פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר (צילום: Emilio Morenatti, אי־פי)
פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר (צילום: Emilio Morenatti, אי־פי)

"לא הייתי מבטל או דוחה נסיעות לחו"ל, בדיוק כפי שציפינו מתיירים שיגיעו לישראל בתקופה של הפיגועים הגדולים"

הפרלמנט תוהה האם בעקבות גל הפיגועים ברחבי העולם יש לשקול לוותר בקיץ הקרוב על טיול בחו"ל

פורסם בתאריך: 21.6.17 12:52

-->

דן חממי

את אותה השאלה שואלים באירופה ובארצות הברית אנשים המעוניינים לבוא למדינת ישראל כתיירים. אין ספק שבארצות ספציפיות כמו טורקיה, צרפת ובלגיה, שהטרור מכה בהן בזמן האחרון, אין מקום לבקר כרגע. רק אדגיש שעם ישראל אינו נרתע משום איום של פיגועי טרור, מאחר ומדינת ישראל מיום היווסדה נלחמת יום יום בטרור האסלאמי.

דן חממי

דן חממי

 

עזרא בסון

ישראלים רבים טסים לחו"ל כמה פעמים בשנה בעקבות "פתיחת השמים" ומחירי לואו קוסט. עד לפני מספר שנים טיול בחו"ל היה דבר בטוח, כאשר השהות בארץ הייתה נחשבת למסוכנת יותר. בשנתיים האחרונות המצב הביטחוני באירופה בפרט ובעולם בכלל השתנה לרעה. מניסיוני כמטייל, לא הייתי מבטל או דוחה נסיעות לחו"ל, בדיוק כפי שציפינו מתיירים שיגיעו לישראל בתקופה של הפיגועים הגדולים. באותה מידה לדעתי אנחנו צריכים לטייל במדינות שהיו בהן פיגועים. הטרור לא יכניע אנשים. פשוט צריך לחשוב קצת יותר ולהיות ערניים. טיסה נעימה.

עזרא בסון

עזרא בסון

 

אילנה עמרמי ירימי

לצערי ולצער רבים בארץ ובעולם הפיגועים כבר אינם גל חולף, אלא גל ששוטף את העולם ושיהפוך כנראה לצונמי קבוע במידה ולא יטפלו בו במשותף. אנו הישראלים, כעם עקשן וגאה, הורגלנו לחיות מפיגוע לפיגוע, מה שהפך לדבר שבשגרה. אינני חושבת שזה ישפיע על היציאה שלנו לחו"ל והלחץ בנמל התעופה מעיד על כך, אך יש להניח שנחשוב פעמיים אם לצרף לטיול ילדים. אי אפשר לדבר בהכללה וברור שמן הסתם כל אחד ושיקוליו. באשר לי אישית, ובנימה הומוריסטית, "מה טובו אוהליך יעקב, משכנותייך ונופייך ישראל היפה והאהובה".

 

אילנה עמרמי ירימי

אילנה עמרמי ירימי

 

שירה אברהמי

חופשת הקיץ הגיעה ורוב האנשים מחליטים לטוס לחו"ל, אבל אי אפשר להתעלם מארגוני האסלאם הקיצוני, אירגוני חיות אדם, צמאי דם שנלחמים במאמינים בדתות אחרות. כן, הערכים בעולם השתנו ומי שמכתיב לנו את החיים זה האסלאם הקיצוני שהופך את כל העולם לכר פורה למתקפות טרור, להרג ולאבל. הם חסרי כבוד לאדם ולחירותו וחסרי כבוד ללאומים אחרים. מנהיגי העולם וראשי המדינות פשוט צריכים לפקוח עיניים ולהבין שבאסלאם צריך לטפל עד היסוד. עצם קיומם של ארגוני טרור שכאלה מהווה סכנה לאנושות. אני לא אסכים ולא ארשה שחיי וחיי משפחתי יהיו תלויים בחיות האדם האלה, ולכן לא אטייל בשלב זה בחו"ל. פה, במדינה שלי, ישנם אתרים יפים ומיוחדים, אתרים קדושים והיסטוריים שתקופת חיים שלמה לא תספיק כדי לבקר בכולם. אבחר לתור במדינה היפה שלי, לספר עליה וליהנות ממנה, וכאשר העולם "יתנקה" מסכנת האסלאם הקיצוני אשמח לטייל בו.

שירה אברהמי

שירה אברהמי

 

דני מרשה

אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך את החיים כבשגרה ולא צריכים לפחד כלל. כמובן שיחד עם זאת עלינו להיות זהירים ולפקוח את העיניים בכל מקום שאליו אנו מגיעים, ובכל רגע.

דני מרשה

דני מרשה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר