הדמיית המתחם המתוכנן במזרח העיר (אדריכל: מנדי רוזנפלד)
הדמיית המתחם המתוכנן במזרח העיר (אדריכל: מנדי רוזנפלד)

20 אלף יחידות דיור ומיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר ברחובות יעברו לתכנון מהיר

הישג נוסף לרחובות בתחום הנדל"ן. בקבינט הדיור הוכרז כי שלושה מתחמים מועדפים בעיר יעברו לתכנון במסלול מהיר בוותמ"ל ויכללו עשרות אלפי יחידות דיור ומיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר

פורסם בתאריך: 7.5.18 14:38

-->

הבוקר (שני) אושרה בישיבת קבינט הדיור הצעתה של "דירה להשכיר" לתכנון שלושה מתחמים בעיר רחובות, המיועדים לכ-20 אלף יחידות דיור ומיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר כבר בשנים הקרובות.

בשנים האחרונות העיר רחובות חווה צמיחה יוצאת דופן ומהווה מוקד משיכה לאוכלוסיות חדשות. זאת בשל השכונות האטרקטיביות שקמו בה, התפתחות אזורי תעסוקה חדשניים והמוסדות האקדמיים שבתחומה. כל אלה, יחד עם הקרבה לעורקי תחבורה ראשיים, הביאו לביקוש גובר למימוש עתודות קרקע שישמשו להקמת יחידות דיור חדשות בעיר. בשנה האחרונה ערכו "דירה להשכיר" ועיריית רחובות סריקה מקיפה למימוש הפוטנציאל התכנוני הקיים בעיר ואיתרו שלושה מתחמים גדולים המאופיינים בריבוי בעלים פרטיים: המתחם המזרחי, המתחם הדרומי ומתחם הורוביץ. עיריית רחובות תמכה והייתה שותפה לקידום המהלך באמצעות מינהל ההנדסה יחד עם "דירה להשכיר". הבוקר, אישר כאמור קבינט הדיור הלאומי את הכרזת המתחמים למסלול לתכנון מהיר בוותמ"ל.

המתחמים החדשים יאפשרו לעיריית רחובות לחזק את מעמדה כעיר מובילה באזור המרכז, להרחיב את אזורי התעסוקה הקיימים ולפתח אזורי תעסוקה חדשים. בנוסף, מתחמים אלה יאפשרו את התחדשות שכונות ותיקות. כל אחד מהמתחמים יכלול שימושים ציבוריים שכונתיים ואף כלל עירוניים.

דלית הראל, מהנדסת העיר רחובות: "זהו הישג נוסף ומשמעותי ביותר לעיריית רחובות ולמדיניות שמוביל ראש העיר. אישור להעברה למסלול תכנוני מהיר לשלושה מתחמים, מתוך ראייה רחבה של התפתחות העיר והתחדשות המרקם הקיים. מדובר בהוספת יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקפים משמעותיים לעיר. במזרח העיר מתוכנן מתחם חדש לגמרי, שיאפשר את התפתחותה הטבעית של העיר ויכלול מענה לצורכי התושבים העתידיים בראייה כלל עירונית, כגון: חינוך, תרבות, ספורט ופנאי, ועוד. המתחמים בדרום ובמערב יכללו שטחים פנויים ומרקמים קיימים. התכנון המחודש ישפר ויחדש את המרחב האורבני הקיים".

כזכור, רק לפני מספר חודשים התקבלה החלטה בוותמ"ל להפקיד את תכנית קרית משה בעיר. תכנית זו היא הראשונה ברחובות שנבחרה כמתחם מועדף לדיור. מדובר בתכנית פינוי בינוי אשר תהפוך את קרית משה משכונה בת 1,300 יחידות דיור לשכונה בת 9,000 יחידות דיור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דוד

    ומה עם צפון העיר ויצמן כביש בגין
    ראש העיר הכריז לפני שנתיים ששם יעלו לקרקע תוך 3 שנים

  2. המגביה עוף

    חבל מאוד שתחנת הרכבת החדשה שהיתה אמורה לקום ליד דרך הים לא תוקם. היה יכול מאוד לתמוך מהלך שכזה

  3. יוני

    יאללה, לחנוק את התושבים כמה שיותר ולהטיל ארנונה מופרכת ומופקעת

  4. אריק

    תחבורה ציבורית מודרנית ורשת שבילי אופניים, נא לקדם באותה דחיפות!

  5. סמי

    תענוג! כי אין מספיק עומס ופקקים בכניסה וביציאה מהעיר…

  6. צפי

    בכפר סבא התוכניות נבלמו עי התושבים שהבינו שהורסים להם את האיכות חיים, והדבר לא נעשה לרווחתם אלה לרווחת המערכת הבונה והמשווקת. אפשר גם לקום ולהתנגד לפגיעה הזו.

  7. רחובותי

    מה עם תחנת רכבת נוספת במערב העיר??
    אמרת שב2019 תיהיה מוכנה בנתיים לא הזיזו אבן.
    זאת לא חוכמה רק לבנות בכל מקרה הכבישים בעיר מיושנים ועמוסים

  8. רחובותי מודאג

    רע מאוד.
    לרחובות אין תכנית מתאר שרואה לטווח ארוך. כל אדם ששכל בראשו לא היה חושב על מהלך כל כך חסר אחריות ולא הגיוני.
    כל התכניות שמביאות לעיר את התואר מעצמת נדל"ן כולל כ- 40 אלף !!יחדות דיור. חשבון פשוט מביא לתוצאה, תוספת של כ- 120 – 130 אלף נפש!!! זה אומר שמימוש התכניות יעמיד את רחובות בגודל של כ- 280-300 אלף תושבים!!! זה גם אומר שיתווספו כ- 60-70 אלף מכוניות!!! על ה- 75 כיום. אם קצב המימושים של שטחי המסחר והתעשיה יהיו כפי שהם כיום. העירייה תכנס לגרעונות עמוקים שלא יאפשרו לה לספק את השרותים לתושבי העיר.
    ברחובות נבנו למעלה מ- 10 אלפים יחידות דיור בעשור האחרון ואת התוצאות אנו חשים בתחבורה ובבתי הספר.
    אז מי שחושב שיש מקום לצהול שיקום

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר