מבט מלמעלה על צפון נס ציונה (צילום: יח"צ)
מבט מלמעלה על צפון נס ציונה (צילום: יח"צ)

מחסור בנדל"ן בנס ציונה: ב-10 השנים האחרונות הבנייה בעיר צנחה בכ-90%

נתוני הלמ"ס חושפים כי התחלות הבנייה החדשה בנס ציונה נמצאות בשפל הגדול ביותר מזה 10 שנים

פורסם בתאריך: 11.12.18 08:41

-->

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נס ציונה נמצאת ב-10 השנים האחרונות בשפל מבחינת התחלות הבנייה בעיר. מהנתונים עולה כי ב-10 השנים האחרונות התחלות הבנייה בעיר צנחו בכ-90%. אם בשנת 2008 נבנו 238 יחידות דיור חדשות, במחצית הראשונה של שנת 2018 נבנו 28 יחידות דיור בלבד.

גם כשמשווים את הנתונים לשנה האחרונה מגלים תמונה לא מעודדת: בשנת 2017 נבנו 189 יחידות דיור. אם משווים בין התחלות הבנייה ב-2017 לאלו שנרשמו עד כה ב-2018, מדובר בירידה בשיעור של כ-85%.

ומה קורה בערים הסמוכות? בהשוואה לראשון לציון, בנס ציונה נבנו כ-73% דירות פחות בתוך 10 שנים, וכ-97% פחות בשנה האחרונה. בעוד שבנס ציונה נבנו 28 יחידות דיור בלבד, בראשון לציון נבנו בחצי השנה האחרונה 833 יחידות דיור. ברחובות הנתונים מראים כי בין יולי 2017 ליוני 2018 נבנו 1,036 דירות, עלייה של כ-15 אחוז לעומת השנה שקדמה לה.

לעומת רחובות וראשון לציון, שבהן לא מעט פרויקטים חדשים, בנס ציונה ההיצע הרבה פחות גבוה. שכונת HI NESS VILLAGE הממוקם בצפון החדש בעיר, היא בין השכונות הבודדות המציעות דירות חדשות ועל כך מעיד גם קצב המכירות באזור.

סופי סרוגו, מנכ"לית משותפת בחברת סרוגו שמקימה את שכונת HI NESS VILLAGE: "קצב המכירות בשכונה מעיד על ביקוש רב להתגורר בנס ציונה, כשיש היצע מוגבל מאוד. השכונה החדשה מאפשרת לזוגות צעירים ומשפרי דיור מהאזור לרכוש דירה חדשה בעיר מבוקשת מאוד. נס ציונה נחשבת לאיכותית מאוד, בין היתר בשל ההשקעה באיכות מוסדות החינוך בעיר. כשיש ביקוש גבוה לדירות חדשות בעיר מבוקשת, מול היצע נמוך בהרבה, רוכשים מבינים שמחירי הדיור באזור רק יעלו בהמשך".

פרויקט HI NESS VILLAGE כולל 16 בניינים חדשים וכ-402 יחידות דיור בנות 3, 4, 5 ו- 6 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. מיקומו של הפרויקט בסמוך לצירי תנועה מרכזיים ולכביש 431, ובסמוך לאזור תעסוקה ומוסדות חינוך. אדריכל הפרויקט – פייגין אדריכלים.

פרויקט HI NESS של חברת סרוגו בנס ציונה (צילום: 3devision)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר