ההפגנה בכפר ביל"ו
ההפגנה בכפר ביל"ו

עשרות תושבי כפר ביל"ו הפגינו נגד הכוונה להפקיע קרקעות מהמושב לטובת שכונת אושיות ברחובות

עשרות חקלאי כפר ביל"ו השתתפו היום (שלישי) בהפגנה נגד תכנית עיריית רחובות להפקיע 200 דונם של אדמות חקלאיות למטרת תכנית פינוי ובינוי של שכונת אושיות. תושבי הכפר: "לא נוותר על האדמות שלנו ונלחם עליהן עד הסוף". בישיבה שנערכה בלשכת ראש העיר הציע רחמים מלול שנציגי הוועדה לתכנון ובניה ונציגי המושב ינסו למצוא פתרון כך שהאדמות יילקחו ממקום אחר

פורסם בתאריך: 10.4.18 20:27

-->

היום (שלישי) נערך בכפר ביל"ו סיור בהשתתפות נציגי הוועדה לתכנון ובניה של עיריית רחובות ונציגי הוועדה הגאוגרפית. עשרות חקלאים, ביניהם ותיקי המושב, בני נוער וילדים הפגינו נגד התכנית שהגישה הוועדה לתכנון ובניה של עיריית רחובות להפקעת 200 דונם של אדמות חקלאיות למטרת פינוי ובינוי של שכונת אושיות.

עו"ד רן שדה, יו"ר המזכירות החקלאית: "כל האדמות שמועמדות להפקעה הן אדמות חקלאיות פעילות ומעובדות על ידי חקלאי המושב. הפקעה שלהן תחסל פרנסה של משפחות ותפגע בענף הייצוא החקלאי של ישראל".

במהלך הסיור בחנו חברי הוועדה הגאוגרפית את השטח לאור השאלות המרכזיות, האם אכן השטח מעובד חקלאית ועד כמה הוא קרוב לבתי המגורים של הכפר. מדובר בוועדה מטעם משרד הפנים והיא זו שתמליץ האם ישנה הצדקה להפקיע את האדמות. חקלאי המושב הציגו בפני נציגי משרד הפנים את הפעילות החקלאית הענפה שמתבצעת בשטח, הכוללת גידולי זיתים, אבוקדו, פסיפלורה, אננס ועוד.

דן זכות, אחד החקלאים: "רק בשנה שעברה ייצאנו כ-80 טון פיטאיה מזן ייחודי. יוסי צפריר, אגרונום מוותיקי המושב, פיתח כאן באדמות אלו זן ייחודי מהכלאה של שני זנים. הפיטאיה שפיתחנו כאן היא בעלת צבע יפה וטעם נפלא והיא ייחודית בעולם כולו, ותוצרת כחול לבן 100 אחוז".

מה יקרה אם יפקיעו את אדמות הגידול והפיתוח שלכם?

"עבודה של עשרות שנים של יצירה וזיעה תרד לטמיון. לא רק שאנו זקוקים לשטחים הללו, אנו זקוקים אף לשטחים נוספים. אנחנו לא רק מפתחים זנים, אנו גם מפתחים ובונים את המכשור והאמצעים במה ידינו, כמו מכונה לסחיטת פסיפלורה".

דן זכות

דן זכות

 

לשאלה האם ההתרשמות היא שהשטחים המיועדים להפקעה אכן מעובדים, ענתה רות יוסף יו"ר הוועדה הגאוגרפית: "אין כאן שאלה של התרשמות. אני רואה שהשטחים מעובדים ופעילים חקלאית".

האם עובדה זו תילקח בחשבון בשיקולי המלצות הוועדה? יוסף, משיבה: "כמובן. כל מה שאנו רואים ובוחנים נלקח בחשבון. אנחנו לא יושבים בחדר סגור בחושך ומגבשים המלצות".

כך או כך החקלאים חוששים כי המושב עומד בסכנת הכחדה. לאחרונה אותה הוועדה המליצה על הפקעה של כ-700 דונם שטחים חקלאים לטובת קרית עקרון

"אם יופקעו 200 הדונם הנוספים המושב למעשה יעלם", אומרים התושבים. "עד מהרה כפר ביל"ו יהפוך לחלק מרחובות או מקרית עקרון. זה קרה כבר למושבים אחרים בארץ. אנחנו לא נוותר על האדמות שלנו ונלחם עליהן עד הסוף".

בני נוער בהפגנה בכפר ביל"ו

בני נוער בהפגנה בכפר ביל"ו

 

ההפגנה בכפר ביל"ו

ההפגנה בכפר ביל"ו

 

יש לציין כי לפני היציאה לסיור נערכה פגישה בלשכת ראש העיר רחובות, רחמים מלול, בהשתתפות נציגי הוועדה הגאוגרפית של משרד הפנים והיו"ר רות יוסף, נציגי ועדת תכנון ובניה בראשות מלול וכ-30 מתושבי הכפר. במהלך הישיבה טען אלכס קוצר: "אין הצדקה להפקעת קרקעות הכפר. אפשר להשתמש בקרקעות הקיימות בשכונת אושיות עצמה ובקרקעות אחרות שזמינות לעירייה".

מנחם קפלן הוסיף: "אתם מחסלים אותנו בשביל להציל אחרים, אבל אין צורך. אפשר לעזור לשכונת אושיות גם בלי להרוג אותנו".

יו"ר הוועדה הגיאוגרפית העלתה נקודה מהותית בפני הוועדה לתכנון ובנייה, לפיה כיום במסגרת המדיניות הממשלתית של פינו בינוי אין צורך שהאדמות יהיו צמודות לשכונה המתחדשת ואפשר בהחלט שימצאו במקום אחר. לנוכח דבריה וטענותיהם של התושבים, הציע רחמים מלול כי נציגי הוועדה לתכנון ובנייה ונציגי המושב ינסו למצוא פתרון כך שהאדמות יילקחו לאו דווקא מהמושב, כך שכפר ביל"ו ייפגע כמה שפחות. על כך הגיבו המושבניקים: "אנו מעריכים את שיקול הדעת ואת הרגישות שמגלה ראש העיר".

הישיבה בהשתתפות רחמים מלול, רות יוסף, נציגי ועדת תכנון ובניה של עיריית רחובות וחקלאי כפר ביל"ו

הישיבה בהשתתפות רחמים מלול, רות יוסף, נציגי ועדת תכנון ובניה של עיריית רחובות וחקלאי כפר ביל"ו

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מלאך

    בע"ה רחובות יקר מאד בדירות כמעט כמו כפר סבא חולמים להיות כפר סבא חינוך ועסקים ואחר אבל מחירי הדירות החדשות ברחובות בשמיים יקר בלי שום סיבה, זה לא תל אביב ולא הרצליה רק לא חכמים קונים ביקר, יש לי רשיון תיווך נדל"ן , יודע מה זה מציאה נדל"ן ומה יקר

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר