גן ילדים ברחובות
גן ילדים ברחובות

הולכים אל הלא נודע: על הבחירה העיוורת בגני העירייה

נגה, אם מרחובות, לא מבינה איך זה הגיוני לרשום את הילדים לגני עירייה שמעולם לא ביקרנו בהם, עם צוותים שמעולם לא פגשנו, ומציעה לקיים ימים פתוחים גם בגנים

פורסם בתאריך: 6.2.20 06:13

-->

הורים לפעוטות? מזל טוב. מרגע שנולד לכם ילד או ילדה, נולד ביניכם גם חוזה לא כתוב שבמסגרתו אתם מבטיחים לשמור עליהם מכל רע. כשמגיע הרגע המפחיד בו צריך לחזור לעבודה מחופשת הלידה ולמצוא מסגרת לתינוק, אתם משקיעים מזמנכם בחיפוש אחר המקום המתאים: אתם מבקשים המלצות, הולכים לראיין מטפלות, לראות משפחתונים וגנים, ונאחזים בכל פיסת מידע על המסגרת המיועדת. כמובן שלא תעלו על דעתכם לשים את הילד שלכם במקום שלא ראיתם, עם צוות שמעולם לא פגשתם. זה ברור מאליו שתשקיעו את מיטב זמנכם וכספכם כדי להבטיח שהתינוק שלכם בידיים טובות, אמינות ומנוסות.

הבת שלי מתקרבת לגיל 3 ותהליך ההרשמה לגני העירייה גרם לי לתהות מדוע כשהקטנים שלנו גדלים קצת (ואל תטעו, הם עדיין קטנים גם אם הם מדברים וגמולים מטיטולים), זה נראה לנו הגיוני לרשום אותם לגן עירייה שמעולם לא ביקרנו בו, עם צוות שמעולם לא פגשנו. רק כי קראנו כמה המלצות בפייסבוק או כי אמא מהמשפחתון אמרה שהגדול שלה היה בגן הזה והוא גן טוב? למה זה נראה הגיוני וטבעי למערכת החינוך בישראל לקיים תהליך שכזה בלי לספק להורים שום אפשרות להגיע ולבדוק את הגן, לדבר עם הצוות?

גן ילדים (צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE)

צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

בחירת גן מתאים לילד זו משימה מאתגרת, והיא מאתגרת שבעתיים במצב הנוכחי. בתהליך תקין ונורמלי, הבחירה אמורה להיות מבוססת בין היתר גם על הכימיה של ההורים והילד עם הצוות. הייתי מציעה לעיריית רחובות לבצע מהלך מהפכני ולקיים ימים פתוחים בגני העירייה בזמן תקופת הרישום. אני מציאותית ומבינה שזה לא הדבר הכי נוח לצוותים בגנים, אבל זה יכול להיות יום פתוח קצר של שעה או שעתיים, שבו הורים יכולים להגיע ולהתרשם. לדעתי מהלך כזה יכול לייצר דינמיקה אחרת ברישום, ואף לפתוח את ההורים לאפשרויות שהן לא חשבו עליהן, לאור הכימיה שתיווצר עם הצוות. אולי גם הליך הרישום יהיה קל יותר לעירייה, שתיאלץ להתמודד עם פחות ערעורים.

בתור הורים אנחנו מקבלים עשרות החלטות עבור ילדינו מדי יום: מה הם יאכלו, מה ילבשו, באילו צעצועים ישחקו, ועוד ועוד. עזרו לנו לקבל בצורה מושכלת את אחת ההחלטות החשובות לעתידם, קביעת המסגרת בה הם יבלו. זה כל כך פשוט ובסיסי, שלא ברור לי איך זה לא קרה עד עכשיו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר