בשר
צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

סמנכ"ל בכיר בחברה קמעונאית גדולה פנה אלי וביקש להיפגש. "יש חשד לגניבה בסניף שלנו"

פעמים רבות אני מתבקש לנהל חקירות עבור מעסיקים, חברות ומפעלים שיש להם חשד לגניבות ומעילות מצד העובדים

פורסם בתאריך: 1.10.17 07:07

-->

פעמים רבות אני מתבקש לנהל חקירות עבור מעסיקים, חברות ומפעלים שיש להם חשד לגניבות ומעילות מצד העובדים. הם זקוקים לחקירה מקצועית בכדי לאסוף ראיות והוכחות לפני הגשת תלונה במשטרה.

שמואל, סמנכ"ל בכיר בחברה קמעונאית גדולה, פנה אלי וביקש להיפגש. "יש חשד לגניבה בסניף שלנו בבאר שבע. ישנו חוסר התאמה בין כמויות הבשר שיוצאות מהסניף לבין הכמויות שנמכרות בקופה וההכנסות של המחלקה". הוא הסביר שלא מדובר בכמות שיכולה להיחשב כפחת טבעי. "אני מתלבט אם לערב את מנהל הסניף, אין לי דרך לדעת אם הוא שותף לעניין. גל, אני רוצה לדעת איך אתה מתכוון להתמודד עם החקירה הזו ולספק הסבר לחוסרים, אבל גם הוכחות חותכות שניתן לגשת איתן למשטרה".

הבנתי מיד שמדובר בחוסרים גדולים ושהוכחה לגניבה עצמה לא תספיק. אצטרך לספק גם רקע והסבר למתרחש. "שמואל, אני מתכוון לנהל את החקירה בכמה שלבים. אתחיל בבדיקה סמויה בסניף, אמשיך בהתקנת מצלמות סמויות בכמה נקודות בסניף ובהתאם לממצאים אנהל מעקב וחקירה שתוביל אותנו לכל הנוגעים בדבר". קיבלתי משמואל רשימה של צוות החנות ובתוכה צוות של מחלקת הבשר. נערכתי לביצוע חקירה בסניף כבר למחרת.

פתחתי את הבוקר בביקור בסניף לצורך חקירה ראשונית. ערכתי סיור בסניף, חמוש בעגלת קניות. התרשמתי ממבנה הסניף, איתרתי את הכניסות והיציאות, את מיקומה של מחלקת הבשר וכמובן שביצעתי רכישה של בשר טרי. כבר באותו הלילה, שעות ספורות אחרי סגירת החנות, הגעתי יחד עם הקב"ט ואיש המצלמות שלי לצורך התקנת מצלמות סמויות. הצבנו את המצלמות בכמה נקודות חשובות: בעמדת החתמת כרטיסי הנוכחות, במחלקת הבשר, במחסן האחורי וגם בכל דלת כניסה ויציאה בסניף. עבודות ההתקנה הסתיימו לפנות בוקר, הרבה לפני שהעובד הראשון הגיע לסניף.

בשר צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

 

המצלמות שהותקנו סיפקו צילום וידאו בזמן אמת ששודר ישירות אל המחשב שלי ואל הטלפון הנייד. כבר באותו היום בחנתי את צילומי הווידאו ואיתרתי פעילות חשודה. דני אברהם, עובד ממחלקת הבשר, נצפה כשהוא אורז בשר בארגזי קירור ומניח אותם על עגלת משא. שעה קלה לאחר מכן נראה חיים דרורי, עובד נוסף שאינו שייך למחלקה, אוסף את העגלה והולך איתה לעבר מחסן הירקות, שם העביר את הארגזים לבחור שהמתין לו. הם העמיסו יחד את הארגזים לרכב מסוג סיטרואן שצולם באיכות גבוהה במצלמות שהתקנתי. לא זיהיתי את הבחור כחלק מצוות הסניף.

השלב הראשון של החקירה הושלם – אנחנו יודעים בוודאות שיש סחורה שיוצאת מהסניף ללא תשלום, ובדרך שאינה חוקית. אך עדיין לא ברור לנו מי הבחור ברכב המסחרי, מה נעשה בסחורה, מה היקף התרמית ומה התמורה שדני וחיים מקבלים עבור ה"שירות" שהם מבצעים.

לצורך המשך החקירה נערכתי לבצע מעקב אחר הרכב המסחרי. בדיקה קצרה העלתה את פרטי בעלת הרכב – אהובה דרורי. המתנתי מול חניית הספקים וכל אותו הזמן צפיתי במרחש בתוך הסניף במכשיר הטלפון הנייד שלי. בשעה 12:00 ראיתי את דני מכין את הסחורה על העגלה ודקות ספורות אחר כך ראיתי את חיים לוקח את העגלה ויוצא מהסניף. הסיטרואן הלבנה כבר חיכתה לו בחוץ, הבחור יצא לקראתו והם העמיסו את הסחורה ונסעו יחד. זו הייתה נסיעה קצרה שארכה מספר דקות והסתיימה למרבה ההפתעה, או שלא, מול האטליז השכונתי.

צילמתי את חיים והבחור הנוסף נכנסים אל הסניף כשארגזי הקירור בידיהם. המתנתי דקה ונכנסתי אחריהם. "אנחנו עושים על האש הערב, על מה אתה ממליץ?", שאלתי את חיים. חיים הסתכל עלי וחייך. "יש אחלה סטייקים, הגיעו עכשיו. אלון, תקרא לאמא שתיתן לבחור הזה שירות!". אהובה, אמו של חיים, ארזה עבורי את הסטייקים הטריים "שהגיעו ממש עכשיו" וגבתה עבורם תשלום, וכל אותו הזמן צילמתי אותה במצלמה הנסתרת שנשאתי עלי.

הגשתי את הראיות לשמואל בפגישה שקבענו למחרת. מיותר לציין שהוא היה מרוצה מאוד מהתוצאות. העובד דני אברהם הודה בחקירתו וסיפר ששיתף פעלה עם חיים ואחיו, אלון, תמורת 30 אחוז מהרווחים. עוד באותו היום הוגשה נגד השניים תלונה במשטרה.

 

הכותב הוא חוקר פרטי והסיטואציות המוצגות כאן אמיתיות לחלוטין. בכדי לשמור על פרטיות ודיסקרטיות, שונו הפרטים המזהים של המעורבים.

גל – חוקר פרטי. נייד: 050-5924411. מייל: [email protected]

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר