הטרדה מינית (צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE)
צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

"כגבר אני בוש ונכלם מהתנהגותם של גברים"

בעקבות גל התלונות על הטרדות מיניות ברחבי הארץ, חברי הפרלמנט חושבים שיש לשנות את חוקי ההתיישנות, אך במקביל גם לאסור על פרסום שמות התוקפים באופן גורף עד להגשת כתבי אישום

פורסם בתאריך: 7.12.17 06:17

-->

דן חממי, פעיל חברתי מרחובות

דן חממי

דן חממי

 

אי אפשר להתעלם מגל התלונות בנוגע להטרדות מיניות וחייבים להבין שאין לאף אחד זכות לפגוע בגוף או בנפש האישה. במקרים רבים מדובר בהטרדות מיניות מלפני 30 ו-40 שנים, וציבור גדול חושב שיש לשנות את חוקי ההתיישנות. נשים שהוטרדו מינית נשאו במשך כל השנים צלקות שלעולם לא הגלידו, ועצם החשיפה מהווה בעבורן משא קשה מנשוא. יחד עם זאת, חייבים להימנע מכל שיימינג בערוצי החדשות וברשתות החברתיות על ידי גילוי שמם של החשודים עד להגשת כתבי אישום.

 

עזרא בסון, עצמאי מרחובות

עזרא בסון

עזרא בסון

 

כגבר אני בוש ונכלם מהתנהגותם של גברים. אף פעם לא הרגשתי בנוח כשראיתי גברים "זורקים" הערות למלצרית, לדוגמה. יחד עם זאת, המצב כרגע מזכיר צייד מכשפות אובססיבי, שבו גבר שנחשד בהטרדה מינית מועלה על הגרדום ומתחיל נגדו לינץ' תקשורתי בלי שהוכחה אשמתו. אין יותר בתי משפט? ברגע שהשם מוזכר במדיה הופך אותו אדם ללעג ולקלס. מי מינה את התקשורת כשופטת בישראל? מה קרה לחפותו של אדם עד שהוכחה אשמתו? איפה שלטונות החוק שנותנים יד להכפשת שמו של אדם שלא הוכחה אשמתו בבית משפט? אני מצפה מכל גבר שהואשם לחינם לתבוע את המדיה שפרסמה את שמו בתביעת ענק, כולל את אותה גברת שהאשימה אותו בהטרדה מינית. במקביל, אם גבר הואשם בבית משפט הייתי מצפה לעונש הרתעתי. אגב, יש בי גם חשש שגברים יחששו מנשים, אבל זה כבר נושא אחר.

 

שירה אברהמי, גננת מרחובות

שירה אברהמי

שירה אברהמי

 

הגשת תלונה על הטרדה מינית מצריכה תעצומות נפשיות גדולות, שגורמות לקורבן לעורר מחדש חוויה קשה ומכאיבה. דעתי היא חד משמעית ואינה משתמעת לשתי פנים: יש לבטל את חוק ההתיישנות כדי שלכל אשה ולכל גבר שהותקפו במהלך חייהם תעמוד תמיד הזכות לעמוד מול התוקפים שלהם בבית המשפט. על התוקפים לדעת שאין באפשרותם לצאת נקיים אחרי כמה שנים, רק משום שהעבירה שביצעו "פגה תוקף". יחד עם זאת, יש לשמור על פרטיו האישיים של כל חשוד חסויים עד להגשת כתב אישום. לעיתים נחשדים אנשים שכלל לא ביצעו את העבירות ופרסום שמם לפני הגשת כתב האישום גורם להם לנזק עצום.

 

דובי סלע, מדריך טיולים מרחובות

דובי סלע

דובי סלע

 

אישה שהותקפה מינית שומרת את הטראומה בתוך עצמה. ברב המקרים תפתח את סגור ליבה לאחר שנים רבות. ככל שהמותקפת צעירה יותר – תשמור את הסוד הנורא במשך שנים רבות יותר, ומכאן שחוק ההתיישנות עושה להן עוול ומשחרר את התוקפים מאחריות למעשיהם הנאלחים. לכן, בנושא עבירות המין, יש לבטל לחלוטין את חוק ההתיישנות. בנוגע לפרסום שמות התוקפים, יש להמתין עד להגשת כתב האישום. זאת מאחר ואנו עדים להגשת תלונות סרק מתוך נקמנות או סגירת חשבון. אם נפרסם את פרטי התוקף מיד לאחר הגשת התלונה ולאחר מכן לא ימצא כל בסיס להגשת כתב האישום – יצאנו מכתימים שמו של אדם ללא עוול בכפו. אות קין לא יוסר מעל מצחו גם אם כתבה זניחה בשולי העיתון תפרסם את ניקיון כפיו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר