רחמים מלול בפתיחת שנת הלימודים
רחמים מלול בפתיחת שנת הלימודים

"גם אם נעשות שגיאות, ישנה אוזן קשבת לתלונות הציבור ולתיקון המעוות"

שנת הלימודים נפתחה בסוף השבוע שעבר והפרלמנט המקומי מרוצה ברובו ממערכת החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 7.9.17 08:23

-->

 

דובי סלע, מדריך טיולים מרחובות

דובי סלע

דובי סלע

 

כאיש חינוך לשעבר (אולפנת אמי"ת "הלל" – רחובות), אני יכול להעיד ממקור ראשון על תפקודה המעולה של מחלקת החינוך ברחובות. זוהר בלום העומד בראש המערכת והעובדים המסורים עושים לילות כימים, במיוחד בימי חופשת הקיץ, על מנת לפתוח את שנת הלימודים ללא תקלות. גם אם נעשות שגיאות, ישנה אוזן קשבת לתלונות הציבור ולתיקון המעוות. אני שומע לעתים תלונות בנושא, אך רובן ככולן אינטרסנטיות. ישנם בתי ספר בעירנו המובילים באופן קבוע בהישגיהם הארציים למרות קשיי האינטגרציה. התברכנו במנהלים ומורים מסורים העושים עבודת קודש של ממש יחד עם מערכת החינוך העירונית. לטעמי, הם אינם זוכים על כך להערכה מספקת מצד הציבור, שברובו מודד את הצלחתם בעיניים צרות על פי הצלחתו של ילדם הפרטי.

 

דן חממי, יועץ נדל"ן מרחובות

דן חממי

דן חממי

 

מערכת החינוך בעיר רחובות היא אחת מהטובות בארץ, אם לא הכי טובה. יש לנו את זהר בלום, סגן ראש העיר שנושא את תיק החינוך ועושה עבודה למופת. כמובן שהכל נעשה בתמיכתו המלאה של ראש העיר רחמים מלול, ואין ספק שאגף החינוך על מנהליו ועובדיו עושה ככל שביכולתו כדי לשפר את מערכת הקליטה במוסדות החינוך ולתת מוטיבציה לרמת חינוך גבוהה יותר. לנוער הרחובותי אני מאחל לרגל פתיחת שנת הלימודים הצלחה.

 

עזרא בסון, עצמאי מרחובות

עזרא בסון

עזרא בסון

 

החינוך ברחובות נחשב לאיכותי. אם נקרא את הדו"ח של משרד החינוך נגלה שבתי הספר ברחובות נמצאים גבוהה במדדי משרד החינוך כמו מבחני מיצ"ב או בגרויות. הבעיה לדעתי היא לא בבתי הספר ברחובות או כל בית ספר אחר. הבעיה היא במערכת החינוך עצמה שלא השתנתה ב-100 השנים האחרונות. צורת הלימוד האחידה שבה ילד יושב שש שעות בכיתה איננה מתאימה לכל הילדים. אלו שלא יכולים ומסוגלים לשבת, מלעיטים אותם בריטלין כדי שהמורה תוכל "ללמד". בתי הספר מזמן פשטו את הרגל ולא מתאימים יותר לדור האינטרנט. הגיע הזמן לשינוי כי חוץ מלעשות בייביסיטר לילדינו ולהכין אותם לקבלת ציונים, לא נעשה שם הרבה. זו לא הדרך שילדינו צריכים לקבל חינוך. אולי צריך לחשוב מחוץ לקופסא ולבנות מערך של בתי ספר פרטיים, עם כל ההסתייגויות שתהיינה מארגוני המורים וההסתדרות. צריך להשקיע פחות בציונים ויותר בחוויית הלמידה. ככה נבנה דור יצירתי.

 

שירה אברהמי, גננת מרחובות

שירה אברהמי

שירה אברהמי

 

רחובות, עיר המדע והתרבות, מיישמת את מטרותיה במערכת החינוך ומגשימה את חזונה. מערכת החינוך ברחובות דואגת לציוד מתאים ללמידה איכותית, פועלת לטובת התלמידים המצטיינים והמתקשים ומוצאת מענה ופתרון לכל תלמיד. באגף החינוך יש צוות שדואג לכל פרט ופרט בצורה דקדקנית ואנושית ואני בהחלט מרוצה ממערכת החינוך בעיר. רק דבר אחד נוסף הייתי רוצה: הוזלת המחירים של הצהרונים. יש לי שלושה ילדים שלומדים בבית ספר והמחיר לשלושתם הוא פשוט אסטרונומי. ידוע לי שהשנה אין דמי רישום ויש הנחה, אבל היא מזערית כאשר מדובר בשלושה ילדים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר