פרויקט מערב רחובות - 431
פרויקט מערב רחובות - 431

עלייה במחירי השכירות ברחובות והסביבה ברבעון הראשון של 2018

על פי נתוני הלמ"ס מחירי השכירות במחוז המרכז עלו במהלך הרבעון הראשון של השנה

פורסם בתאריך: 13.6.18 07:11

-->

האם הרחקת המשקיעים משוק הדירות למגורים הובילה לירידה בהיצע הדירות הקטנות ולעלייה במחירי השכירות שלהן? בדיקה שערך ארגון קבלני רחובות מגלה כי השכירות במחוז המרכז רשמה זינוק בשיעור של 3% מעל לממוצע הארצי, כאשר מחירי השכירות של דירות קטנות בנות 1.5-2 חדרים במחוז המרכז זינקו ב-5%, ואילו מחירי השכירות של דירות 3.5-4 חדרים עלו בשיעור של 3%.

מהבדיקה, המתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי מחיר שכירת דירה ממוצעת במחוז המרכז מסתכם ב-3,764 שקלים לחודש. מחיר שכירות דירת 4.5-5 חדרים במחוז עומד על 5,007 שקלים.

יו"ר ארגון קבלני רחובות, יעקב רפפורט, אומר: "אחת הסיבות לעלייה במחירי השכירות היא שיש ירידה במספר המשקיעים שקונים דירות ומשחררים אותם לשוק ההשכרה, ומנגד אין כמעט בנייה של פרויקטים ייעודיים להשכרה, כי מדובר בפרויקטים שאינם כדאיים לבנייה. הממשלה, בהובלת חבר הכנסת רועי פולקמן ממפלגת כולנו, הניחה על שולחן הכנסת הצעה לתיקון חוק עידוד השקעות הון שנועד לעודד משקיעים בתחומים שונים, ובו מוצע לשנות את האופן שבו מתוחשבות הטבות המס למי שישקיע בבנייה להשכרה ארוכת טווח. הכוונה הטובה של הממשלה היא לעודד חברות פרטיות ובראשן גופים מוסדיים משוק ההון כמו חברות ביטוח וקרנות השקעה שונות, להשקיע במקבצי דיור להשכרה בתחום פרויקטים שהקבלנים יבנו. אולם, בחינה כלכלית של הנתונים מצביעה על כך שאין שום סיכוי שנראה דירה אחת להשכרה שתבנה בגלל שינוי החוק הזה. לפני כל דבר אחר ישנה בהצעה החדשה דרישה שבניינים שיבנו במסגרת הזו יכללו לפחות 50% דירות להשכרה ו-50% למכירה. אנחנו מעריכים שכדי שיבנו מקבצים עם דירות המיועדות להשכרה צריכות לא יותר מ-25% מהדירות לעמוד להשקעה והשאר ימכרו כדי לייצר מרווח שיהפוך את הפרויקט לכדאי".

יעקב רפפורט, יו"ר ארגון קבלני רחובות

יעקב רפפורט, יו"ר ארגון קבלני רחובות

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תבואו לראשל"צ יש המון דירות להשכרה מיידית. המחירים בירידה

    ראשון לציון יותר טוב מרחובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר