גם המדפים בסופר מושפעים מהקורונה
גם המדפים בסופר מושפעים מהקורונה

"על רקע החרדה מהקורונה, שלושה דברים עזרו לי בשבוע החולף לשמור על קצת רווחה נפשית"

אתגר משמעותי וחשוב לא פחות משמירה על היגיינה ובריאות בזמן משבר הקורונה הוא שמירה על רווחה נפשית. יעל גוראון בטור על פחד, דוקים ואזני המן

פורסם בתאריך: 13.3.20 06:14

-->

"אין צורך בסיבות בשביל לפחד, מומו". אלו מילים שאף פעם לא שכחתי, כי מעולם לא שמעתי דבר כל כך נכון". (אמיל אז'אר, "כל החיים לפניו").

הקורנה היא אתגר קשה במיוחד. אני נשאבת לשצף הזה בערך פעם בשעה, מרגישה צורך דחוף להתעדכן ומתקשה לחמוק מהחרדה שמתעוררת עם כל גל פרסומים חדש. פחד ממשי ומתגבר למשפחה, לעצמנו ולמעגלים סביבנו, יחד עם חוסר ודאות לגבי משך ועומק המשבר. דאגה כלכלית מזדחלת, לצד צורך לטפל בילדים ובמבוגרים. כל אלה בתוספת אינטנסיבית של חדשות, סיפורים ומאמרים בכל ערוצי המדיה. תעשייה רוחשת של מידע מתעדכן ומטריד.

אתגר משמעותי בזמן הזה הוא שמירה על רווחה נפשית. זה אתגר מתמשך וחשוב לא פחות משמירה על היגיינה ובריאות. שלושה דברים עזרו לי בשבוע החולף לשמור על קצת רווחה נפשית. שלושתם קטנים יחסית, אבל מחוללי שמחה.

הראשון קרה כשהצעתי לבני הצעיר, הלל, לשחק במשהו שיבחר. כשהלך להביא משחק שמעתי אותו אומר לעצמו בשקט: "איזה כיף". הוא בן שמונה ובאמת זה כבר קורה מעט מדי. הוא בחר דוקים. חשבתי שזה ישעמם אותו, אבל בניגוד לכל הציפיות ממש נכנסנו לזה. החמרנו מאד את החוקים, כי דוקים זה מדרון חלקלק. החלטנו שגם אם דוק רק רועד, התור עובר הלאה. יש משהו מלהיב במשחקי ילדות, ובכלל כשהחוקים ברורים, זה עוזר מאד לשכוח את כל הכאוס מסביב. הלל אמר לי בסוף: "אמא זה היה דוק-רב נהדר", וחייך חיוך גדול.

משחק דוקים

משחק דוקים

 

הדבר השני שעשיתי היה לארגן את פינת היצירה והלימודים של הילדים. בדרך כלל אין לי שום כח או זמן לזה, אבל ידעתי שצפויים לנו לא מעט ימים בבית ואני מתכוונת להפעיל את הילדים. החלטתי להיפרד מכל מה שלא רלוונטי, שבור, ישן, או לא בשימוש. בתום שעה של עבודה פיניתי ארגז גדול למחסן, שקית לאשפה, ואבן אחת שירדה לי מהלב.

הדבר השלישי היה, בהחלטה של רגע, להכין דווקא בסוף פורים תבנית של אזני המן. מסתבר שיש בעולם היהודי גרסאות מגוונות של עוגיות ממולאות שמכינים במיוחד בפורים. ניסינו הפעם אזני המן פשוטות במילוי שוקולד ובמילוי תמרים ואגוזים. את המתכון מצאנו בספר שהילדים קיבלו לפני שנים בחוג בישול – גרסה מודרנית של "ילדים מבשלים". זה היה קל מאד, כל החומרים נמצאו בהישג יד ובתוך חצי שעה הבית התמלא בריח מתוק.

מאז אנחנו שותים בכל כמה שעות תה חם או קפה וגונבים איזו אוזן המן. את האחרונות נאכל מחר בבוקר, בשקט, רגע לפני שנפתח שוב חדשות.

אזני המן

אזני המן דווקא בסוף פורים

 

יעל גוראון, ילידת העיר רחובות – דור ראשון. אמא לשלושה. שועלת רחוב ותיקה. פעילה חברתית ומומחית בנושאים של חינוך, תרבות ועירוניות חדשה.

מייל להודעות ותגובות[email protected]

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר