הפגנה נגד מחירי הקייטנות ברחובות (צילום: ארז שרווינטר)
הפגנה נגד מחירי הקייטנות ברחובות (צילום: ארז שרווינטר)

"אנחנו נדרשים לשלם אלפי שקלים על הזכות ללכת לעבוד בחודשי הקיץ"

בהמשך למחאת הקייטנות מהקיץ שעבר, הפרלמנט עונה על השאלה: האם אתם מרגישים שהשנה מחירי הקייטנות נוחים יותר?

פורסם בתאריך: 11.6.17 13:11

-->

 

עזרא בסון

חופשת הקיץ הגיעה ואיתה ההתלבטות לאיזו קייטנה לשלוח את הילדים. בכל שנה אותו הסיפור ובכל שנה נשמעות אותן התלונות: מחירי הקייטנה גבוהים, מה עושים עם הילדים, איך נשלם עבור כולם, ועוד. אותו סיפור כבר 40 שנה. אולי הגיע הזמן שהמדינה או העירייה יחויבו ביצירת מסגרות חינוכיות ומעשירות לחצי מימי הקיץ החמים. במסגרת זו ימשיך הילד את המסגרת החינוכית ובמקום חודשיים של חופש ההורים ייאלצו להתמודד רק עם חודש אחד. במידה והמדינה תיצור מסגרות כאלה במחירי עלות, כל המשק יזכה. ההורים יהיו רגועים ותפוקתם בעבודה תעלה, והילדים יהיו במסגרות מעשירות.win win . עכשיו רק נשאר שמישהו יחליט לעשות את זה וגם ידאג שזה יתבצע.

עזרא בסון

עזרא בסון

 

דן חממי

בשנה שעברה יצאו ההורים לילדים הצעירים בהפגנות על מחירי הקייטנות. בחודש פברואר נודע לנו שוועדת  השרים אישרה את הצעת החוק של חבר הכנסת דוד אמסלם, אשר תטיל על הרשויות המקומיות את החובה לפקח על מחירי הקייטנות שהן מפעילות. המחירים בשנה הנוכחית ינועו בין 800-1,000 שקלים ולדעתי אין כל הצדקה לכך שרשויות מקומיות יגבו סכומים גבוהים מזה. עד עתה מחירי הקייטנות הגיעו גם ליותר מ-2,000 שקלים לחודש, כשהעלות הזו באה על חשבון ההורים. כמובן שמדובר על תופעה כלל ארצית ולא רק מקומית, לפיה ההורים נדרשים לשלם אלפי שקלים על הזכות ללכת לעבוד בחודשי הקיץ.

דן חממי

דן חממי

 

שירה אברהמי

כל השנים אנו ההורים נאבקנו במחירים המופקעים שגובות הקייטנות העירוניות. ההורים "שבויים" בידיהם מאחר וילדינו צריכים להיות במסגרת מסוימת כדי שאנו נוכל גם לעבוד. בעיניי אין הצדקה לכך שהרשויות המקומיות גובות סכומים הגבוהים מ-2,000 שקלים לחודש עבור קייטנה. הרי גם כך ההוצאות שלנו כהורים בחופש הגדול כל כך גבוהות, שזה מקומם. נוצר מצב שאנחנו נדרשים לשלם אלפי שקלים על הזכות ללכת לעבוד בחודשי הקיץ. עלות קייטנה לילד שנעה בין 800-1,000 שקלים נראית סבירה בעיניי. אמנם זה לא זול בעבורי, שכן יש לי שלושה ילדים, אבל יחד עם זאת המחיר הופחת בכמעט 50 אחוז לעומת שנים עברו. הייתי שמחה אם היו מוזילים עוד את עלות הקייטנה, כי יש משפחות מרובות ילדים שגם זכותם ליהנות מהקייטנות.

שירה אברהמי

שירה אברהמי

 

 

שלמה כהן

המחאה החברתית בנושא מחירי הקייטנות מהקיץ שעבר תרמה במעט לירידה בסכומים אותם נדרשים ההורים לשם עבור "זכותם ללכת לעבודה בחודשי הקיץ". יחד עם זאת, המחירים עדיין גבוהים לחלק נכבד מהאוכלוסייה ולא כל הורה יכול להרשות לעצמו מבחינה כלכלית לרשום את ילדיו לקייטנות. יש למצוא את הדרך להוזיל את העלויות באמצעות הקצאת תקציבים נוספים וסבסוד גדול יותר לנושא על ידי המדינה, תוך קביעת תקרת גג למחירי הקייטנות על פי קריטריונים קבועים ותקנים אחידים בהתאם למסגרת ואופי הפעילות בהן. אצלנו בקרית עקרון קיימת זאת השנה השנייה ברציפות, בסבסוד משותף עם משרד החינוך, תכנית להארכת שנת הלימודים במהלך חודש יולי, במסגרת יום לימודים ארוך לילדי בתי הספר עד כיתה ה'. בנוסף נעשתה פעילות קדחתנית של המועצה המקומית והמתנ"ס ביישוב להוזלה משמעותית של המחירים, ותושבים שמוגדרים על ידי הממשלה כתושבי פריפריה חברתית זוכים להנחה נוספת מהמדינה בשיעור של עד 300 שקלים. כמו כן, תושבים הזכאים להנחות בארנונה זכאים גם להנחה במחירי הקייטנות בשיעור של עד 600 שקלים.

שלמה כהן

שלמה כהן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר