משמאל: רחמים מלול, יואב גלנט וחיים אביטן
משמאל: רחמים מלול, יואב גלנט וחיים אביטן

השר גלנט: ״קרית משה – פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית בישראל״

בטקס החגיגי לפתיחת מינהלת ההתחדשות העירונית בקרית משה, ציין שר הבינוי השיכון, יואב גלנט: ״בקרית משה קיים פרויקט הדגל של התחדשות עירונית שאנו מובילים. הילדים שאנחנו משקיעים בהם היום - נפגוש אותם ברחבת המסדרים בבה"ד 1 ובאוניברסיטאות"

פורסם בתאריך: 2.9.18 10:43

-->

מינהלת ההתחדשות העירונית והפורום המקצועי של שכונת קרית משה ערכו ביום חמישי טקס רשמי וחגיגי לציון פתיחת המינהלת. האירוע נערך במגרש הכדורגל בקרית משה, בסמוך למתנ"ס, והשתתפו בו ראש העיר רחמים מלול, שר הבינוי השיכון יואב גלנט, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית הממשלתית, חיים אביטן, מנהלת המינהלת ברחובות, אור גולדפרב, ובכירי משרד השיכון.

האירוע כלל הפנינג משפחות ומסיבת ריקודים לנוער ולצעירים עם הזמרת בנצ'י מלדה, שבמסגרתו תושבי השכונה הוזמנו לחגוג את סיום החופש, התחלת הלימודים והגיבוש הקהילתי שיביא לשינוי אמיתי ולהתחדשות השכונה. במסגרת זו הוצבו עמדות הסברה שבהן יינתן מענה לכל השאלות של התושבים בנושא ההתחדשות העירונית.

שר הבינוי והשיכון, ח״כ יואב גלנט, אמר: ״הפרויקט הוקם מתוך ראייה חברתית אמיתית, ושואף לצמצום פערים בחברה הישראלית. הילדים שאנחנו משקיעים בהם היום – נפגוש אותם ברחבת המסדרים בבה"ד 1 ובאוניברסיטאות. אנחנו פועלים בלמעלה מ-30 יישובים ברחבי הארץ והשינוי ניכר בשטח. בקרית משה קיים פרויקט הדגל של התחדשות עירונית שאנו מובילים. ‏במקום 1,300 דירות שנבנו בשנות ה-60 אנו מתכננים ובונים 9,500 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור ופארק ירוק. משרד הבינוי והשיכון ממשיך ללוות את דיירי השכונה ואת כלל הפרויקטים על מנת לחדש את פני השכונה".

ראש המינהלת, ד"ר אור גולדפרב: "לכולנו יש חלום משותף, שבקרית משה תיבנה שכונה חדשה ויפה. אני בטוחה שעם הרבה אמונה ועם שיתופי פעולה בינינו נוכל להפוך את החלום למציאות״.

ראש העיר רחמים מלול: "התכנית היא בעלת חשיבות עירונית ולאומית, והיא תהפוך את השכונה לרובע עירוני חדש ומודרני. אני יודע שמסתובבים בשכונה כל מיני יזמים וחאפרים המפזרים לתושבים הבטחות שווא. לכן אני מבקש – אל תעשו שום צעד בלי לתאם עם המינהלת, שם ייעצו לכם מומחים למשפט ולתכנון. התכנית אושרה בותמ״ל והשבוע יידונו בה ההתנגדויות שהוגשו. לאחר מכן תפורסם התכנית למתן תוקף ולאחר מכן נצא בקולות קוראים ליזמים שיתחילו לבנות בחלקת ההשלמה. אני מאמין שבעזרת ה׳ במהלך 2019 יעלו הטרקטורים על השטח. אני מבטיח לכם שנלווה אתכם בנאמנות בכל צעד ושעל, עד שתיכנסו לבתיכם החדשים והמרווחים. לכן חשוב מאוד שיתוף הפעולה שלכם עם הצוותים המקצועיים ושכולם יהיו מאוחדים להשגת המטרה".

מינהלת התחדשות עירונית בקריית משה הוקמה על ידי עיריית רחובות ומשרד הבינוי והשיכון, במטרה להוביל את תהליכי ההתחדשות העירונית בקריית משה ולהביא לשיפור איכות חייהם של תושבי השכונה בטווח הארוך, באמצעות תהליכים חברתיים משתפים והוגנים, תוך סיפוק צרכי התושבים ושמירה על איכות החיים גם בתקופת הביניים. המינהלת, שתהווה מרכז מידע והכוונה לתושבי השכונה, תפעל בתחומים הבאים: קידום התארגנות של מתחמים לנציגות, בחירת עורכי דין ויזמים; מתן מידע והדרכה מקצועית לתושבים בכל מה שקשור לתהליכי התחדשות עירונית; קידום הגיבוש החברתי שיאפשר את שימור הקהילה והתרבות בשכונה הרחבה והחדשה שעתידה לקום. בחודשים האחרונים קיימה המינהלת מפגשי היכרות ובחירת נציגות עם כל 33 המתחמים בשכונה. התכנית הכללית של השכונה והתכנית הספציפית של כל מתחם הוצגו לתושבים והוסבר התהליך המומלץ על ידי המינהלת לקידום תהליך ההתחדשות העירונית, כאשר הצעד הראשון הוא גיבוש נציגויות לכל מתחם. עד היום גובשו נציגויות בכשליש מהמתחמים וחלקם מתקדם כבר לשלב בחירת עורך הדין.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יצחק בר-לב.

    יואב גלנט היקר תודה לך על ההתעניינות ברווחת רחובות,יש לנו ראש עיר מצויין מר רחמים מלול היקר שפיתח את העיר רחובות בכל התחומים החל מבניה רוויה וכלה בחינוך ופעיליות חברתיות מהממות.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר