רחובות החדשה (הדמיה: א.א סטודיו)
רחובות החדשה (הדמיה: א.א סטודיו)

רחובות: מחפשים יותר דירות 3 חדרים אבל ההיצע נמוך

בדיקה שנערכה באמצעות y-zer מבית יד2, מעלה כי הביקוש להשכרת דירות 3 חדרים גבוה מהביקוש להשכרת דירות 5 חדרים בשלוש שכונות מובילות ברחובות

פורסם בתאריך: 21.8.19 07:01

-->

בערים רבות ישנו מחסור בדירות קטנות המתאימות בעיקר לזוגות בתחילת דרכם. המחסור נובע בעיקר מתכנון של רשויות המדינה שאינן מקדמות בנייה של דירות קטנות, מביקוש גובר של יותר ויותר זוגות, ומריכוז של משפחות צעירות בערים אטרקטיביות בגלל מיקום ורמת חינוך טובה.

בדיקה שנערכה באמצעות y-zer מבית יד2, אשר מודד את ההיצעים אל מול הביקוש (מספר חיפושים ייחודיים) להשכרת דירות 3 ו-5 חדרים בשלוש שכונות מובילות ברחובות, העלתה נתונים מדהימים.

השכונות שנמדדו הן "רחובות החדשה", "רחובות ההולנדית" ו"רחובות המדע", וזאת במהלך פרק הזמן של השנה האחרונה. מהבדיקה עולה כי בשכונת "רחובות החדשה" התבצעו 3,792 חיפושים ייחודיים בשנה האחרונה לדירת 3 חדרים להשכרה, כאשר ההיצע בשכונה עמד על 23 בלבד. זאת בהשוואה לדירות 5 חדרים שבהן התבצעו 4,587 חיפושים ייחודיים כאשר ההיצע עמד על 47 דירות.

מהנתונים ניתן לראות שהביקוש אל מול היצע לדירות 3 חדרים בשכונה גדול בכ-33% לעומת דירות 5 חדרים.

גם בשכונת "רחובות ההולנדית" הנתונים דומים, כאשר בשכונה זו הביקוש אל מול היצע לדירות 3 חדרים גדול בכ-50%. גם בשכונת "רחובות המדע" הפער בין ההיצע לביקוש להשכרת דירות 3 חדרים אל מול דירות 5 חדרים גבוה באופן משמעותי.

גיל גורביץ', מנהל השיווק והמכירות ב"אזורים", שבונה בין היתר ברחובות החדשה: "הנתונים מראים כי ישנן מספר בודד של דירות 3 חדרים להשכרה היום בשוק. בשכונת רחובות החדשה הביקוש לדירות 3 חדרים נמצא בצמיחה מתמדת, אך ההיצע רחוק מלענות עליו. על פי הנתונים, על כל דירה שנכנסה לשוק התבצעו כ-134 חיפושים. זהו נתון חריג המראה על מחסור גדול של דירות 3 חדרים בשכונה. בתקופה האחרונה אנו עדים לביקושים גבוהים לדירות אלו בפרויקטים שבנינו בשכונה. קהל היעד מגוון מאוד והוא כולל זוגות צעירים ללא ילדים או ילד אחד, שותפים, סטודנטים, רווקים/ות וגרושים/ות המעוניינים לגור בעיר איכותית כרחובות ובסמיכות למוסדות אקדמיים ומתחמי הייטק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר