הרן יקיר
הרן יקיר

"בישראל ובעולם ישנן שתי מגמות מנוגדות שנוגעות באופן ישיר לקהילת הלהט"ב"

הפעיל החברתי הרן יקיר, מיוזמי ומובילי מצעד הגאווה ברחובות, שנמנה על רשימת "רחובות חופשית - מרצ", בטור דעה לקראת מצעד הגאווה הרחובותי השני

פורסם בתאריך: 11.7.19 07:05

-->

לקראת מצעד הגאווה הרחובותי השני התחלתי לחשוב על מצבם של חברי קהילת הלהט"ב בארץ ובעולם ולאן אנחנו יכולים לצפות להתקדם בעתיד הנראה לעין.

בישראל ובעולם ישנן שתי מגמות שנוגעות באופן ישיר לקהילת הלהט"ב. הראשונה היא העלייה של כוחות חשוכים ושמרניים לעמדות שלטוניות. רואים את זה בישראל, באירופה, בארה"ב ובמדינות נוספות. הסיבה שהם נכנסים לשלטון לא בהכרח קשורה ישירות לקהילה הלהט"בית, אבל אין שום ספק שהם מביאים איתם להט"בופוביה מסוכנת שהולכת להשפיע על חיינו לשנים רבות. מדובר באנשים שרוצים לכרסם ביסודות הדמוקרטיה ולמחוץ את החופש של הפרט להיות מי שהוא בביטחון. מדובר באנשים שבשבילם שוויון זו מילה גסה וזכויות האדם בכלל לא נמצאות אצלם בלקסיקון.

מנגד אנו עדים לתופעה של אהדה הולכת וגוברת בקרב הציבור הרחב כלפי הקהילה הלהט"בית. מדי שנה יותר ויותר אנשים תומכים בחתונות של הומואים ולסביות ואימוץ ילדים על ידי הומואים ולסביות. המגמה הזו מחלחלת לכל שכבות האוכלוסייה, כולל לתוך קבוצות שמרניות במיוחד שעד לפני עשור הנושא היה טאבו מוחלט אצלן.

בישראל ניתן לראות את המגמה הזאת בברור. יש לנו שר הומו ואף לא שמרן אחד העז להוציא מילה כנגדו על בסיס נטייתו המינית. יש לנו מפלגה ותיקה עם יושב ראש הומו, והציבור מקבל את זה בלי בעיה.

אין ספק ששתי המגמות האלו מנוגדות וסותרות זו את זו. אבל לעת עתה הן מתקיימות יחדיו. אפשרות אחת היא שברגע שהשמרנים החשוכים יבססו את מעמדם בשלטון הם ימחקו את כל הקדמה שקדמה להם, ובכלל זה את כל הזכויות שהקהילה הלהט"בית הצליחה להשיג. ייתכן שהם יחזירו אותנו לתקופות חשוכות בהן הקהילה הלהט"בית הייתה נרדפת באין מפריע, ושאפלייתה הייתה נורמה מקובלת.

אפשרות נוספת היא שבעוד שהשמרנים ישמרו על הקהילה ללא זכויות בחוק וללא מענה מצד המדינה לצרכיה, הם לא יעזו להחזיר את הגלגל לאחור בגלל דעת הקהל האוהדת כלפי הקהילה. הם יתעלמו ככל האפשר מקיומה של הקהילה וישמרו על המצב הקיים, בו ישנה אפליה בחוק וביחסה של המדינה. במקביל, הציבור ימשיך לתמוך ברובו בקהילה באופן פסיבי. הם לא יחשבו עלינו בקלפי, אבל הם יקבלו אותנו כבני אדם שווים בחיי היומיום.

האפשרות האחרונה שאני רואה, וזו שאני מייחל לה, היא שמגמת התמיכה הציבורית בקהילה תוביל לכך שהציבור ידיח את אותם שמרנים חשוכים מהשלטון ויאפשר לחברה שלנו סוף סוף להתקדם אל עבר שוויון מלא בפני החוק עבור כל אדם, בין אם הוא הומו, לסבית, בי, טרנס, א-מיני, קוויר או כל מה שביניהם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר