כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)
כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

תכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל אושרה ברחובות: שכונת קרית משה תגדל באלפי דירות

התוכנית הגדולה ביותר שאישרה הוותמ"ל עד היום תצא לדרך בשכונת קרית משה ברחובות, עם כ-10,000 יחידות דיור, בהן מאות דירות קטנות, דירות לסטודנטים ודירות עבור דיור מוגן, בנוסף לשטחי מסחר ותעסוקה. ראש העיר רחמים מלול: "רגע היסטורי בתום עשור של עבודה מאומצת"

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:58

-->

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) החליטה לאשר היום את תוכנית הענק להתחדשות עירונית בשכונת קרית משה ברחובות. מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שאישרה הוותמ"ל עד היום, הכוללת כ-10,000 יחידות דיור.

התוכנית שקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית ועיריית רחובות, ונערכה ע"י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים, משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר והיא כוללת 4,000 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד וכ-6,000 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצה לטובת הפרויקט ע"י רשות מקרקעי ישראל. זאת על מנת לאפשר ישימות כלכלית לפרויקט. סה"כ מדובר ב-10,000 יח"ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 7-20 קומות.

מתוך כלל יחידות הדיור, 2,000 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, 300 יחידות דיור יוקצו עבור דיור לסטודנטים. מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-470,000 מ"ר, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ"ר שטחים למבנים ומוסדות ציבור. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 ומסוף תחבורה ציבורית בהיקף של 14 דונם.

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו"ר הוותמ"ל, אריאל יוצר, ציין: "מדובר בתוכנית הגדולה ביותר שקודמה להתחדשות עירונית, המייצרת חידוש שלם של המרקם העירוני. לצד גודלה ומורכבותה של התוכנית, התכנון נערך בשיתוף מלא עם התושבים בשכונה וצפוי להביא לשיפור התשתיות, להוספת שטחים ירוקים ושטחי ציבור לרווחת תושבי השכונה ולהגדלת היצע יחידות הדיור. התוכנית אושרה בפרק זמן של כשנה וחצי, לאחר ניסיונות רבים וממושכים לקדם את התוכנית בעבר".

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, אמר: "אישור הוותמ"ל לתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל היא בשורה ארצית בתחום ההתחדשות העירונית, ובכלל בשורה לעיר רחובות ובשורה לשכונה ולתושביה. זהו רגע היסטורי בתום עשור של עבודה מאומצת והשקעה רבה של תשומות ומשאבים מצדנו. מדובר ברגע היסטורי עבור רחובות. אנו גאים להתחיל סוף סוף ביישום פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר רחובות, העיר המובילה בתחום הבניה בישראל.

"לתוכנית הזו יש ערך לאומי וחברתי עצום, שכן מדובר בשיקום וחידוש שכונה בהיקף שלא היה כמוהו בישראל. אלפי משפחות תושבים יזכו בדירות חדשות ומשודרגות, ואליהם יצטרפו אלפי משפחות נוספות. לתוכנית גם ערך כלכלי משמעותי שכן במסגרת התוכנית אושרו מאות אלפי מ"ר לצורכי מסחר ותעסוקה.

"פרויקט ההתחדשות העירונית ברחובות יהפוך את קרית משה לרובע עירוני חדשני ותוסס וישפיע על דמותה של רחובות בכלל. אני מודה לעינת גנון מנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון על שיתוף הפעולה והסיוע באישור התוכנית".

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עוד ממשיך מלול: "השלב הבא הוא חתימת הסכם גג עם המדינה. לצורך הקמת תשתיות צמודות ותשתיות על, מבני ציבור ומבני חינוך, הקמת פארקים ומגרשי ספורט ועוד, על המדינה לחתום הסכם גג עם הרשות לכיסוי כל ההוצאות הכרוכות בהקמת השכונה החדשה, אשר בלעדיו לא נוכל להתחיל ביישום התוכנית.

"זהו פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל, אך טבעי שזהו אינטרס של המדינה להשקיע בו ובתשתיות להגדלת השכונה. אין לי ספק שהפרויקט יהווה דוגמא מאלפת על מנת להתניע את תהליך ההתחדשות העירונית ביתר הרשויות בישראל".

חבר המועצה גיא צור ,מחזיק תיק ההתחדשות העירונית: ״אני נרגש לראות את חזונו של ראש העיר קורם עור וגידים. זהו צעד ענק נוסף להפיכתה של שכונת קרית משה לפנינה של רחובות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר