נעלי ספורט (צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE)
צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

חקירת הגניבות הובילה לגילוי מפתיע

כחוקר פרטי אני נחשף לסיטואציות שונות ומשונות וכמעט שאיני מופתע, אבל החקירה שאספר עליה היום הצליחה להפתיע אפילו אותי ולהביא לתפיסת שתי ציפורים במכה אחת

פורסם בתאריך: 13.10.17 08:07

-->

דורון התקשר אלי והציג את עצמו כבעלים של חנות מוצרי ספורט מצליחה בראשון לציון. "גל, קיבלתי המלצה חמה ולכן אני פונה אליך, אני צריך את עזרתך." קבענו להיפגש בבית קפה קטן ומרוחק מחנות מוצרי הספורט, שם שיתף אותי דורון בכך שהוא חושד שאחד מהעובדים בחנות גונב סחורה.

"אחי ואני יחד בעסק הזה מאז שהיינו בני עשרים. מאז שפתחנו את החנות הקמנו משפחות, בנינו את עצמנו, אנחנו כבר בני ארבעים פלוס ומעולם לא היה ביננו ויכוח על רקע מקצועי. החנות מאוד מצליחה והיא מנוהלת ברובה על ידי בני משפחה. אני אחראי על הכספים והניהול השוטף, אחי אבירם אחראי על הרכש והמלאי, ואשתי סיגל אחראית על השיווק, קשרי הלקוחות וניהול הצוות. הבן של אחי, יניב, עובד בחנות כמוכר וגם הבת הגדולה שלי, עדי. אני מאוד חושש שאגלה שאחד מבני המשפחה שלי גונב מהעסק.

"בחודשים האחרונים שמתי לב שיש חוסרים גדולים של מלאי. ערכתי ספירת מלאי וספירה חוזרת ואין לי ספק שהחוסרים הללו לא מקריים. גל, אני בטוח שמישהו גונב אבל אין לי מושג מי. אני רוצה שתחקור ותספר לי כל מה שאתה יכול על מה שקורה בעסק שלי".

ערכתי עם דורון שיחה בכדי ללמוד את צורת העבודה בחנות. לאחר מכן החלטנו על הצבת מצלמות סמויות בכמה נקודות עיקריות – מעל הקופות, בכניסה הראשית, במחסן וביציאה ממנו, ובכניסה לתאי המדידה.

כבר באותו הלילה, לאחר סגירת החנות ולאחר שאחרון העובדים עזב את המקום, הגעתי עם הצוות שלי והתקנתי מצלמות נסתרות ברחבי החנות. הצבנו את המצלמות בנקודות שסוכמו מראש ועזבנו את המקום מבלי להשאיר זכר לפעילות שלנו שם.

לאחר שלושה ימים בהם צפיתי בצילומי הווידאו שזרמו מהחנות בשידור חי הבחנתי בפעילות חשודה. זיהיתי את אחד המוכרים, אלון, אורז כמה זוגות נעליים, מכנסי ריצה של מותג נחשב וכמה מוצרים נוספים בתוך תיק ספורט גדול שהחזיק במחסן. היה ברור שמדובר בסחורה חדשה. בהמשך הסרטון נראה אותו עובד כאשר הוא שם את התיק על גבו, מחתים כרטיס יציאה ועוזב את החנות. החלטתי להמשיך במעקב עוד יום נוסף לפני שאשתף את דורון בממצאים, כדי לבחון אם יש עובדים נוספים שנהגים לקחת סחורה מהחנות.

למחרת בחנתי שוב את צילומי הווידאו. אלון הגיע למשמרת בוקר ולקראת סיומה נראה שהוא מניח על כתפו מספר פריטים והולך לכיוון המחסן. זיהיתי אותו מכניס את הפריטים לתיק הספורט שלו שוב וזו הייתה מבחינתי הוכחה לכך שלא היה מדובר במקרה חד פעמי. המשכתי לצפות בו וראיתי שהוא יוצא מהחנות. כאשר התכוננתי להתקשר לדורון ולקבוע פגישה בכדי להראות לו את הממצאים, הבחנתי בפעילות חשודה באזור המחסן. אבירם, אחיו של דורון, נכנס אל המחסן והמתין שם מספר דקות ללא מעש. אחריו נכנסה סיגל, אשתו של דורון, נעלה אחריה את דלת המחסן והשניים החלו להתנשק ולהתחבק בלהט.

בחנתי את הצילומים לאורך כל אותם שלושה ימים. הבנתי שתפסתי את הגנב שנראה לוקח סחורה בשווי מאות שקלים בכל יום, אבל יותר מזה – חשפתי רומן בין אבירם וסיגל, רומן שדורון אפילו לא חשד בקיומו. את הפגישה הבאה שלי עם דורון קבעתי באותו בית הקפה והנחתי לפניו שני התקני אחסון ומחשב נייד.

"דורון, תפסתי את הגנב. כאן יש הוכחות לכך שאחד העובדים שלך גונב סחורה מהחנות באופן שיטתי, אבל במהלך החקירה גיליתי פרט מידע נוסף שאינו קשור לגניבה, אך הוא נוגע למשפחה שלך". הראיתי לדורון את הסרטון בו נראים אשתו ואחיו בסיטואציה אינטימית. הוא חייך ואמר: "גל, אני רוצה שתגיע לפגישה בחנות שלי מחר ב-10:00".

בפגישה נכחו דורון, אבירם וסיגל. דורון פתח ואמר: "אני רוצה לשתף אתכם במשהו שקרה. תכירו את גל, הוא חוקר פרטי. הזמנתי אותו כדי שיבדוק האם מתבצעת גניבה מהחנות לאור הממצאים החשודים בספירת המלאי. לבקשתי, הוא התקין מצלמות נסתרות בחנות ונחשו מה – תפסנו את הגנב".

סיגל ואבירם נעו בחוסר נוחות בכיסאותיהם ונמנעו מלהביט זה בזה. "אבל", הוא המשיך, "זה לא הדבר היחיד שגל חשף. יש משהו שאתם רוצים לספר לי לפני שאקרין את הסרטונים?" אבירם וסיגל נראו נבוכים ולא אמרו מילה. לאחר מספר שניות סיגל קמה בבכי ועזבה את החדר.

ימים ספורים אחר כך סיפר לי דורון שהיחסים בינו ובין אשתו מעורערים מזה זמן רב, אך הוא התלבט רבות אם לפרק את המשפחה. לאחר שצפה בצילומים החליט לסיים את היחסים והגיש בקשה לגירושין. הוא גם הציע לאבירם לקנות את חלקו בחנות ובתמורה לכך הוא יעזוב את העסק.

"אני מודה לך גל. הזמנתי אותך בעניין אחד ויצא שעזרת לי מאוד בעניין אחר. מבחינתי תפסנו שתי ציפורים במכה אחת".

 

הכותב הוא חוקר פרטי והסיטואציות המוצגות כאן אמיתיות לחלוטין. בכדי לשמור על פרטיות ודיסקרטיות, שונו הפרטים המזהים של המעורבים.

גל – חוקר פרטי. נייד: 050-5924411. מייל: [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר