוכנית וישמש כקמפוס עירוני יפהפה. תוכנית מרשימה ומעוררת השראה".

מהנדסת העיר דלית הראל בכנס עיר הנדל״ן באילת

מהנדסת העיר דלית הראל בכנס עיר הנדל״ן באילת

ניסים סלמן, מנכ״ל החברה לפיתוח רחובות (ה.ל.ר), השתתף בפאנל ״מלחמות ראשי הערים על פיתוח אזורי תעסוקה כמנוף לחוסן עירוני״ ואמר כי ״בעשור האחרון בנינו ברחובות 12,000 יחידות דיור ואנחנו נמשיך לבנות יחידות דיור בשלביות. מול כמות יחידות הדיור המאושרת לבנייה בשנה, המטרה היא במקביל לאשר כ-50 אלף מ״ר לצורכי מסחר ותעסוקה. אנו עושים כל מאמץ לשמור שהיתרי המגורים יהיו בהקבלה להיתרי הבנייה לצורכי תעסוקה ומסחר. במסגרת זו הקים ראש העיר רחמים מלול מינהלת אזורי תעסוקה, לצורך עבודה אקטיבית לשמור ולשמר חברות מסחריות בעיר, להביא חברות ולהעניק פתרונות לכל בעיה שהן נתקלות בה".

מנכ״ל ה.ל.ר, ניסים סלמן, בכנס עיר הנדל״ן באילת

מנכ״ל ה.ל.ר, ניסים סלמן, בכנס עיר הנדל״ן באילת

 

שגיא תמרי, מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל ההנדסה, הוזמן במסגרת הכנס להשתתף בפאנל בנושא ״לאן הולך שוק המשרדים?״. הוא אמר כי ״היום העובדים בוררים בפינצטה את מקומות העבודה – הם רוצים פנאי תוך כדי עבודה, הם רוצים מקום עבודה שמשתלב בסדר היום וגם לצאת החוצה לסביבה מפותחת. תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה למשל, ממוקמת ליד אזור תעשייה ומלאכה. במסגרת התוכנית הוספנו עוד תחנת רכבת ואזור לתעשייה ומלאכה עבר להיות אזור תעסוקה. הכל כדי לאפשר דיור בר השגה עם קרבה לעבודה. המשימה של האדריכלות החדשה בבניית הקומפלקסים החדשים הוא להנכיח את הפנאי. לסביבה יש חלק חשוב בזה. כשיוצאים מהבניין לאן מגיעים? האם לאזורי תעשייה שוממים או לסביבה דינאמית של תעסוקה רבגונית וללא הפסקה? פה תפקיד הרשות המקומית ואנחנו שמים על כך דגש ברחובות. מחקרים מראים כי למעלה מ-50% מתושבי העיר עובדים בעיר. זהו הישג מטורף להנהלת העיר. נמשיך בתכנון איכותי לשנים הבאות".

שגיא תמרי, מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל הנדסה, בכנס עיר הנדל״ן באילת

שגיא תמרי, מנהל אגף רישוי ותכנון במינהל הנדסה, בכנס עיר הנדל״ן באילת


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר