דורין אטיאס באירוע המרכזי שהתקיים ברחובות לרגל יום האישה הבינלאומי ברחובות
דורין אטיאס באירוע המרכזי שהתקיים ברחובות לרגל יום האישה הבינלאומי ברחובות

"אם כבר בידור ביום האישה אז לעשות את זה ככה"

יעל גוראון הוזמנה לאירוע המרכזי שהתקיים ברחובות לרגל יום האישה הבינלאומי, והרגישה שהתוכן של הערב נע היטב בין קלילות וכובד, מודעות לאתגרים והוקרה להישגים: "הטעם הטוב של האירוע נוצר ונשמר בזכות שניים מהנאומים שנישאו בפתיחה והפכו אותו לאירוע פוליטי, ולא למופע בידור בלבד"

פורסם בתאריך: 6.3.20 06:25

-->

יום האישה הבינלאומי נולד לפני 110 שנים בארצות הברית. הוא החל כיום מחאה פוליטי, ובהמשך הוכרז על ידי האו"ם כיום לציון המאבק לזכויות נשים. לאורך השנים צוין בהפגנות ועצרות להעלאת המודעות למאבק לקידום שוויון זכויות נשים במרחב הציבורי, בעבודה ובבית. בשנים האחרונות הפך יום האישה לשבוע של בילוי ובידור: הרצאות וסדנאות קלילות מלאות רגש והומור, אירועים סגורים לנשים בלבד וכמה דוכנים למכירת מוצרי טיפוח.

ברחובות התקיימו השנה שישה אירועים. קיבלתי מתנה מהפורום העירוני למעמד האישה – הזמנה לאירוע העירוני בהיכל התרבות. הגעתי יחד עם חברותיי, שותפות ליוזמה של אירועי יריד יד שנייה בשכונות בעיר. זכינו לשבת בשורות הראשונות, שאליהן הוזמנו מתנדבות הפורום כאות תודה. שמחנו מאד על המתנה ועל ההזדמנות להיפגש מחוץ לקבוצת הוואטסאפ לקראת היריד הקרוב שמתוכנן להתקיים בקרית משה. בכניסה להיכל הוגש כיבוד והאולם היה מלא נשים מכל רחבי העיר.

התוכן של הערב נע היטב בין קלילות וכובד, מודעות לאתגרים והוקרה להישגים. אמילי עמרוסי, עיתונאית דתיה, דיברה בגילוי לב על מסע הגירושין שלה ועל נישואיה מחדש במודל של שני בתים נפרדים. סיפרה על הצמיחה האישית הכואבת שהמסע הזה זימן עבורה בכנות נדירה לאנשי תקשורת, ובלי להסתיר את מורכבות חייה. אם שמגדלת את ילדיה בחלק מימות השבוע. אחריה עלו אורנה דץ שהרימה את האולם בשירה; דורין אטיאס שהסבירה למה חליפה מנומרת מוציאה ממנה את הטוב ביותר; רותי נבון בקול אדיר בלי גיל; ודינה אור שרק פתחה את הפה ומיד הוציאה מהקהל גלי צחוק פרוע.

אמילי עמרוסי

אמילי עמרוסי

הטעם הטוב של האירוע נוצר ונשמר בזכות שניים מהנאומים שנישאו בפתיחה והפכו אותו לאירוע פוליטי, ולא למופע בידור בלבד. האחד של אוה גור, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק מעמד האישה, שהתייחסה באופן חד, חכם ונעים להישגים של נשים שפרצו דרך בכל התחומים, וגם לכל המרחבים בחיינו שבהם עדיין קיימת תקרת זכוכית קשוחה שבה צריך להילחם.

אוה גור

אוה גור

 

הנאום השני היה של אביבה חלבי, יועצת ראש העיר למעמד האישה, שהתייחסה לחובה של כולנו לפלס עוד דרך עבור הבנות שלנו ולעודד אותן להצליח בכל תחום כדי להשפיע על עתידן הכלכלי. בנוסף, התייחסה חלבי לתפקיד המשמעותי שיש לגברים בעמדות מפתח, המסוגלים לפעול ליצירת שוויון הזדמנויות, וכן לנשים הרבות שהשתתפו בערב הזה ומשקיעות משאבים אישיים גדולים כדי לסייע לנשים אחרות לממש את יכולותיהן.

מבחינתי, אם כבר בידור ביום האישה אז לעשות את זה ככה.

אביבה חלבי

אביבה חלבי

 

יעל גוראון, ילידת העיר רחובות – דור ראשון. אמא לשלושה. שועלת רחוב ותיקה. פעילה חברתית ומומחית בנושאים של חינוך, תרבות ועירוניות חדשה.

מייל להודעות ותגובות: [email protected]

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר