מנופים באתר בנייה (צילום אילוסטרציה)
מנופים באתר בנייה (צילום אילוסטרציה)

יד2: רחובות במקום ה-3 בדירוג הערים הכי מחופשות בארץ. נס ציונה ראשונה

כאשר בוחנים את כמות החיפושים לדירות ביחס להיצע הדירות המוצעות למכירה מתגלה כי רחובות מתמקמת במקום ה-3 עם 146 חיפושים על כל מודעה. העיר המבוקשת בישראל לפי מדד זה היא נס ציונה, שבה נרשמו 293 חיפושים על כל מודעה

פורסם בתאריך: 8.7.19 08:19

-->

במהלך השנה האחרונה (מאי 2018-מאי 2019) היו כ-19.9 מיליון חיפושים לדירות יד שנייה לרכישה בדירוג 20 הערים הכי מחופשות באתר יד2. ממחקר שנעשה באתר עולה כי כאשר בוחנים את כמות החיפושים לדירות ביחס להיצע הדירות המוצעות למכירה (מספר המודעות), מתגלה כי רחובות מתמקמת במקום ה-3 בדירוג הערים הכי מחופשות בארץ, עם 146 חיפושים על כל מודעה. העיר המבוקשת בישראל לפי מדד זה היא נס ציונה, שבה נרשמו 293 חיפושים על כל מודעה. בראשון לציון שבמקום הרביעי 139 חיפושים על כל מודעה.

יש לציין כי בסקירה שביצעו באתר יד2 הביקוש למגורים בעיר מסוימת נגזר ממספר החיפושים הייחודיים באתר, כך שגם אם אותו גולש חיפש 8 פעמים דירת 4 חדרים בפתח תקווה זה ייספר כחיפוש אחד.

לצורך השוואה, בחמישייה השנייה של הערים המבוקשות מדורגות בהתאמה חולון (135 חיפושים), הרצליה (132 חיפושים), מודיעין (126 חיפושים) אשדוד (122 חיפושים) ופתח תקווה (116 חיפושים). ירושלים, בירת ישראל והעיר הגדולה בישראל, מדורגת רק במקום ה-12 עם 112 חיפושים על כל מודעה.

במסגרת הבדיקה נבחנו גם מחירי הדירות באותן ערים והתגלה שאין קשר בין מחירי הדיור לביקושים, כלומר מחירי דירות נמוכים אינם הופכים את העיר למבוקשת יותר. כך לדוגמא מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה בנס ציונה עומד על 2.15 מיליון שקלים , בעוד שבאשקלון לדוגמה המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים עומד על 1.2 מיליון שקלים והיא ממוקמת רק במקום ה-17 בטבלה. ברחובות המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים עומד על 1.71 מיליון שקלים.

יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד2: "נתון של מספר חיפושים לנכס ביחס להיצע הדירות מאפשר לזהות מקומות בהן הביקוש גובר על ההיצע או נמוך ממנו. במקומות בהם הביקוש גובר על היצע הדירות, לבעל הדירה יהיה בדרך כלל פשוט יותר למצוא קונה. לחילופין, במקומות בהם ההיצע גובר על הביקוש סביר להניח שתהליך המכירה יהיה ארוך יותר".

חיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי הבונה את פרויקט פרשקובסקי בשכונת רקפות בראשון לציון, מסביר כי כאשר בוחנים את ההזדמנויות הנדל"ניות במרכז הארץ רואים כי ערים רבות בגוש דן נמצאות בקיבולת גבוהה יחסית. כך למשל, על פי הערכות רשמיות של המדינה, השטחים הפתוחים בתל אביב לבנייה חדשה צפויים להיגמר בתוך שנים ספורות. בין הערים במרכז שיכולות עדיין להתפתח משמעותית ולהגדיל את אוכלוסייתן עם זוגות צעירים ומשפרי דיור נמנות רחובות וראשון לציון, אשר בימים אלו נבנית בתחומה שכונת הרקפות הנחשבת לשכונת העתיד של העיר. "שכונת רקפות נבנית בגבול המזרחי של ראשון לציון וממוקמת בסמוך לעורקי תחבורה מרכזיים כמו כביש 44, כביש 431 המתחבר למודיעין ולתל אביב, כביש 4 וכביש 1".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר